Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Boğaz'a inşa edilecek üçüncü kö
prünün hazırlanmış ilk taslak projesini basına gösterdi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbulluların merakla bekledikleri Boğaz'a inşa edilecek üçüncü kö
prünün hazırlanmış ilk taslak projesini paylaştı.
Haberturk'ün haberine göre Yıldırım, dünyada bazı “ilk”lerle anılacak üçüncü kö
prünün mimarının da Fransız olduğunu dile getirdi. Bakan Yıldırım, İçtaş-Astaldi ortaklığının, 10 yıl 2 ay 20 gün işletme ve yapım süresiyle en iyi teklifi verdiği üçüncü kö
prü ihalesini “onay”ladığını belirterek, en kısa sürede yüklenici İçtaş- Astaldi ortaklığını sözleşmeyi imzalamak üzere davet edeceklerini söyledi. Bakan Yıldırım, kö
prünün konsept tasarımının Fransız Michel Virlogeux olduğunu belirtirken, altı ay içinde kö
prünün ayaklarını dikmeye başlayacaklarını vurguladı.
EN BÜYÜK FARKI YATIK ASKILAR
Yıldırım, üçüncü kö
prünün de Boğaz'daki diğer iki kö
prü gibi “asma” olacağını belirterek, "Bu da asma; ama asma şekli farklı. Bu anlamda diğerlerinden en temel farkı, yatık askılarıdır. Yatay kablolar bulunuyor. Bunlar, kö
prüye gelecek ağır yükü taşıyacak nitelikte olacak" değerlendirmesinde bulundu. Asma kö
prünün bazı ‘ilk’lerle de anılacağını kaydeden Bakan Yıldırım, "Üçüncü kö
prü, üzerinde raylı sistemi bulunduran dünyanın en uzun asma kö
prüsü olacak" dedi. 8 otoyol, 2 de raylı sistem olmak üzere 10 şeritten oluşacak 3. kö
prüde raylar daha sonradan döşenecek.
‘KÖ
PRÜ ÜSTADI’NA TESLİM
İsmini söylemek için henüz erken Bakan Yıldırım, üçüncü kö
prüye verilecek adla ilgili soruyu da "Hele bir kö
prü inşaatı başlasın ve belli bir aşamaya gelsin. Ondan sonra bir isim verilir. Şimdi çok erken" sözleriyle yanıtladı. Yaklaşık maliyeti 4.5 milyar TL düzeyinde hesaplanan üçüncü kö
prünün 2015 yılı sonunda hizmete açılması hedefleniyor. İçtaş İnşaat- Astaldi Ortak Girişim Grubu'nun, ihale sözleşmesi gereği projeyi 36 ayda tamamlaması gerekiyor.