Tekil Mesaj gösterimi
Alt 11 Aralık 2012, 17:27   #1
Zen
Misafir
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Toplam Kalite Yönetimi İle İlgili Herşey




Toplam Kalite Yönetimi İle İlgili Herşey , toplam kalite yönetimi nedir, toplam kalite yönetimi bilgiler

Toplam Kalite Yönetimi Ne Demektir?

Toplam kalite yönetimi, “mal ve hizmet kalitesini” ve daha geniş anlamda “organizasyon kalitesini” sürekli olarak iyileştirmek için organizasyonda yapılması gereken tüm çabaları ifade eder. “Kalite yönetimi” kavramının başına “toplam” kelimesinin eklenmesinin nedeni organizasyonel performansı artıracak tüm alanlarda kalite geliştirilmesinin amaçlanması...

Bugün için literatürde “toplam kalite”, “toplam kalite yönetimi”, “toplam kalite kontrol” kavramlarının çoğunlukla eşanlamlı olarak kullanıldığı söylenebilir. Organizasyonda toplam kalite yönetiminin uygulanmasının amacı ise; müşterilerin isteklerine en uygun mal ve hizmeti üretmek.

Toplam kalite yönetiminin hedeflerini 3 maddeyle özetlemek mümkün:

* Müşterinin isteklerini tatmin edecek ürünleri ve hizmeti üretmek, müşterinin güvenini kazanmak,

* Şirketi, çalışma prosedürlerini iyileştirici, daha az hata, daha düşük maliyet, daha az borç ve daha avantajlı sipariş getiren önlemlerle daha yüksek karlılığa yöneltmek,

* Çalışanların şirket hedefine ulaşma yolunda potansiyellerini tam olarak kullanmalarına yardım etmek, şirket politikasının yayılımını ve gönüllü faaliyetleri teşvik etmek.

Müşteri isteklerinin sürekli gerçekleştirilmesini hedefleyen, ‘Müşteriyi memnun et ki, kurum yaşasın’ temeli üzerine kurulu olan toplam kalite yönetimi; müşteri odaklılık, liderlik, çalışanların katılımı, proses yaklaşımı, yönetimde sistem yaklaşımı, sürekli iyileştirme, verilere dayalı karar verme yaklaşımı ve tedarikçilerle karşılıklı faydaya dayanan ilişkiler olmak üzere, 8 temel prensibin bütünleşmesinden oluşuyor.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet bizimmekan