![]() |
Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Habertürk gazetesinin haberine göre; ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, yüzde 99’unun çok rahat çözebileceği soruları yarım milyonu aşkın gencin çözememesine üzüldüğünü söyledi. “Bir iki yıl önce üniversiteye giriş sınavında 80 - (12 + 3 + 8) = ? diye bir soru sorduk. Şimdi bu soruya baktığınızda ne düşünürsünüz? ‘Çocuklar bunu yapar’ dersiniz. Oysa bu soruya 600 bin öğrenci cevap verememiş. Neden cevaplamamışlar, neden yapamıyorlar? İlkokul çocuğu bu soruyu yapıyor." diyen Yarımağan, şöyle konuştu: "İşte bu soru gibi yüzde 99’unun kesinlikle çözmesi gereken çok basit sorular var. Ama çözemiyorlar. Biz çok basit, yüzde 100 hepsi cevap verir diye ‘Cumhuriyet kaç yılında ilan edildi?’ gibi soruları sınavlarda sormuyoruz. Ama artık kuşkuluyum. Şimdi bu soruyu sorsak, ‘Yüzde yüz doğru cevap alırız’ diyemiyorum. Herhalde yanlış cevap verenler çıkacaktır diye endişe ediyorum.” |
Cevap: Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi çözemeyenler ya Sözel öğrencisiyse. Adam matematik denilince tüyleri diken diken oluyor. Sayısal öğrencisinin bile geometri sorusunu çözemediğini gördükçe kahroluyorum. |
Cevap: Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi 80-(12++3+8)=57 budur bu ne kolay soru yuh yani:=)))) |
Cevap: Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi nasıl yani bu soruyu mu 600.000 öğrenci çözememiş? hadi sözel bölümünü geçiyorum sayısalcılarda mı dahilmiş bu topluluğa? |
Cevap: Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi Yahu belki bir hinlik aramışlardır çocuklar.Bu kadar kolay soru sorulmaz deyip çözmemişlerdir yahut yanlış çözmüşlerdir. Bu ihtimalde olabilir. |
Cevap: Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi Alıntı:
|
Cevap: Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi |
Cevap: Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi Bunun Türkiye'nin eğitim sistemiyle veya sayısalcılık-sözelcilikle alakası yok. Bunun ardına sığınmak çok ama çok yanlış olur. Çünkü dört işlem, daha ilkokul sıralarında öğretilmeye başlanıyor. Tabi bu sonuca bakınca biraz ağır konuşmak gerekiyor tembellikten dolayı ama bir yandanda sınavın getirdiği heyecan var. "Sınav birinceleri nasıl başarılı oluyor, onlar neden heyecan yapmıyorlar?" şeklinde düşünülebilir fakat bir elin beş parmağıda aynı değil malesef. Sonuçta kısıtlı bir sürede, genç bir insanın geleceği belirleniyor diye yorum yapmak istiyorum ama 600.000 kişi ya neredeyse yarı yarıya. Gelde sinir olma bu öğrencilere... Alıntı:
|
Cevap: Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi Soru sayısı fazla sözelciler sayısala önyargı besledikleri için çoğu sorulara bakma gereği bile hissetmiyor. Eğitim sistemi herkes geçsin okusun zihniyetinde oldukça böyle durumlarla karşılaşılacaktır. Önceden geçme kalma varmış ve 6 7 8 e geldiğinde gerçekten sınıfta çalışacak öğrenciler olurmuş. Şimdi ise herkesi geçirin ya sınıfta bomboş kağıt veriyor hiç ilgisi yok derse zaten okumak istemiyorum da diyor. Gelmiyor devamsızlık fazla ama olsun Meb geçirin diyor. Bu şekilde olursa tabiki diğer öğrencilerde heder olur. Sistem uygun bir şekilde planlanmalı her öğrenci akademik bilgi alacak diye bir şey yok ilgisi yeteneği ölçüsünde daha küçük yaşlarda uygun alanlara yönlendirilmeli. Abd de liseye kadar okumuş arkadaşım vardı bizim yüzdelik problemleri doğal sayılar konuları vs çözemezdi. Anladığım kadarıyla orda liseye kadar dört işlem ancak veriliyor ama proje performans yeni ürün oluşturma konuları ağırlıklı yani yaratıcı düşünme. Sistem ezberci zihniyet değil yaratıcı beyinler geliştirmeli. |
Cevap: Bu soruyu 600 bin liseli çözemedi ilk okul olsa neyse.. ama lise icin uzucu sonuclar. |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 16:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2025 IRCForumlari.Net Sparhawk