IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası

IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası (https://www.ircforumlari.net/)
-   Serbest Kürsü (https://www.ircforumlari.net/serbest-kursu/)
-   -   GSM Operatörlerin Aşım Ücreti Adı Altında Haksız Faturalandırması (https://www.ircforumlari.net/serbest-kursu/1064955-gsm-operatorlerin-asim-ucreti-adi-altinda-haksiz-faturalandirmasi.html)

Zirve 20 Temmuz 2025 00:01

GSM Operatörlerin Aşım Ücreti Adı Altında Haksız Faturalandırması
 
Arkadaşlar önemli bir konudan bahsetmek istiyorum.

Herkesin başına muhakkak gelmiştir veya ilerde başınıza gelirse aklınızda bulunması için size kendimin yaşadığı bazı süreçler hakkında ve kanuni haklarınız hakkında bilgilendirme yapmak istedim.

Öncelikle Turkcell, Vodafone, Türk Telekom vb diğer mobil ile birlikte Ev İnterneti, TV uydu üyeliklerinde her ne kadar taahhüt anlaşmanız varsa bile 2 yıl üzeri taahhütte hiç bir gerekçe göstermeden iptal ettirebilirsiniz. Dikkat ederseniz son yıllarda artık şirketler 1 senelik taahhüt yaptırıyor bunun gerekçesi ise kanun maddesinde taahhüt süresi 1 yıl olanlar gerekçe göstermesi bunda memnun kalmadığınızı bile söyleyerek iptal ettirme hakkınız var. Cayma bedeli, üyeliğinizi veya aboneliğinizi iptal ettirdikten sonra size gelen taahhüt (cayma bedeli) bir sonraki fatura döneminde geldikten sonra btk.gov.tr resmi internet sitesi üzerinden şikayet giriş kısmından başvurarak bu cayma bedelini iptal ettirebilirsiniz"



Şimdi gelelim asıl konuya son zamanlarda şikayetlerin çoğu aşım ücreti altında size kullanmış olduğunuz paketin aşımında yüksek tutarda fatura etmeleri. Yaklaşık 5-6 defa başıma gelmiş ve kanuni olarak iptal ettirmiş birisi olarak sizlerede bu durumda ödemeyi yapmayarak btk.gov.tr üzerinden ilgili GSM şirketinden bu faturayı çok basit bir şekilde iptal ettirebilirsiniz. Unutmayın başvuru yaptığınız zaman şirket size orada yazılı cevap verecek ve kendileri iptal etmek istemeyecek ama devamlı takipte kalarak onların her vermiş olduğu cevaba 3 gün içinde çözüm sağlanamadı diyerek cevap vermelisiniz. Üçüncü cevapta yine çözüm sağlanmazsa bu sefer BTK Bilgi Teknolojileri Kurumu kendisi devreye giriyor. Hatta burada btk red verse bile sizi değil GSM şirketini desteklemesi durumda yine aynı şekilde kayıt açmanız halinde iptal yönüne kesin çözüm olarak gidiliyor.

İnsanlarımız çoğu faturaları tüketici hakem heyetine giderek çözmeye çalışması ve sürecin uzaması resmi prosedürlerin teferruatından uğraşmak istemeyişinden bu faturaları ödüyor. Ancak BTK bu konuda çok ciddi ve hızlı çözüm olarak sonuç elde ettiriyor ve çok kısa ayrıca resmi prosedür gerektirmeden. Sadece takipte kalarak cevap verme süresini kaçırmayın hatta kaçırmanız durumu olsa bile tekrar yeni kayıtla yine aynı şekilde başvuru yaparak iptal işlemlerini sağlayabilirsiniz. Bu konuda çok çekmiş birisi olarak bir çok faturamı hatta taahhütten dolayı cayma cezasını iptal ettirdim.

Bu konu başlığı altında takıldığınız soruyu sorabilirsiniz. Selam ve Saygılarımla.

Mylife 20 Temmuz 2025 00:18

Cevap: GSM Operatörlerin Aşım Ücreti Adı Altında Haksız Faturalandırması
 
Güzel paylaşım, gözden kaçan ama önemli bir konu.

İlk faturalı hattımı kullanmaya başladığımda bu konudan bende baya bir sorun yaşamıştım. GSM operatörü vodafone olduğu için çok uğraştırmıştı beni, hatta sürecin sonunda mahkemelik olmuştuk.

Bilmeyenler için çok faydalı olmuş, teşekkür ederiz @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...].

BuseNaz 20 Temmuz 2025 01:49

Cevap: GSM Operatörlerin Aşım Ücreti Adı Altında Haksız Faturalandırması
 
Yararlı bir bilgilendirme olmuş, emeğine sağlık

idyllic 20 Temmuz 2025 01:53

Cevap: GSM Operatörlerin Aşım Ücreti Adı Altında Haksız Faturalandırması
 
aslında benzeri konu başıma geldi, anlaşma dışına çıkarak ekstra ödeme gönderildi, hayır böyle devam edeceğiz falan diyince merkezlerine şikayette bulunduğumuz da, 3 gün içinde ekstra aldıkları ödemeyi yapıp, anlaşılan fiyattan gidildi.

paylaşım için teşekkürler, uğraşmak istemeyenler söve söve ödüyor :)

Hesna 20 Temmuz 2025 20:59

Cevap: GSM Operatörlerin Aşım Ücreti Adı Altında Haksız Faturalandırması
 
Paylaşım için ben de teşekkür ederim
Takipteyim bu konuyu

Pentagram 22 Temmuz 2025 09:39

Cevap: GSM Operatörlerin Aşım Ücreti Adı Altında Haksız Faturalandırması
 
Güzel bilgilendirme eline sağlık

Ecem 22 Temmuz 2025 22:32

Cevap: GSM Operatörlerin Aşım Ücreti Adı Altında Haksız Faturalandırması
 
Teknosacell abv :))) ayni operator icinde paketimi degistirdim diye 6 bin tl mi aldilar.

Mihre 22 Temmuz 2025 23:06

Cevap: GSM Operatörlerin Aşım Ücreti Adı Altında Haksız Faturalandırması
 
Çift hat kullanımından kaynaklı 1 hattımın tahaddüt bitiminden dolayı yıllar önce 1200 civarı bi fatura gelmişti görünce çıldırdım ödedim ve müşteri hizmetlerini arayarak hattımı faturasıza çevirmek istediğimi söyledim nedenini sorduklarında gelen tutarı örnek gösterdim bütçemi aşıyordedim 3 kez arandım o gün ısrarla faturasız istiyorum dedim ücret iadesini çatır çatıralıp üstüne faturalı tarife en düşüğü ve aşım engelleme kotasıkoydurttum ücretsiz bazen gerekiyor bu gibi davranışlar 1 sene boyunca telefon faturası ödemediydim aldığım iade ile

Zirve 23 Temmuz 2025 01:21

Cevap: GSM Operatörlerin Aşım Ücreti Adı Altında Haksız Faturalandırması
 
Alıntı:

Ecem Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1043046118)
Teknosacell abv :))) ayni operator icinde paketimi degistirdim diye 6 bin tl mi aldilar.

Eğer çok zaman geçmedi ise bunu BTK üzerinden bildirin. Hizmet almadığınız hiç bir şeyden size fatura çıkarmazlar. Bu kendilerinin yapmış olduğu bir uygulama. Hiç bir kanun maddesinde taahhüt ibaresinin belirlemiş olduğu bir ücret yok çünkü. 6 bin TL karşılığında şirkete nasıl bir zararınız olabilirkide sizden böyle bir rakam tahsil edilmiş. Bıkmadan iptal talebinde bulunun bu ücreti vermek zorundalar. Hiç zaman kaybetmeyin derim.

--IRCForumlari.NET ; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 01:21 -->-> Daha önceki mesaj 01:12 --

Alıntı:

Mihre Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 1043046130)
Çift hat kullanımından kaynaklı 1 hattımın tahaddüt bitiminden dolayı yıllar önce 1200 civarı bi fatura gelmişti görünce çıldırdım ödedim ve müşteri hizmetlerini arayarak hattımı faturasıza çevirmek istediğimi söyledim nedenini sorduklarında gelen tutarı örnek gösterdim bütçemi aşıyordedim 3 kez arandım o gün ısrarla faturasız istiyorum dedim ücret iadesini çatır çatıralıp üstüne faturalı tarife en düşüğü ve aşım engelleme kotasıkoydurttum ücretsiz bazen gerekiyor bu gibi davranışlar 1 sene boyunca telefon faturası ödemediydim aldığım iade ile

Müşteri hizmetleri üzerinden iade talebi veya itiraz kabul edilmiyor. Sadece kayıt açılıyor talebinize karşılık. Taahhütlü ürün aldığınız internet hızım çok düşük ve memnun kalmadığınızı söylemeniz iptal ettirmenize yeterli oluyor. Süreç iptal ettikten sonra size gelecek olan cayma bedeli ile başlıyor. Çok acımasız fiyatlar ile insanlar mağdur edilmekte. Bu konuda BTK üzerinde duruyor. Zaten cayma bedeli adı üründe hiç bir ürün olmadığı için böyle bir ödeme talep edemezler. Sonuçta taahhütlü aldığınız bir ürünü size taahhüt ettikleri hizmet karşılığını onlarda vermeyebilir. Söyle diyeyim siz İnternet paketini yüksek hızda aldınız ama alt yapınız en düşük hızı karşılıyor siz nasıl ki şirkete taahhüt ettiğiniz hizmeti sağlayamadınız bana bu kadar ücret anlaşma sağlanmadı kafanıza göre bir rakam belirleyip istiyemiyorsanız onlarda sizden memnun kalmadığınız veya zorunlu durumdan dolayı iptal ettiğiniz bir hizmeti kafasına göre fatura edemezler bu suçtur. Olay adli boyutlara gidildiğinde daha çok zarar göreceklerini şirketlerin kendileride bildikleri için iptal ettirmek zorunda kalıyorlar.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2025 IRCForumlari.Net Sparhawk