Tekil Mesaj gösterimi
Alt 20 Ağustos 2011, 17:03   #1
Dilara
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Yeni Ubuntu'ya yeni tasarım!




Ubuntu'nun yeni Unity arabirim şekilleniyor

Ubuntu 11.10 Oneiric Ocelot Ekim ayında geliyor! Peki yanında hangi yenilikleri getirecek?

Canonical'ın kurucusu Mark Shuttleworth'un "Kullanıcıyı öne çıkarmak" olarak nitelediği Unity arabirimi, Ubuntu kullanıcıların çoğunluğunun tepkisine uğramıştı. Linux'a yeni başlayanlar için akıllı telefon gibi olan arabirimi belki ilgi çekse de, eski kullanıcıları hiç memnun edememişti. Peki bu Ekim ayında gelecek yeni Ubuntu 11.10 Oneiric Ocelot'ta değişecek mi?



Geçtiğimiz salı gönderdiği [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yazısında yeni Unity'nin nasıl değişeceğini açıklayan Shuttleworth bir ekran görüntüsünü de ihmal etmedi.


Peki yeni Ubuntu'da neler değişecek?
1. Yerlerim yerine Scopes (Kapsamlar) ve Lensler

Şu anda Unity kullananlar, Yerlerim konseptine alışık ama yeni sürümde Kapsamlar ve Lensler olacak.

Kapsamlar, bir arama için kategorilere ayrılabilen çevrimiçi veya dışı veri kaynaklarına verilen isim. Lensler ise Kapsamlardan gelen verileri göstermenin değişik yolları olarak tanımlıyor Shuttleworth.

Kapsamlar için bir çok filtreleme kullanılabilecek örneğin 5 yıldızlı uygulamaları Ubuntu Yazılım Merkezi'nde aramak ve kategorilemek gibi...

2. Panel değişiklikleri

Unity panelindeki sol üst köşe artık her zaman o an önde açık olan pencereyi kapatmak için kullanılacak. Akıllı telefonlardaki tek tuşlar gibi... Shuttleworth, deneyimlerimiz kullanıcıların pencerenin kapatma düğmelerindense panelde bir yerlere basmayı tercih ettiklerini gösterdi diyor.

3. Estetik

İçerik yeni Unity'de biraz daha soluk ama holografik efektlerle temsil edilecek. Gerçek zamanlı bulanıklaşma efekti ve kullanıcının seçtiği duvarkağıdına uyum sağlayan paleti olan arabirim geliyor. 2D ve 3D efektlerle Shuttleworth "Bilgisayarınızdaki tüm donanımın hakkını vermek istiyoruz ama tabi düşük donanımlı bilgisayarları unutmadan" diye ekliyor.

4. 2D ve 3D

QML tabanlı Unity 2D ve GL tabanlı Unity 3D şimdi çok daha fazla ortak kod içerecek. Bir çok tasarımın ilham kaynağını da oyunların arabirimleri olarak itiraf ediyor Shuttleworth. Böylelikle bu sistemi çalıştırabilecek cihazlar "ARM ve Atom'dan, GPU beygir gücüne sahip CAD istasyonlarına kadar çeşitlendirilebiliyor.

@chip

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet