Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08 Temmuz 2013, 12:06   #1
Çevrimdışı
hayLaz
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Bu ülkede Google'ın payı sadece %2




Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden Google, birçoğumuzun hayatına "arama motoru" sıfatıyla merhaba dedi. Tabii son yıllarda geliştirilen servisler ve tanıtılan ürünler (Google Glass gibi) hepimizi heyecanlandırıyor. Yine de bir yandan arama motoru için geliştirmeler son hızıyla sürüyor. Sonuçta Google, dünyanın en popüler markalarından bir tanesi.

Google Search'ün Avrupa ve Amerika'daki pazar payı, %67'den fazla olarak ölçülüyor. Ona en yakın isim ise, %17'lik oranla Bing arama motoru. Avrupa ve Amerika'da işler böyle iyi giderken, Çin'de ise tam tersi bir durum söz konusu.

CNZZ'de yer alan veriler gösteriyor ki, Haziran 2013 itibarıyla Çin'de Baidu isimli arama motorunun pazar payı, %69.37. Onu da Qihoo 360, %15.26 ile takip ediyor. Tabii listede Google, Yahoo ve Bing gibi isimler de yer alıyor, ancak bunların payları pek de yüksek değil. Özellikle Google, %2.13'lük payıyla dikkat çekiyor. Firma, daha önce de yaşanan sorunlardan ötürü Çin hükümetince engellenmişti. Pazar payının düşük olmasında bunların da sebepleri olabilir.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Bu arada, Qihoo firmasının CEO'su Zhou Yongyi, pazar paylarını biraz daha artırarak Baidu'nun tekelini yıkmak istiyor.

Peki, Google'ın Çin'de bu kadar düşük pazar payına sahip olması ne anlama geliyor? Şöyle bir örnek verelim isterseniz:

Google'ın Avrupa ve Amerika'daki %67'den fazla olan pazar payı, Google'da günlük olarak 5 milyar 134 milyon arama gerçekleştirildiğini gösteriyor. Ancak sadece Çin'de %69'luk bir pazar payı olan Baidu'da ise, günlük olarak 3.3 milyar arama gerçekleştiriliyor. Bu örnek de gösteriyor ki Çin, tek başına gerçekten önemli bir pazar.

kaynak teknokulis

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet