Söz konusu maddeler, temiz olmayan bir unsuru içermiyorsa ve suyun rengi, tadı ve kokusu da değişmiyorsa, dört mezhebe göre bunların karıştığı bu suyla küçük ve büyük abdest alınabilir.
Eğer suyun bu üç özelliğinden biri veya hepsi de suyun zorunlu olarak geçtiği yerde bulunan toprak, bitki
vb. temiz bir maddeden dolayı değişirse, bu da insanın iradesi dışında ve de korunması mümkün olmadığı veya çok zor olduğu için, bu su da hem pak hem paklayıcıdır.
Eğer soruda yer aldığı gibi, insanların kendi iradeleriyle böyle temiz bir madde suya karıştırılmış, fakat suyun üç özelliği değişmemişse, yine dört mezhebe göre bu su hem temiz hem temizleyicidir. Fakat eğer suyun özelliklerinden biri -tamamen- değişmişse, bu durumda Hanefî Mezhebi'ne göre yine hem pak, hem paklayıcıdır. Diğer üç mezhebe göre ise, paktır, fakat paklayıcı değildir.
Özetlersek, soruda yer alan şekliyle ve suyun özelliklerinden biri tamamen değişmişse, söz konusu su Hanefilere göre gusül ve abdest için kullanılabilir, diğer mezheplere göre kullanılmaz.(krş. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/113-118).