Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08 Kasım 2011, 18:12   #5
Çevrimdışı
Ecrin
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Mesih'e İhtiyaç




Matta'nın Müjdesi

İsa Mesih'in soyunu gösteren kitap - İbrahimin oğlu, Davut oğlu... ( Mat. 1:1 )

Matta, müjdesini , Mesih inancını kabul eden Yahudiler için yazdı. O, Mesih'in yaşamını bağımsız bir olay değil, çok eski zamanlarda başlayan tarihsel, önbildirilerle dolu bir zincirin tamamlanması olarak anlatır. Buna göre Matta İncil'i, Davut'un, Yahudiler'in atası İbrahim'im oğlu İsa Mesih'in soyunu gösteren kitaptır. Matta, Mesih hakkındaki önbildirilerin nasıl gerçekleştiğini, O'nun nasıl her doğruluğun tamamlayıcısı olduğunu göstermek amacıyla sürekli Tevrat'a işaret eder. Mesih, İbrahim nesline vaadedilen bereketin bütünleyicisidir ve gelecek olan " Mesiyya " nın merkezi Yeruşalim ( Kudüs ) olmak üzere siyasal bir devlet kuracağını sanan Yahudiler, yanılgı içindedirler. Matta, bu yanlışı düzeltmek amacıyla Eski Antlaşma'dan yetmiş beş alıntı bulunur. Matta, Mesih'in 12 öğrencisinden biridir.

Markos'un Müjdesi

Tanrı'nın Oğlu İsa Mesih'le ilgili Müjde'nin başlangıcı. ( Mar. 1:1 )

Markos, Mesih'in elçilerinden değildi. Adı, 4 İncil'de de kesinlikle geçmez. İbranice adı, Yuhanna; Yunanca adı ise, Markos'tur. Adı, ilk kez Mesih'in göğe yükselmesinden birkaç yıl sonra duyulmuştur. Müjde'nin yayılmasında çok emeği geçen Kıbrıslı Barnaba Lavi'nin kızkardeşi olan Meryem adında bir Mesih imanlısının oğludur.

Petrus, Markos için " oğlum " der. Bu bir sevgi ifadesi olup; Markos'un Petrus aracılığıyla imana geldiğini gösterir. Çok önceden, Mesih inancının önderleri, Markos'un, İncil'ini Petrus'un gözetiminde yazdığını belirlemişlerdir. Petrus'un kendi adı ile bir İncil yazmamasının nedeni, burada yatar. Markos, İncil'ine şöyle başlıyor: " Tanrı'nın Oğlu İsa Mesih'le ilgili Müjde'nin başlangıcı. " Bundan da anlıyoruz ki, Mesih'in yaşamı üçlü bir isimde beliren üç yönlü bir sevindirici haberdir: İsa, Mesih, Tanrı'nın Oğlu.

A- İsa: Kurtarıcı anlamına gelir. Bu ad, doğumundan önce Mesih'e melek tarafından verilmiştir. Melek, O'na özellikle bu adın verilmesini şöyle açıklar: " Çünkü O kendi halkını suçlarından kurtaracak. " ( Mat. 1:21 ) O'nun kurtarışı sürekli bir kurtarış olacak.

B- Mesih: Adem'den beri geleceği bildirilen, nesiller boyu kesintisiz bir zincirle verilen önbildiriler gereği Tanrı'nın yolladığı kişidir.

C- Tanrı'nın Oğlu: O'nun bir adı da Tanrı'nın Oğlu'dur. O'nun buna hakkı vardır. Çünkü bu yüce adı insandan değil, Tanrısal duyuru yoluyla almıştır. Melek, Meryem'e, " Yüce olup Tanrı'nın Oğlu diye çağırılacak" ( Luka 1:32 ) bir oğul doğuracağını müjdeledi. Meryem, kendi hesabınca olanaksız olan bu iş hakkında açıklama isteyince, Melek yineleyerek bunu gerçekliğini bildirdi.O, gelmeden önce Tanrısal makamı duyurulmalıydı. Tarihte hiçbir haber, " İncil= Müjde " adını almaya layık değildir. Buna şaşmıyoruz. Mesih'ten 700 yıl önce yaşayan Yeşaya peygamber, " Yehova'nın Ruh'u üzerimde. Çünkü Rab, yoksulları müjdelemem için beni gönderdi. " diyor. Beytlehm çobanlarına O'nun doğumunu haber veren melek ise şöyle seslendi: " Size büyük bir sevinci müjdeliyorum. "

Luka'nın Müjdesi
Sayın Teofilos,
Birçok kişi aramızda olup bitenlerin tarihçesini yazmaya girişti. Nitekim başlangıçtan beri bu olayların görgü tanığı ve Tanrı sözünün hizmetkarı olanlar bunları bize ilettiler. Ben de bütün bu olayları ta başından özenle araştırmış biri olarak bunları sana sırasıyla yazmayı uygun gördüm. Öyle ki, sana verilen bilgilerin doğruluğunu bilesin. ( Luka 1:1-4 )

Markos gibi Luka'dan da 4 İncil'de söz edilmiyor. Ancak kendisinin 2. kitabı olan Elçilerin İşleri'nde onun Mjdeyi yayma yolculuklarında haberci Pavlus'a eşlik ettiğini gösteren işaretlere sahibiz. Mektuplarının birinde de, onun sevilen bir doktor olduğunu öğreniyoruz ( Kol. 4:14 ). Yunanca'daki edebi üslubundan kültürlü biri olduğu açıkca görülebilir.

Yuhanna'nın Müjdesi

Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Söz tanrı'ydı. Başlangıçta O, Tanrı'yla birlikteydi. Her şey O'nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O'nsuz olmadı. Yaşam O'ndaydı ve yaşam insanların ışığıydı. ( Yu. 1:1-4 )

Dördüncü müjdeci, vaftizci yahya'nın eski öğrencisi, Mesih'in ilk iki öğrencisinden biri haberci Yahya'dır. " mesih'in sevdiği öğrenci " diye anılır. balık avcısı olmasına rağmen yoksul değildi. baba Zebedi'nin tekneleri ve işçileri vardı. Annesi Salome, gereksinimlerini kendi malından görmek amacıyla Mesih ve öğrencilerine eşlik ederdi. Mesih, Yuhanna'yı birçok kez onurlandırdı. Son akşam yemeğinde, O'nun göğsüne yaslanan Yuhanna idi ( Yu. 19:27 ). Yuhanna'nın Müjdesi, sevgi ve lütuf sözcükleriyle doludur.

Yuhanna, diğer üç müjdeciden 20 ya da 30 yıl sonra İncil'ini yazdı. Mesih'in insanlığına ilişkin inanç kökleşmiş, imanlıların düşüncelerine egemen olmuştu. işin içine aşırılık da girince; koyu Mesih imanlısı çoğu kişi, O'nun insanlığını açıklamakla yetinip zamanla Tanrılığını yadsımaya başladılar. Yuhanna, bu nedenle müjdesinde sık sık Mesih'in tanrılığı üzerinde durmayı uygun gördü.

Müjde'sinin girişi, İncil'in en ünlü sözlerinden biri olarak kabul edilir. Yazar, burada evrenin yaratılışını anımsar. Bilindiği üzere Kutsal Kitap'ın ilk sözcükleri şudur: " Başlangıçta Tanrı gökleri ve yeri yarattı. " ( Oluş 1:1 ). Ancak Yuhanna, bundan da önce bir başlangıçtan söz ediyor: " Başlangıçta Söz vardı. Her şey O'nun aracılığıyla varoldu, varolan hiç bir şey O'nsuz olmadı. " ( Yu. 1:1-4 ) { GF }

Rab'bin sevgi ve ışığının sarmalında kalınız.

Kalk, parla; çünkü ışığın geliyor, RAB'bin yüceliği üzerine doğuyor. Dünyayı karanlık, halkları koyu karanlık örtüyor; oysa RAB senin üzerine doğacak, yüceliği üzerinde görünecek. ( Yşa 60:1-2 )









 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet