IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 02 Şubat 2012, 00:20   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
TZ stratejileri




Terran + Zerg eşleşmesinde çoğu oyuncu Zergling + Reaper açılışı ile oyuna başlar. Bu ünite karması hızlı olması sebebiyle düşmana karşı baskındır. Ayrıca Reaper'lar Zealot, Marine, Zergling ve işçilere karşı üstünken Zergling'ler ise Marauder, Stalker ve Queen'lere karşı üstündür. Bu nedenle etkili kullanıldığı taktirde Zergling + Reaper açılışı tüm 1. seviye ünitelerine karşı üstünlük sağlar.

Ünite Kullanımı
Zergling ve Reaper karması satesinde vur kaç taktiği yapılarak düşman kuvvetleri 2 veya daha fazla gruba bölünerek daha güvenli saldırılar yapılabilir. Bu açılışta ne zaman saldırılacağına genellikle Terran oyuncusu karar verir. Zerg ile Terran açılışı arasındaki fark yaklaşık 30 saniye olmasına rağmen, örneğin bazı eşleşmelerde üretilmekte olan bir Cybernetics Core ve sonrasında gelen Stalker'lar yeterince Zergling üretilinceye kadar sıkıntılı geçebilir. Bu nedenle mümkün olan en kısa sürede düşmanı taciz etmek son derece faydalıdır. Bu durumu göz önüne aldığımızda Zergling + Reaper açılışında Terran oyuncusunun Reaper'larını en kısa sürede düşman üssüne yönlendirmesi gerekir.

Duvar Durumu
Saldırı sırasında düşmanın duvar örmüş veya örmemiş olması sizin nasıl bir strateji geliştirmeniz gerektiğini belirler.

Duvar varsa Zergling'lerinizin içeriye girebilmesi için duvarın yıkılması büyük önem taşır fakat büyük kayıplar vermenize değmez. Reaper'lar ile duvarı koruyan düşman ünitelerini öldürebilir veya duvardan uzaklaştırarak Zergling'lerin duvarı yıkmasını sağlayabilirsiniz. Duvar yıkılırken, size engel olan her Pylon'u ve Supply Depot'u yok etmek, oyunun başında düşmana verebileceğiniz en etkili hasarlardır.

Eğer duvar yoksa hangi ünitenizin hangi düşman ünitesine karşı etkili olduğunu aklınıza getirin ve stratejinizi ona göre belirleyin. Reaper'larınız ile işçilere mümkün olduğunca çok zarar verirken, Zergling'leriniz ile de onları koruyun ve ünite sayınızı arttırmayı unutmayın.

Önce Kime Saldırmalı?
Karşınızda Protoss varsa önce ona saldırın. Genellikle duvar örerek başlarlar ve Zergling + Reaper karması Zealot ve Stalker'lara karşı oldukça etkilidir. Reaper'larınız ile vur kaç yaparak Zealot'ları boş bölgelere çekin ve Zergling'leriniz ile onların etraflarını sararken Reaper'lar ile Stalker'ları Zergling'lerinizden uzak tutun veya direk Probe'lara saldırın.

Protoss'dan sonra 2. sırada Terran vardır. Duvar örebilirler fakat bu düşman güçlerini ikiye böler. Eğer Terran'a saldırmak istiyorsanız Reaper'ların canlı kalmasını sağlamalısınız fakat bunu başarmak zordur. Farklı yöntemler denenmeli ve düşmana mümkün olduğunca çok ekonomik hasar verilmeye çalışılmalıdır.

Zerg, saldırması en zor ırktır. Erken Reaper'lar ile mineral madenine saldırırken, Creep üzerinde bulunan Queen'ler ve Zergling'ler sizi zor duruma sokacaktır. Zergling'leriniz ile önden girmeye çalıştığınızda da düşmanınız ile çoğunlukla eşit miktarda üniteye sahipsinizdir. Etkili bir mikro ile bu durumu lehinize çevirebilirsiniz.

Eş ırklı düşmanlarda ise en yakın üs hangisi ise ona saldırmanız daha mantıklı olacaktır.

Standart Açılış
Terran için standart OC açılışı Terran'a iyi bir ekonomi ile başlamasını sağlayacaktır. OC'den farklı olarak Barracks'dan hemen sonra Refinery ve peşine hızla Tech Lab yapılması Reaper açılışı için daha uygun olacaktır. Tech Lab bittikten hemen sonra Reaper çıkarabilir ve sonrasında Nitro Packs Upgrade'ine geçebilirsiniz. Bu açılış ile taarruzlara karşı zamanında duvarı örmüş olursunuz ve onu savunacak bir Reaper'ınız olmuş olur. Reaper ile 6 Zergling'i aynı ana denk getirebilmek için Zerg'in 12 Extractor, 12 Pool açılışı yapması gerekir. Erken Extractor Metabolic Boost Upgrade'i için gereklidir.

Standart Orbital Command (OC) Açılışı
10 Supply Depot
12 Barracks
13 Refinery
15 Marine
15 Orbital Command Upgrade
16 Supply Depotx2

Taarruza karşı biraz daha risk almak isterseniz, Zerg'in 13 Extractor, 13 Pool açılışı yapması ekonomik açıdan daha iyi olmasını sağlayacaktır. Terran'ın da 11'de Refinery ve sonrasında Barracks'a gitmesi Nitro Packs Upgrade'i ile ilk Reaper'ını aynı anda bitirebilmesini sağlayacaktır. Ancak bu durum biraz riskli olduğundan düşmanların taarruz hareketleri dikkatle gözlenmelidir.

Taarruz Açılışı
Terran ile 7 Barracks, 7 Refinery ve Zerg ile 10 Pool açılışı yapılırsa düşman üslerinden birinin düşme ihtimali çok yüksektir fakat düşman da taarruz açılışı yapmış ise aynı durum sizin için de geçerli olacaktır.

10 Pool Taarruz Açılışı
10 Spawning Pool
10 Overlord
12 Zergling
13 Zergling
14 Zergling

Eş Irklı Düşmanlara Karşı Özel Stratejiler

Terran + Zerg vs Zerg + Zerg
Genellikle zor bir eşleşmedir. Düşmanı mümkün olduğunca üssünde tutmaya çalışarak;
Genişlemesine ve sonrasında teknolojiye yönelmesine ve
Üsleri arasında Creep'ten otoyol üretmesine
Engel olun. Üsler arasında kurulan Creep'ten otoban, Terran'ın saldırma şansını düşürecektir çünkü takviye kuvvet gelmekte gecikmeyecektir. Bu eşleşmede Zerg oyuncusunun Baneling + Zergling, Terran oyuncusunun ise Marauder + Reaper + Marine üretmesi mantıklı olacaktır. Baneling'ler düşmanı kendinizden uzak tutarken eğer Terran oyuncusu ile birlikte hareket ettirirseniz Zerg saldırılarına karşı neredeyse dokunulmaz olacaktır. Bu şekilde yavaş yavaş düşmanı geri çekilmeye zorlayarak üslerden birini yok etmeyi başarabilirsiniz. Eğer Zerg'lerin Spire üretmiş olduğunu görürseniz Marine üretimini arttırarak bu durumu dengeleyebilirsiniz.

Terran + Zerg vs Protoss + Protoss
Kolay bir eşleşmedir. Zergling + Reaper eşleşmesi Protoss'un tüm 1. seviye ünitelerine karşı etkilidir. Saldırırken;
Takviye kuvvet üretmeye,
Ünitelerinizi canlı tutmaya ve
Pylon'ları yok etmeye
Özen gösterin. Stalker'lar ile baş etmesi biraz zordur. Zergling + Reaper stratejisinin esnekliğini kullanarak düşman kuvvetlerini bölmeye çalışın ve gerekiyorsa diğer düşmana yönelin. Üstteki maddelere özen gösterdiğiniz sürece düşmanın Stalker sayısı çok düşük kalacaktır.

Terran + Zerg vs Terran + Terran
Periyodik olarak sıkıntı yaşatabilecek bir eşleşmedir çünkü Marine'lerin sayısı arttıkça onlarla başa çıkmanız gittikçe zorlaşacaktır. Marauder'ler Reaper için can sıkıcı olsa da, Marine'e abanan bir takım, Zergling + Reaper eşleşmesini lime lime edebilir. Bunu dikkate aldığımızda TZ eşleşmesinin;
Supply Depot'larının yükselmesine engel olunması veya yok edilmesi,
Reaper'ın oyun tarzını değiştirebilecek şeylere karşı teknolojiyi ve stratejiyi gözlemlemesi (Özellikle de M&M, Ağırlıklı Marine'e karşı) ve
Düşmanın teknolojiye yönelmesine engel olunması ve düşman ünitelerine karşı etkili ikincil üniteler üretilmesi
Gibi konulara ağırlık vermesi gerekmektedir. Supply Depot'lara saldırarak duvar üretiminin önüne geçmek oyunu kazanmanın anahtarıdır fakat tamamlanmış bir duvarın arkasındaki üniteler ile başa çıkmak zordur. Bir Overlord'u güvenli bir mesafede tutarak Reaper'lar ile Supply Depot'ları indirmek iyi bir stratejidir. Öte yandan eğer düşman hızlı Marauder üretimine yönelmişse veya düşmanın fazla ünitesi yoksa, daha hızlı yok edilmesi açısından Zergling'ler ile duvarı yıkmak faydalı olacaktır.

Düşman teknolojisini gözlemek ve duvarı koruyan ünitelerin çeşitliliğine bakmak, stratejinizi belirlemek için önemlidir çünkü sağlam duvara sahip bir terranın ekonomisi de sağlam olacaktır ve uzun süren oyunlarda üstünlüğü düşman sağlayacaktır. TT eşleşmesinde düşman çoğunlukla Ağırlıklı Marine, M&M ile Reaper'ın karmasına gidecektir. Ağırlıklı Marine taktiğinin ilacı Baneling + Zergling'dir. M&M ile Zergling + Reaper başa çıkabilecektir fakat birkaç Baneling dengeyi fena halde lehinize çevirebilir. Reaper karmalılar en basitleridir çünkü Zerg zaten Queen ile kendini savunabilecektir. Terran'ın ise kendi Reaper'ları vardır. Gerektiğinde 1 adet Bunker da mineral madenlerini kolaylıkla koruyabilecektir. Hız Upgrade'leriniz tamamlandığında TT eşleşmesinin Reaper tacizi yapmasının neredeyse tamamen önüne geçilebilir. İlk 2 madde uygulandığında teknoloji reddi ve karşıt ünite üretimi zaten çok kolay olacaktır.

__________________
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
stratejileri, tz


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
PZ stratejileri KarakıZ Online Oyunlar 0 02 Şubat 2012 00:19
ZZ stratejileri KarakıZ Online Oyunlar 0 02 Şubat 2012 00:18
TT stratejileri KarakıZ Online Oyunlar 0 02 Şubat 2012 00:16
PP stratejileri KarakıZ Online Oyunlar 0 02 Şubat 2012 00:15
PT stratejileri KarakıZ Online Oyunlar 0 02 Şubat 2012 00:11