Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Eylül 2014, 00:23   #1
Deep
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
C# OOP 1- OOP Nedir ?




[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Merhaba arkadaşlar. Bugün sizlere her programcının karşılaştığı kavram olan C# OOP (Object Oriented Programming) Türkçe’si ile NTP(Nesne Tabanlı Programlama)’dan bahsedeceğim.

OOP en basit açıklaması ile bir programlama yaklaşımıdır. 1960’lı yılların sonuna doğru ortaya çıkmıştır. O dönemdeki yazılımlardaki karmaşıkların artması, kod satırlarının artması ve proje üzerinde çalışan insan sayısının artması da programcıları yeni bir arayışa itmesi bu yaklaşımın ortaya çıkma sebeplerinden en etkileleridir. OOP programcıları bu karmaşıklıklardan kurtarır ve programcının yaptığı projedeki yaşadığı zorlukları minimuma indirir.

OOP gerçek hayatla ilişkilidir. Gerçek hayattaki nesneleri(object) programcı yardımı ile problemi parçalarına ayırarak bilgisayara aktarır. Uzun kodlama gereken programların yazımını daha da kolaylaştırması, güncelleştirilebilir ve genişletilebilir olması programcıya verdiği avantajlardır. OOP'’e kullandığımız bir sınıfı(class) başka projelerde de kullanabiliriz. OOP sağladığı kolaylıklardan dolayı günümüz yazılımlarında geniş yer tutar. OOP’nin 3 temel prensibi vardır. Encapsulation(Kapsülleme), Inheritance(Miras), Polymorphism(Çok Biçimlilik)

OOP bir örnek vererek verelim. Örneğin bir okul için otomasyon programı yaptığımızı düşünelim. Okulda öğretmenler, öğrenciler, müdür, müdür yardımcıları gibi kişiler bulunur. Her biri için farklı bir sınıf tanımlanır. Fakat her birinin ortak özellikleri vardır. Mesela; adı, soyadı, boyu, kilosu vs. fakat her sınıfta(class) bu özellikleri yazmak gereksiz kod tekrarı demektir. Fakat biz farklı bir sınıf tanımlayarak bütün ortak özellikleri o sınıfta tanımlarsak ve bunu diğer sınıflarda da kullanırsak (kalıtım) gereksiz kod tekrarından kurtulmuş olup zamandan tasarruf edebiliriz.

OOP’de temel olarak bilinmesi gerekenler:
1- Classes(Sınıflar) ve Objects(Nesneler)
2- Constructor(Yapıcı Metot ) ve Destructor(Yıkıcı Metot)
3- Overload(Aşırı Yükleme)
4- Encapsulation(Kapsülleme)
5- Inheritance(Miras)
6- Interface(Arayüz)
7- Polymorphism(Çok Biçimlilik)

Bugünlük anlatacaklarım bu kadar. Bir sonraki makalemde Class(Sınıf)’lardan başlayarak OOP’nin temel bileşenlerini anlatmaya devam edeceğim. Hepinize iyi günler.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet