Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Nisan 2014, 18:04   #1
Çevrimdışı
Elysian
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Yahudilikte Zina




Tevrat'a Göre Zina

Tevrat'a göre evli bir kadınla yapılan cinsel ilişki zina olarak suç kabul edilir ve suçluların taşlanarak öldürülmesi gerekir:

''Biri başka birinin karısıyla, yani komşusunun karısıyla zina ederse, hem kendisi, hem de zina ettiği kadın kesinlikle öldürülecektir'' (Levililer, 2:10);

''Eğer bir adam başka birinin karısıyla yatarken yakalanırsa, hem kadınla yatan adam, hem kadın, ikisi de öldürülecek. İsrail'den kötülüğü atacaksınız'' (Tensiye, 22:22).

Eski Ahid'den anlaşıldığı kadarıyla, evli bir erkek evli olmayan bir kadınla cinsel ilişkiye girerse, bu suç olmaz. Yani evli olmayan kadınlarla cinsel ilişkiye giren evli erkek zina işlemiş olmadığı gibi, bu ilişkiye giren evli olmayan kadın da zina işlemiş olmaz. Zina sadece, bekar yada evli bir erkeğin, evli bir kadınla cinsel ilişkiye girmesidir. Bu durumda erkek evli olmasa bile zina işlemiş kabul edilir. Nitekim Jewish Encyclopedia'da zina: ''Evli bir kadının, kocası dışındaki diğer bir erkekle cinsel ilişkisidir. Suç sadece evli bir kadınla yapıldığında gerçekleşir, evli bir adamın bekar bir kızla cinsel ilişkisi teknik olarak zina sayılmaz.'' (Jewish Encyclopedia, Adultery, 216) denilmektedir.

Bunun böyle kabul ediliş nedeni, kadının erkeğin malı olarak düşünülmesi ve zina fiilinin, erkeğe ait olan bir hakka kadın tarafından tecavüz edilmesi şeklinde algılanmasıdır. Dolayısıyla erkeğin malı olarak kadının böyle bir hakkı yoktur (Jeffrey H. Togay, ,Adultery, mad., Encyclopedia Judaica, Vol: II,313). Aynı şekilde bir erkeğin, evli bir kadınla cinsel ilişkiye girmesi, komşusunun mülkiyetine tecavüzde bulunması anlamına gelir ki, bu şekilde bir tecavüzün cezası ölümdür (Sherif Mohammed, Women in Islam Versus Judeo-Christian Tradition The Myth and The Reality, University of Essen Islamic Society, Kingston, 1995, 8).



Tevrat'a göre evliliğin nişanlılık döneminde başladığı düşünülürse, herhangi nişanlı bir kadının da zina fiiline girmesi, hem erkek hem de kadın için taşlanarak öldürülme cezasını gerektirir. Nitekim: ''Eğer bir adam kentte başka biriyle nişanlı bir kızla karşılaşır ve onunla yatarsa; ikisini de kentin kapısına götürecek, taşlayarak öldüreceksiniz. Çünkü kız kentte olduğu halde yardım istemek için bağırmadı, adam da komşusunun karısıyla ilişki kurmuş oldu'' (Tensiye, 22:23-24) ayetleri buna delalet eder.



Mielziner, bir başkasının karısıyla zina ettiği konusunda şüphe bulunan bir adamın, zina ettiği düşünülen kadın eski kocasından boşansın veya dul kalsın diye onunla evlenmeye izinli değildir (M. Mielziner, Jewish Law of Marriage and Divorce, In ancient and Modern Times Its Relation to The Law of The State-, The Bloch Publishing and Printing Company, Cincinati, 1884, 42-43) şeklinde bir tez ileri sürmektedir ki, bu anlayışa göre, zina suçunun sabit olmadığı durumlarda, zina cezasının uygulanmadığı sonucunu çıkarabiliriz.



Öte yandan tecavüz fiili konusunda da Tevrat!ta düzenlemeler vardır. Ancak, tecavüz durumu sadece nişanlı kızlar -nişanlılık da evlilik içerisinde dahil olarak kabul edildiği için olsa gerek- için söz konusu edilmekte ve cezalandırma erkek için gündeme gelmektedir. !!Eğer bir adam kırda nişanlı bir kızla karşılaşır, onu yakalayıp tecavüz ederse, yalnız tecavüz eden adam öldürülecek. Kıza bir şey yapmayacaksınız, çünkü kızın ölümü hak edecek bir günahı yoktur. (Tensiye, 22:25). Nişanlı olmayan kıza tecavüz vukuunda hüküm değişmektedir: ''Eğer bir adam nişanlı olmayan bir kızla karşılaşır, tutup onunla yatarsa ve bu ortaya çıkarsa. Kızla yatan adam babasına elli gümüş verecek. Kıza tecavüz ettiği için onu karısı olarak alacak ve yaşamı boyunca onu boşayamayacaktır''(Tensiye, 22:28)

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları tatlim sohbet Mobil Chat