Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09 Mart 2013, 14:19   #2
Çevrimdışı
xena
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Cumhuriyet Tarihi Ekonomi Kronolojisi (1923-1938)




21 Ocak 1934
Türkiye ile Sovyetler Birliği arasında kredi antlaşması imzalandı.
9 Şubat 1934
Türkiye, Romanya, Yunanistan, Yugoslavya arasında Balkan Paktı imzalandı.
12 Şubat 1934
Samsun'da Yumurtacılık Kongresi toplandı.
18 Şubat 1934
İstanbul-Ankara arasında ilk düzenli uçak seferleri başladı.
1 Mart 1934
İzmir-Kasaba demiryolu devletleştirildi.
22 Mart 1934
Kazanç Vergisi Kanunu TBMM'de kabul edildi.
15 Nisan 1934
Üreticilerin sorunlarını saptamak amacıyla düzenlenen "2. Tütün Kongresi" Ankara'da başladı.
27 Nisan 1934
Bandırma-Menemen-Manisa demiryolu devletleştirildi.
3 Mayıs 1934
Kayseri Uçak ve Motor Fabrikası'nda yapılan, Türk yapımı ilk uçak, Kayseri-Eskişehir arasındaki deneme uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi.
14 Mayıs 1934
İskan Kanunu kabul edildi.
20 Mayıs 1934
Kayseri Bez Fabrikası'nın temeli atıldı.
27 Mayıs 1934
Basmane (İzmir)-Afyon demiryolu devletleştirildi.
1 Haziran 1934
Ortaköy-Bolkuş demiryolu hattı işletmeye açıldı.
2 Haziran 1934
Artırma, Eksiltme ve İhale Kanunu TBMM'de kabul edildi.
16 Haziran 1934
İlk süttozu fabrikası Bursa'da açıldı.
18 Haziran 1934
Liman işlerinin hükümetçe idaresine ilişkin kanun TBMM'de kabul edildi.
30 Haziran 1934
Demiryolu Elazığ'a ulaştı.
23 Temmuz 1934
İstanbul tramvaylarını işleten yabancı şirketin sözleşmesi devlet tarafından feshedildi.
10 Ağustos 1934
Fırat-Yolaçtı demiryolu hattı işletmeye açıldı. Yolaçtı-Elazığ demiryolu hattı işletmeye açıldı.
13 Ağustos 1934
Bakırköy Bez Fabrikası yenilenerek işletmeye açıldı.
14 Ağustos 1934
Genç Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk kağıt fabrikasının temeli İzmit'te atıldı. İzmit Kağıt ve Karton Fabrikası'nın yapımı iki yıl sürecek. Paşabahçe Şişe Cam Fabrikası'nın temeli atıldı.
15 Ağustos 1934
Zonguldak sömikok (antrasit) fabrikalarının temeli atıldı. Kömür yıkama fabrikası işletmeye açıldı.
27 Ağustos 1934
Tire-Aydın demiryolu ulaşıma açıldı.Antalya demiryolu hattının temeli atıldı.
2 Eylül 1934
Kadıköy ve Üsküdar tramvayları hizmete girdi.
30 Eylül 1934
Keçiborlu Kükürt, Isparta Gülyağı fabrikaları üretime başladı. İstanbul-Diyarbakır arasında uçak seferleri başladı.
19 Ekim 1934
Turhal Şeker Fabrikası üretime başladı.
20 Kasım 1934
Konya Ereğli Bez Fabrikası'nın temeli atıldı.
18 Aralık 1934
İstanbul Rıhtım, Dok, Antrepo şirketi devlet tarafından satın alındı.
22 Aralık 1934
Tapu Kanunu kabul edildi
21 Şubat 1935
İzmir Havagazı Şirketi devletleştirildi.
18 Nisan 1935
Balkan Ülkeleri Ekonomi Konseyi Ankara'da toplantılarına başladı.
29 Nisan 1935
İstanbul-İzmir telefon hattı açıldı.
1 Mayıs 1935
Aydın demiryolu hükümetçe satın alındı.
21 Mayıs 1935
Ankara'da Tecim ve Endüstri Odaları Kurultayı açıldı.
27 Mayıs 1935
Hafta tatili Cumadan Pazara alındı. Hafta tatili ve ulusal bayramlar hakkındaki kanun yürürlüğe girdi.
14 Haziran 1935
Amortisman Sandığı Kanunu, Elektrik İşleri Etüd İdaresi Kanunu, Maden Tetkik Arama Enstitüsü Kuruluş Kanunu ve Etibank'ın kurulmasına ilişkin kanun kabul edildi.
17 Haziran 1935
(Bazı kaynaklarda 6 Temmuz) Türkiye'de şeker üretimini rasyonel hale getirmek amacıyla, İş Bankası, Ziraat Bankası ve Sümerbank'ın ortaklığıyla "Türkiye Şeker Fabrikaları AŞ" kuruldu. 22 milyon sermayeli şirkete mevcut 4 şeker fabrikası (Alpullu, Uşak, Eskişehir, Turhal) bağlandı.
1 Temmuz 1935
Aydın demiryolu devletleştirildi.
5 Ağustos 1935
Fevzipaşa-Ergani demiryolu hizmete girdi.
20 Ağustos 1935
Keçiborlu-Kükürt Fabrikası açıldı.
23 Ağustos 1935
Nazilli Basma Fabrikası'nın temeli atıldı.
15 Eylül 1935
Ergani-Osmaniye demiryolu hattı işletmeye açıldı.
16 Eylül 1935
Kayseri Bez Fabrikası üretime başladı.
1 Ekim 1935
Çankırı-Atkaracalar demiryolu hattı işletmeye açıldı.
10 Ekim 1935
Ankara'da Fındık Kongresi toplandı.
16 Ekim 1935
İnhisarlar İdaresi (Tekel Müdürlüğü) kuruluş kanunu kabul edildi.
20 Ekim 1935
Türkiye Cumhuriyeti'nin ikinci nüfus sayımı yapıldı. Nüfus 16 milyon 158 bin 018 kişi olarak belirlendi.
21 Ekim 1935
Tarım Kredi Kooperatifleri Kanunu kabul edildi.
23 Ekim 1935
Etibank çalışmalarına başladı.
31 Ekim 1935
Ankara Mamak'da Kızılay'ın Zehirli Gaz Maskesi Fabrikası açıldı.
12 Kasım 1935
Irmak-Filyos demiryolu işletmeye açıldı.
22 Kasım 1935
Fevzipaşa-Diyarbekir (Diyarbakır) demiryolu ulaşıma açıldı.
26 Kasım 1935
Afyon-Isparta demiryolu ulaşıma açıldı.
28 Kasım 1935
Bursa Merinos ve Gemlik Suni İpek fabrikalarının temeli atıldı.
29 Kasım 1935
Paşabahçe Şişe Cam Fabrikası üretime başladı.
10 Aralık 1935
Zonguldak Türk Antrasit Fabrikası işletmeye açıldı.
19 Aralık 1935
Sivas-Eskiköy demiryolu işletmeye açıldı.
10 Ocak 1936
İkinci beş yıllık sanayi planı Ankara'da yapılan "endüstri kongresinde" görüşülerek ilkeleri kabul edildi.
1 Şubat 1936
Osmanlı banknotlarının tedavülden çekilmesine başlandı.
25 Mart 1936
Afyon-Karakuyu demiryolu, bir gün sonra da Bozanönü-Isparta demiryolu ulaşıma açıldı.
9 Nisan 1936
İstanbul telefon şirketi devletleştirildi.
10 Nisan 1936
Türkiye, boğazların statüsünü belirlemek amacıyla ilgili devletlere nota vererek toplantıya çağırdı.
18 Nisan 1936
İzmir Kağıt Fabrikası'nda ilk kağıt üretildi.
18 Mayıs 1936
Sivas-Erzurum demiryolunun yapımına başlandı.
25 Mayıs 1936
Havayolları Devlet İşletme İdaresi, İstanbul-Ankara arasında düzenli uçak seferleri başlattı.
29 Mayıs 1936
Türkiye, boğazlar konusunu görüşmek üzere Montrö'de toplanan konferansa davet edildi.
30 Mayıs 1936
Demir İşletmeleri Genel Müdürlüğü kuruldu.
8 Haziran 1936
İşveren-işçi ilişkilerine düzenleyici hükümler getiren İş Kanunu kabul edildi.
9 Haziran 1936
Dış ticarette devlet denetimini sıkılaştıran 19/06/1930 tarih ve 1705 sayılı kanuna ek kanun kabul edildi.
10 Haziran 1936
Van Gölü'nde devletçe gemi işletilmesini öngören kanun kabul edildi.
11 Haziran 1936
Ergani Bakır İşletmesi'nin satın alınmasına dair kanun kabul edildi.
20 Temmuz 1936
Türkiye'nin İstanbul ve Çanakkale boğazları üzerindeki tüm haklarını tanıyan ve kabul eden Montrö Antlaşması imzalandı.
1 Ağustos 1936
Ankara Türk Sigorta AŞ kuruldu.
15 Ağustos 1936
Hudut ve Sahiller Genel Müdürlüğü kuruldu.
8 Eylül 1936
Ankara ve İstanbul Radyo Şirketleri devlet tarafından satın alındı.
9 Eylül 1936
İzmir Fuarı ilk kez Irak, İngiltere ve Sovyetler Birliği'nin katılımıyla uluslararası bir nitelik kazandı.
20 Eylül 1936
Malatya İplik ve Bez Fabrikası AŞ kuruldu.
28 Ekim 1936
Türkiye ile Yugoslavya arasında ticaret antlaşması imzalandı.
29 Ekim 1936
Haliç'de Unkapanı ile Azapkapı arasında kurulan Atatürk Köprüsü ulaşıma açıldı. 477 metre uzunluğundaki köprü 1 milyon 585 bin liraya mal oldu. Eski köprü şiddetli fırtınada parçalanmıştı.
1 Kasım 1936
Eskiköy-Çetinkaya ve Yazıhan-Demirhan demiryolu hattı işletmeye açıldı.
3 Kasım 1936
Ankara'da Çubuk Barajı açıldı.
6 Kasım 1936
Günümüzdeki Seka'nın çekirdeğini oluşturan "İzmit Kağıt ve Karton Fabrikası" hizmete girdi. Yılda 16 bin ton kağıt üretecek olan fabrika 3 milyon 300 bin liraya mal oldu. Türkiye Selüloz ve Kağıt Fabrikaları adıyla İzmit'te kurulan kuruluş, selüloz ve kağıt üretimi gerçekleştiriyor.
12 Kasım 1936
Ankara'da Birinci Küçük sanatlar ve Elişleri Kongresi toplandı.
18 Kasım 1936
Filyos-Çatalağzı demiryolu hattı işletmeye açıldı.
28 Kasım 1936
Ereğli Kömür Şirketi'nin devletçe satın alınmasına ilişkin sözleşme imzalandı.
14 Aralık 1936
İstanbul Üniversitesi'ne bağlı İktisat Fakültesi kuruldu. Hitler Almanyası'ndan kaçan Fritz Neumark, Wilhem Rupke, Gerhard Kessler, Alexander Rustov gibi ünlü bilim adamlarının ders vereceği fakülte eğitime 1937 yılında başlayacak
5 Ocak 1937
"Devletçilik" ilkesi yapılan değişiklik sonucu Teşkilat-ı Esasiye Kanunu'nun (Anayasa) 2. Maddesinde yer aldı.
27 Ocak 1937
Hatay'a Birleşmiş Milletler'in gözetimi altında bağımsızlık tanındı. Karar Türkiye ve Hatay'da büyük sevinç yarattı.
8 Şubat 1937
Orman Kanunu kabul edildi.
3 Nisan 1937
Karabük Demir-Çelik Fabrikaları kuruldu. Fabrika halen KARDEMıR adıyla demir çelik üretimi gerçekleştiriyor. Fabrika 1994 yılında sembolik bir fiyata işçilere satıldı. Bu yıl da halka açıldı.
4 Nisan 1937
Ereğli Bez Fabrikası üretime başladı.
25 Mayıs 1937
Malatya Bez Fabrikası'nın temeli atıldı.
4 Haziran 1937
T.C. Ziraat Bankası Kanunu TBMM'de kabul edildi.
6 Haziran 1937
Sivas-Malatya demiryolu Çetinkaya'da birleşti.
11 Haziran 1937
Atatürk, Trabzon'da yaptığı açıklamada çiftliklerini, içindeki bütün gayrimenkulleriyle birlikte milletine bağışladığını bildirdi.
14 Haziran 1937
Tarım Bakanlığı Kuruluş kanunu kabul edildi.
1 Temmuz 1937
Toprakkale - İskenderun, Fevzipaşa - Meydanıekber demiryolları devletleştirildi.
8 Temmuz 1937
Türkiye, İran, Irak ve Afganistan arasında Sadabat Paktı imzalandı.
9 Temmuz 1937
Ankara'da motorlu tayyarecilik okulu açıldı.
12 Ağustos 1937
Çatalağazı-Zonguldak demiryolu hattı işletmeye açıldı.
16 Ağustos 1937
Hekimhan-Çetinkaya demiryolu ulaşıma açıldı.
26 Ağustos 1937
Kozlu Kömür İşletmeleri devletleştirildi.
27 Eylül 1937
İstanbul-Edirne karayolunun Lüleburgaz'a kadar olan bölümü ulaşıma açıldı.
1 Ekim 1937
Çatalağzı-Zonguldak demiryolu ulaşıma açıldı.
9 Ekim 1937
Nazilli Basma Fabrikası Atatürk tarafından açıldı.
15 Ekim 1937
Cumhuriyet'in Türkçe yazılı ilk banknotu tedavüle çıkarıldı. II. Emisyon, birinci tertipten çıkan ilk banknot 5 lira değerinde. İngiltere'de Thomas De La Rue firmasına bastırılan kağıt 5 liralığı 10 ve 50 liralıklar izleyecek.
25 Ekim 1937
İnönü Başbakanlıktan istifa etti. Yerine Celal Bayar atandı.
4 Kasım 1937
Kızılırmak Nehri üzerindeki "Çetinkaya Köprüsü" hizmete girdi.
6 Kasım 1937
Belediyeler Bankası açıldı.
16 Kasım 1937
İran ve İran sınırlarına ulaşacak olan Diyarbakır-Cizre demiryolunun temeli atıldı.
20 Kasım 1937
Sivas-Divriği demiryolu hizmete girdi.
29 Kasım 1937
Hatay'da bağımsızlık statüsü yürürlüğe girdi.
27 Aralık 1937
Denizbank Kuruluş Kanunu kabul edildi.
7 Ocak 1938
Halk Bankası ve Halk Sandıkları Kuruluş Kanunu kabul edildi.
12 Ocak 1938
Türkiye-Letonya ticaret antlaşması imzalandı.
14 Ocak 1938
Dışişleri Bakanlığı kuruluş kanunu kabul edildi.
21 Ocak 1938
Yalova Termal Otel açıldı.
24 Ocak 1938
izmir telefon işletmesi devletleştirildi.
1 Şubat 1938
Gemlik Suni İpek Fabrikası, Atatürk'ün de hazır bulunduğu törenle açıldı.
2 Şubat 1938
Bursa'da Sümerbank Merinos kuruldu. Cumhuriyet yıllarının ilk sanayi kuruluşlarından olan Merinos Türk Silahlı Kuvvetleri için giysi üretimi yapıyor. 1.5 yıl içinde özelleştirilmesi planlanıyor.
10 Şubat 1938
Gölcük'te yeni bir tersane kurulmasına ilişkin kanun kabul edildi.
1 Nisan 1938
İstanbul Borsası üç yıl süreyle kapatıldı. Ankara'da "Kambiyo Esham ve Tahvilat Borsası" açıldı.
14 Nisan 1938
Üsküdar ve Kadıköy Su Şirketi devletleştirildi.
8 Mayıs 1938
Türkiye ile Almanya arasında kredi antlaşması imzalandı.
17 Mayıs 1938
Divriği demir madenleri üretime başladı.
23 Mayıs 1938
Türkiye Halk Sandığı kuruldu. İstanbul Elektrik Şirketi devletleştirildi.
27 Mayıs 1938
Türkiye ile İngiltere arasında kredi antlaşması imzalandı.
3 Haziran 1938
"Devlet Havayolları Umum Müdürlüğü" kuruluş kanunu kabul edildi. (Resmi Gazete'de 14 Haziran'da yayınlandı.)
15 Haziran 1938
Noter Kanunu kabul edildi. Türkiye'nin şartları gözönüne alınarak Medeni Kanun'daki evlenme yaşı kadınlarda 15'e, erkeklerde 17'ye indirildi.
17 Haziran 1938
Sermayesinin tamamı devlet tarafından verilmek suretiyle kurulan İktisadi Teşekküllerin Teşkilatı ile idare murakebeleri hakkında kanun TBMM'de kabul edildi.
24 Haziran 1938
Toprak Mahsulleri Ofisi kuruluş kanunu kabul edildi.
3 Temmuz 1938
Türkiye ile Fransa arasında Antakya'da askeri antlaşma imzalandı. Antlaşma uyarınca Türk askeri birlikleri 5 Temmuz'da Hatay'a girdi.
10 Temmuz 1938
İzmit Klor Fabrikası'nın temeli atıldı.
20 Temmuz 1938
Fiskobirlik kuruldu. Giresun ve Ordu bölgesinde yetiştirilen fındığı alarak tesislerinde işleyen ve dış pazarlara satan Fiskobirlik, dünya fındık piyasasında da önemli bir söz sahibi.
15 Ağustos 1938
Divriği-İliç demiryolu hizmete girdi.
24 Ağustos 1938
Murgul Bakır İşletmesi Etibank tarafından satın alındı.
10 Ekim 1938
Ankara-Erzurum demiryolu hattı Erzincan'a ulaştı.
28 Ekim 1938
Ankara Radyosu yeni ve modern binasında yayına başladı.
10 Kasım 1938
Atatürk ölümsüzlüğe kavuştu. Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal, sabah saat 9.05'te Dolmabahçe Sarayı'nda 57 yaşındayken hayata gözlerini yumdu. (Doğumu 1881) Tüm Türk Ulusu yas içinde...

__________________
Kırk yılda bir gibisin...
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet