IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16 Mayıs 2011, 12:40   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Pratİk edebİyat bİlgİlerİ




. Sagu-[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]-mersiye konu yönüyle ortaktır. Mersiye ölçü yönünden farklıdır.
2. Koşuk, sagu ve [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]de, dörtlükler biçiminde, hece ölçüsüyle ve genellikle yarım uyak kullanılarak söylenmiştir.
3. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], doğal destan sürecinden geçmeyen yazarı bilinen destanlardır.
4. Orhun (Göktürk) Yazıtları 8.yy. da Orhun Irmağı kıyısında dikilen, yazılı edebiyatımızın ilk ürünleridir.
5. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], siyasetname olup, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tarafından yazılan, didaktik özellikler taşıyan alegorik bir eserdir.
6. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (Edip Ahmet), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ([Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]î eserlerdir.
7. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Oğuzların savaşlarını anlatan, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]nden halk hikayeciliğine geçişin ürünü olan, on iki [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]den oluşan [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]dir.
8. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Veli 13.yy. da yaşayıp insanlık sevgisini anlatan tasavvufçulardır.
9. Risaletü’n-Nushiye (Yunus Emre), Divan-ı Kebir (Mevlana), Makalat (Hacı Bektaş-ı Veli) tasavvufu anlatan eserlerdir.
10. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...](nefes-deme), şathiye, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], devriye [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]nin dörtlükle oluşan türleridir.
11. Koşma, semai, varsağı,[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ürünleridir. Dörtlüklerle ve hece ölçüsüyle yazılırlar. Koşma, işlediği konulara göre koçaklama, güzelleme, taşlama, ağıt dörde ayrılır.
12. Kaygusuz Abdal ve [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]tasavvufu farklı yorumlayan kişilerdir.
13. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] güzelleme; Dadaloğlu, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]koçaklama türünde eserler vermişlerdir.
14. Seyranî (kişsel), Dertli (toplumsal) taşlama örnekleri vermişlerdir.
15. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], “aaxa” uyak düzeninde, 7’li hece ölçüsü ve tek dörtlük oluşu nedeniyle anonim edebiyatın en yaygın nazım biçimidir. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]ndeki rubai ve tuyuğla ortak özelliklere sahiptir.
16. Olağanüstülük, kahramanlarının soylu kişilerinden oluşması, abartılı anlatım destanla [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]ın ortak özellikleridir. Destan milli, masal çoğunlukla evrenseldir. Destan konusunu tarihi bir gerçekten alır, masal tamamıyla hayal ürünüdür.
17. Gazel 5-15, kaside 33-99 beyit ve “aa xa xa xa…” uyak düzeniyle, mesnevi ise[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sayısında sınırlama olmaksızın “aa bb cc dd …” uyak düzeniyle yazılır.
18. Şarkı ve tuyuğ Türk edebiyatına özgü nazım şekilleridir.
19. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], tuyuğ, murabba dörtlüklerle oluşturulan divan [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]i nazım türleridir.
20. Felsefî ve dinî konuların işlendiği “terkib-i bend” de vasıta beyiti devamlı değişir. “Terci-i bend”de vasıta beyiti aynı kalır.
21. Gazel ve kasidede ilk beyite matla, son beyite makta, şairin adının geçtiği beyite mahlas beyiti veya taç beyit denir.
22. Dize sonlarındaki uyaktan başka şiirin ortasında da uyak bulunursa buna musammat gazel veya musammat kaside denir.
23. Münacat, naat, h,c,v divan şiirinde şiirin konularına göre aldığı [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]dir.
24. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]nda şairler hakkında bilgi veren eserlere tezkire, halk edebiyatında cönk adı verilir.
25. Mecalisi’n-Nafais ([Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]) ilk şairler tezkiresidir.
26. Harname (Şeyhi), 15.yy.da yazılmış hiciv türünde bir mesnevidir.
27. Şikayetname, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’nin maaşını alamadığı için yazdığı [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]ndeki eseridir.
28. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], 17.yy.da hiciv örneği “Siham-ı Kaza”; nabi, aynı yüzyılda yazdığı, didaktik eser olan “Hayriyye” ile tanınır.
29. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ve Şeyh Galib hece ile de yazan divan şairleridir.
30. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] “Cihannüma” (coğrafya), Keşfü’z-Zünun; [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]; Naima, “Naima Tarihi” adlı eserleri yazan [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]nın nesir ustalarıdır.
31. Takvim-i Vakayi (ilk resmî[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]), Ceride-i Havadis (ilk yarı resmî gazete), Tercüman-ı Ahval (ilk özel gazete), Şair Evlenmesi-[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (İlk [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]), Telemak-Yusuf kamil Paşa (ilk çeviri roman ), Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat-[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...](ilk yerli roman), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]-[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (ilk edebi roman), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]-Namık Kemal (ilk tarihi roman), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]-[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ([Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]), Karabibik-Nabizade Nazım (köy konulu ilk eser), letaif-i Rivayet-[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (ilk [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]-[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ([Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]), Mai ve Siyah-[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ( Batılı anlamda ilk realist roman).
32. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]nda yanlış batılılaşma ve cariyelik en yaygın konulardır.
33. Tanzimat şiirinde divan şiiri biçimleri kullanılmış, içerik değişmiştir.
34. Namık Kemal hem[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hem roman yazmış; ancak onu asıl tanıtan vatan temalı şiirleridir.
35. Tahrib-i Harabat ve Takib, Namık Kemal’in[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]için yazdığı eleştirilerdir.
36. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Moliere’den Cimri, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Hastası, Kibarlık Budalası gibi tiyatroları çevirmiştir.
37. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’nin halka okuma zevkini aşılama düşüncesini [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]ve [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] de sürdürmüştür.
38. Edebiyatımızın ünlü sözlükleri; [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Lehçe-i Osman ve Kamus-ı Türkî’dir.
39. Tanzimat edebiyatı ikinci döneminde “sanat sanat için” anlayışına dönülerek, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]na hazırlık yapılır.
40. R. Mahmut Ekrem “Güzel olan her şey şiire girebilir.” diyerek [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]ile kafiye tartışmasını başlatır.
41. A. Hamit Tarhan, Namık Kemal’in tiyatro anlayışının tersini savunur. Tiyatro tekniği iyi olmadığı için yazdığı tiyatrolar sahnelenemez.
42. Edebiyatımızda ölüm temasıyla meşhur şairler; [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’dir.
43. Servet-i Fünuncular beyit anlayışını kırarak nazımı nesre yaklaştırırlar.
44. Servet-i Fünun’da romanlar realizm ve natüralizmden; şiirler ise sembolizm ve parnasizmden etkilenir.
45. Servet-i Fünun romanı, çevre olarak İstanbul’u, karakter olarak aydınları seçer.
46. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], sanatının ikinci döneminde sanatı toplumun hizmetine sunar, hece ölçüsüyle yazdığı şiir kitabının ismi Şermin’dir.
47. “Sis”, Tevfik Fikret’in İstanbul’a hakaretlerle dolu şiiridir.
48. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], parnasizm ve sembolizmden etkilenmiş, bir şiirde birden çok [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kullanmıştır.
49. H. Ziya Uşaklıgil, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Stendhal, flaubert gibi realist yazarlardan etkilenmiş; Batılı anlamda ilk realist roman [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’ı yazmıştır.
50. H. Ziya’nın [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]ndeki eserleri Kırk Yıl, Saray ve Ötesi’dir.
51. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], “Edebiyat ve Hukuk” adlı [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]siyle Servet-i Fünun dergisinin kapanmasına neden olmuştur.
52. Sürgüne gönderilen başlıca [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]; Namık Kemal, H. Cahit Yalçın, Süleyman Nazif, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], şair Eşref, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’dır.
53. Süleyman Nazif ve Ahmet Hikmet Müftüoğlu dil yönüyle –sırasıyla- Tanzimat ve [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]a bağlıdırlar.
54. Şık, Şıpsevdi, Mürebbiye, Metres, Kaynanam Nasıl Kudurdu [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’ın romanlarıdır.
55. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], İstanbul’un [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yaşantısını sade bir dille anlatan bağımsız yazarlardandır.
56. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Servet-i Fünun’u eleştirmesine rağmen onun “Sanat kişiseldir.” anlayışını devam ettirmiştir.
57. Milli Edebiyat, “Genç Kalemler” dergisinde yayımlanan “Yeni Lisan” adlı [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]yle 1911 yılında başlar.
58. Milli Edebiyat bir yönüyle [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]na dönüşür.
59. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], mili ve tarihî konulu [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]iyle tanınan yazardır.
