Araştırma şirketi
GfK'nın yaptığı ankete göre kullanıcılar cep telefonlarına ve telefonlarındaki işletim sistemine pek
sadık değiller.
ABD, İngiltere, Almanya, İspanya, Çin ve Brezilya'da 2653 kullanıcıya bazı
sorular soruldu. Kullanıcıların yaklaşık olarak
yarısı bir sonraki telefonunun hangi marka olacağı konusunda tereddütlüydü. Sadece yüzde 25'lik bir bölüm, telefondan bağımsız olarak
aynı işletim sisteminde kalmayı düşünüyordu.
Apple kullanıcılarının yüzde 59'u ise
iOS da kalacağını söylüyor. İşletim sistemlerinde en düşük sadakat ise
Micosoft'a ait ve kullanıcıların sadece yüzde 21'i sonraki telefonlarında
Windows işletim sistemi kullanmayı düşünüyor.
Kullanıcıların bir sonraki telefonlarında kullanmak istediği işletim sistemlerinde, Nokia'nın
Symbian işletim sistemi ise yüzde 24 gibi düşük bir orana sahipken,
Android'in de yüzde 28'le pek de iyi olduğu söylenemez. RIM'in
Blackberry OS'i ise yüzde 35 gibi bir oranla Android ve Sybmian'ın önünde.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Üreticilerin donanım ekleri olarak birbirlerinden
farklı telefonlar geliştirmeleri için mevcut bir alan hala olsa da önümüzdeki birkaç sene içinde
zirveye ulaşılacak gibi görünüyor. Örneğin 6 megapikselden büyük bir kamera '
azalan verimler kanunu'nu devreye sokacak ve daha büyük sensörlerin pek anlamı kalmayacaktır.
4G ve
WiFi şu an üreticiler arasında rekabet oluştursa da yakın zamanda bunları da tüm üreticiler ürünlerinde sunacak ve zirveye ulaşılacaktır.
Apple'ın sahip olduğu kullanıcı sadakati ise sadece işletim sistemiyle ilgili değil, bir Apple aldığınızda onun
yüksek kalitede bir donanıma sahip olmasını bekliyorsunuz. Rakip telefon üreticilerininse bunu not alması gerekiyor.
Bir telefon mağazasına gittiğinizde kulağınıza gelebilecek konuşmalar genellikle telefonun
hızıyla ilgildir. Bazı telefonlar sosyal ağlarla entergrasyon, medya çalıcısı gibi özelliklerle gelse de kullanıcılar artık bunları
uygulama mağazalarından da edinebileceklerinin farkındalar. Bu nedenle
yazılımlar satışları artırmanın bir yolu değil.
Kaynak : Chip.