Türkiye’de perakendecilik sektörü ve tarihsel süreci
Perakendecilik özellikle 1980’li yılların ortasından itibaren gıda ekseninde ve genelde Avrupa merkezli
perakendecilerin etkisinde kalarak büyük bir değişim sergilemiştir.
Türk perakendeciliğini etkileyen faktörleri şunlardır.
1- Uzmanlaşma; belli ürünlerde uzmanlaşmış satış noktalarının artışı.
2-Ekonomik büyüme ve liberal sistemin etkisiyle iç piyasaya yabancı mal ve hizmet akışının hızlanması.
3-Teknolojik gelişim ve yeni teknolojilere ulaşımdaki kolaylık.
4-Uluslararası perakende sektörlerinin Türkiye pazarına verdikleri önemin artması
5-Yerli firmaların farklı ticari işleyiş yöntemleri ile tanışması.
6-Türkiye’deki kişi başına kullanılabilir gelirdeki artış, farklı tüketim eğilimleri, orta ve üst sınıfın tercihlerindeki farklılık. |