60. Edebiyatımızdaki ünlü öykücüler; H. Cahit Yalçın, Ömer Seyfettin, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’dir.
61. Ziya Gökalp, Türkçülüğün felsefesini yapmış, Milli Edebiyata düşünce yönüyle katkıda bulunmuştur.
62. Kızıl Elma, Yeni Hayat, Altın Işık Ziya Gökalp’in şiir kitaplarıdır.
63. Özel isimle anılan şairler; Sultanü’ş-Şuara (Şairler Sultanı)-Baki, Vatan Şairi- Namık Kemal, Şairi-i Azam-Abdülhak Hamit Tarhan, Bayrak Şairi-Arif Nihat Asya, Türk Şairi-[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
64. Türk edebiyatının tarihini bilimsel açıdan işleyen [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]dür.
65. Edebiyat tarihi yazarları; M. Fuat Köprülü, Ahmet Hamdi Tanpınar, Ali Canip Yöntem’dir.
66. Halide Edip Adıvar, İngiliz edebiyatından etkilenir.[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Vurun Kahpeye ( Kuruluş Şavaşı’nı işler); [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Tatarcık (toplumsal konuları işler), Mor Salkımlı Sokak ([Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]) bazı eserleridir.
67. Y. Kadri Karaosmanoğlu, Tanzimat’la Atatürk Türkiye’si arasındaki dönem ve kuşakların geçirdiği sosyal değişiklikleri ve bunalımları işler. Tezli roman türünün ustasıdır. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ( kuşak çatısması), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (işgal altındaki İstanbul’un olumsuz yanları), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (Kurtuluş Savaşı ve köylü aydın uçurumunu işler), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ( Cumhuriyet’ten sonraki Ankara’nın üç dönemi) Nur Baba ( Bektaşi tekkeleri) belli başlı eserleridir.
68. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’in romanlarında yoğun bir Anadolu atmosferi vardır. Dili sade, karakterleri halktandır.
69. Refik Halit Karay, sürgünde yazdığı Anadolu konulu eserleriyle tanınır. Sürgün, Yezidin Kızı, Bugünün Saraylısı (roman), Kirpinin Dedikleri, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bazı eserleridir.
70. Beş Hececiler Milli Edebiyatın devamı sayılır. Faruk Nafiz Çamlıbel, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Orhan Seyfi Orhon, Yusuf Ziya Ortaç bu akımın şairleridir.
71. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], aruzla da yazmıştır. Çoban Çeşmesi, Han Duvarları adlı şiirleri ünlüdür.
72. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] lirik-didaktik özellikteki şiirleriyle tanınır. Manzum hikayecilikte ustadır. Safahat (yedi bölüm) ünlü eseridir.
73. Ahmet Haşim sembolist şairdir. Şeiirlerinde anlam kapalı, düzyazılarında dili yalındır. Bütün şiirlerini aruzla yazmış, Fecr-i Ati’den sonra bağımsız olarak sanat anlayışını devam ettirmiştir. Bazı eserleri; Piraye, Göl Saatleri, Gurabhane-i Laklakan…
74. Yahya Kemal Beyatlı divan şiirine yeni yorum getirmiş, eski nazım biçimleriyle Batılı şiirler yazmıştır. Şiirlerinde sonsuzluğa erişme düşüncesi vardır. “Ok” şiirinin dışındaki bütün şiirlerini aruzla yazmıştır. Eserleri; Kendi Gök Kubbemiz, Eski Şiirin Rüzgarıyla, Aziz İstanbul…
75. Yedi Meşaleciler, Beş Hececileri duygusallıkla suçlamışlar; ancak kendileri de sembolizmden etkilenmişlerdir. Z. Osman Saba, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Muammer Lütfi Bahşi, Vasfi Mahir Kocatürk, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Cevdet Kudret Solok, Kenan Hulisi Koray sanatçılarıdır.
76. Garip Akımı (I. Yeniciler) sanatsal anlatımdan, ölçü ve uyaktan kaçınmış sıradan insanların hayatlarını işlemiştir.
77. II. Yeniciler, I. Yeni Hareketine tepki olarak ortaya çıkmışlardır. Şiirde anlam kapalılığı savunmuşlar ve sürrealizmden etkilenmişlerdir.[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...],[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bazı temsilcileridir.
78. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’in öğrencisidir. Şiirlerinde bilinçaltı, rüya ve zaman kavramı baskındır. Geçmişe özlem eserlerinin başlıca temasıdır. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Beş Şehir bazı eserleridir.
79. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Anadolu motiflerini işler. Dergah ve Milli Mecmua’da eserleri yayınlanır. Koçyiğit Köroğlu, Köşebaşı bazı eserleridir.
80. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Fahriye Abla adlı şiiriyle meşhurdur.
81. Cahit Sıtkı Tarancı, ölüm, yalnızlık konularını işler. En çok bilinen şiirlerinden biri Otuz Beş Yaş’tır.
82. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]’nın en ünlü eserlerinden biri “Üç Şehitler Destanı”dır. Eser yapay bir destandır.
83. Cahit Külebi: Birçok şiirinde noktalama işareti yoktur. Çocuk şiirleriyle tanınır. “Türk Mavisi” eserlerinden bir tanesidir.
84. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]: Deneme ve eleştirileriyle anılır.Devrik cümle anlayışını başarıyla uygulamıştır. “Günlerin getirdiği, Karalama Defteri” bazı eserleridir.
85. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Yazanlar: Evliya Çelebi (Seyahatname), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (Frankfurt Seyahatnamesi), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (Yolcu Defteri), Cenap Şahabettin ( Hac Yolunda)…
86. Psikolojik roman: Zehra (Nabizade Nazım), Eylül (Mehmet Rauf), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (Peyami Safa)
87. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]: Öykülerinde Adalar’ı, İstanbul’u ve sıradan insanı işler. Durum hikayecisidir. Semaver, Sarnıç, Son Kuşlar bazı eserleridir.
88. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]: metafizik problemleri hecenin gücüyle çok güzel anlatır. Şiir dışında tiyatro, öykü, araştırma gibi alanlarda da eserler vermiştir. Çile, Bir Adam Yaratmak bazı eserleridir.
89. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ([Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]): Balıkçıları ve denizi işler. Bodrum’un antik çağlarındaki ismini mahlas olarak kullanır.
90. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]: Roman ve hikayelerinin konusunu sistemin aksayan yönlerinden alır. Bozkırdaki Çiçek, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Karılar Koğuşu, Esir Şehrin İnsanları bazı eserleridir.
91. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]; şair ve yazarlık dışında ressamdır. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Canım Anadolu bazı eserleridir.
92. Tarık Buğra: istiklal Savaşı’nın bilinmeyen yönlerine yeni yorumlar getirdi. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Osmancık, Siyah Kehribar, yarın Diye Bir Şey Yok bazı eserleridir.
93. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]: Çukurova ve Toroslardaki efsanelere dayalı, toprak kavgalarını işleyen roman ve [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yazmıştır. İnce Memed, Orta Direk, Sarı Sıcak, Teneke bazı eserleridir.
94. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]: Köyden kente göç ve bu göçün son uçlarını işler. 72. Koğuş, Hanımın Çitliği bazı eserleridir.
95. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]: Ege Bölgesi’ndeki köylüyü işler. Tütün Zamanı, Boş Beşik, Susuz Yaz bazı eserleridir.
96. Cemil Meriç: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ustasıdır. Bu Ülke,Umrandan Uygarlığa, Kırk Ambar bazı eserleridir.
97. Cengiz Aytmatov: Kırgız yazardır. Cemile, Gün Olur Asra Bedel, Selvi Boylum Al Yazmalım bazı eserleridir.
98. Klasisizm, akıl ve sağduyuya önem verir. Latin ve Yunan kaynaklarına yönelen kuralcı, yüksek zümre edebiyatıdır. Moliere, Racine, La Fontaine klasik yazarlardandır.
99. Romantizm, Klasisizm’e tepkidir. Kuralcılığı reddederek ulusal konulara yönelir. Zıtlıklar, ak-kara çatışması ve özellikle duygusallık ön plandadır. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Goethe bazı yazarlarıdır.
100. Realizm, Romantizm’e tepkidir. Gerçekler gözleme dayalı olarak anlatılır. Balzac, Stendhal, Flaubert, Tolstoy, Dostoyevski ünlü temsilcileridir.
101. Parnasizm, realizm’in şiire yansımasıdır. Sözcüklerle manzara çizilir.
102. Sembolizm, kapalı şiir anlayışını savunan edebi akımdır.
103. Natüralizm: Aşırı gerçekçiliktir. Olayların ortaya çıkışı neden sonuç ilişkisi deneylenerek anlatılır.
104. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]ın sıralanışı: Klasisizm, Romantizm, Realizm, Natüralizm(roman akımları); Parnasizm, Sembolizm, Sürrealizm (şiir akımları)
105. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]nın tanınmış [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]nden bazıları: Shakespeare (Hamlet ve Otello), Cervantes (Don Kişot), Maksim Gorki (Ana), Montaigne (Denemeler), Schiller ( Wiliam Tell), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (Suç ve Ceza), [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (Savaş ve Barış), Mark Twain ( Tom Sawyer’in Maceraları)
106. Klasik trajedide karakterler yüksek tabakadandır, konu mitolojiktir. Ölüm ve yaralanmalar sahnede gösterilmez. Üç birlik kuralı (zaman, mekan olay birliği) vardır.
107. Klasik komedide kişiler halkın içinden, konular günlük yaşamdandır. Ölüm ve yaralanmalar sahnede gösterilir. Üç birlik kuralı vardır.
108. Deneme, kişisel düşüncelerin kanıtlama amacı güdülmeden aktarıldığı;[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], günlük olayların sade bir dille yazıldığı; makale, tezlerin kanıtlanmaya çalışıldığı; [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]; bir eserin bilimsel temellere dayanılarak yorumlandığı yazın türleridir.
109. Lirik şiir, coşkuların işlendiği; epik şiir, kahramanlık konularının işlendiği; pastoral şiir, kır ve çoban yaşamının işlendiği; dramatik şiir, acıklı durumların işlendiği; satirik şiir eleştirilerin işlendiği; didaktik şiir; öğreticiliğin işlendiği şiir türleridir.
110. Redif, aynı görevli ekler ve aynı anlamlı sözcüklerdir. Uyaktan sonra gelir.
111. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Suut Kemal Yetkin, Sebahattin Eyüboğlu, Bacon, Montaige ünlü deneme yazarlarıdır.
112. Bir sözcüğün hem gerçek hem mecaz anlamda kullanılması kinaye sanatını doğurur.
113. Hüsn-ü Talil sanatında olayın sebebi daha güzel bir nedene bağlanır.
114. Bilinen bir konunun bilinmiyormuş gibi davranılması Tecahül-i arif sanatını doğurur.
115. Sesteş sözcükler cinas sanatı yapar.
116. İntak (konuşturma) sanatının olduğu her yerde teşhis vardır.
117. Masal, evrensel; destan ulusal nitelikler taşır.
118. Seci, düzyazıdaki ses benzerliğidir.
119. Bir şairin bir şiirine aynı ölçü ve aynı uyakla yazılan şiirine nazire denir.
120. İlyada (Yunan), Kalevala(Fin), Nibelungen (Alman), Ramayana (Hint), Şehname (Fars) dünyaca tanınmış destanlardır.
121. Şarkı, tuyuğ, rubai dörtlüklerle yazılan divan şiiri nazım şekilleridir.
122. Dilinin ağır oluşu ve yüksek zümreye yönelişi Divan edebiyatı ile Servet- Fünun’un ortak özellikleridir.
123. Ağır ve sanatlı anlatım, sembollerle duyguları anlatma biçimine Sebk-i Hindi denir. Sebk-i Hindi divan edebiyatında kabul edilen bir anlayıştır.
124. Dacemeron hikayeleri (Bocecaeio) dünyanın ilk hikayeleridir.
125. Aiskhlos, Sophokles, Euripides, Aristopanes eski Yunan edebiyatının tiyatro ustalarıdır.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
bİlgİlerİ, edebİyat, pratİk


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
BAKLAGİLLERİ ve TAHILLARI SAKLAMAK VE PİŞİRMEK İÇİN PRATİK BİLGİLER Tufan Sağlık Köşesi 0 28 Ocak 2015 19:06
HTTP_ENV_VARS BİLGİLERİ hAte PHP 0 15 Ocak 2015 07:08
kanala gırıste ıstatiksık bılgılerı Heavenly mIRC Scripting Sorunları 3 13 Ocak 2009 18:16
Pratİk Ve Önemlİ Bİlgİler.... кααη™ Sağlık Köşesi 3 15 Temmuz 2007 16:42
Genel İlkyardim Bİlgİlerİ AKsLePiOS Sağlık Köşesi 0 15 Mart 2007 10:03