Tekil Mesaj gösterimi
Alt 04 Ağustos 2012, 12:07   #1
Çevrimdışı
Sue
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Marka tutkunluğu bir hastalık mı?




Marka tutkunluğu bir hastalık mı

Ergenlik dönemiyle beraber kimlik bunalımına giren gençler çevresine farklı olduğunu göstermek isterken marka bağımlılığına yakalanıyor



Ergenlik dönemiyle beraber kimlik bunalımına giren gençler çevresine farklı olduğunu göstermek isterken marka bağımlılığına yakalanıyor Profesör Nevzat Tarhan bu dönemde anne-babalara konuşmaktan önce dinlemeyi öneriyor

Marka tutkusu nedeniyle gençler depresyona giriyor Yasal olmayan davranışlara yöneliyor Prof Dr Nevzat Tarhan popüler kültürde gençlerin özdeşim kurduğu modeller yaratıldığına dikkat çekerek "Gencin bu modelle özdeşim kurması teşvik ediliyor Kendini ispat etmeye çalışan genç sunulan modelin giyim tarzını örnek alıyor Gençlerin bu özelliği tüketim alışkanlığını değiştirmek için kullanılıyor Genç model aldığı kişinin kullandığı markaları almaya hedef olarak benimsiyor" diyor

Tarhan marka merakının bir tutkuya dönüşmesinde ailenin büyük rolü olduğunu savunarak şunları söylüyor; "Aile çocukluğundan itibaren 'Çocuğum en iyisine layık Ona her şeyin en iyisini almalıyım' mantığıyla hareket ediyorsa çocuk büyürken en iyiler de büyüyor Çocuk en iyi seyahati en iyi arabayı ve en iyi evi istemeye başlıyor En iyisinin ölçüsü çocuğa verilmeli En iyinin ölçüsü marka değil hem kaliteli hem ucuz olmalı"

Tarhan marka tutkusu nedeniyle yaşamı altüst o an aileler olduğuna dikkat çekiyor; "Her gece eğlence yerlerine giden Bunun için anne ve babasının kredi kartlarını izinsiz kullanan Hatta sınır konduğunda annesine şiddet uygulayan gençler var Kimi dürtülerini kontrol edemez hale geliyor Marka bir tutku haline gelen genç erin kişiliklerini analiz ediyoruz Kişiliğini zayıf ve kuvvetli yönlerini dikkate alarak kendilerine yeni hedefler koymalarını sağlıyoruz"

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet bizimmekan