Tekil Mesaj gösterimi
Alt 14 Mart 2015, 13:58   #1
Çevrimdışı
Numune
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Hangi Tiplerle Nasıl Geçinilir?




[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

İyi bir iletişimci olabilmek, herkesle olumlu ilişkiler kurabilmek için öncelikle insanların kişilikleri hakkında ipucu yakalayabilmek ve onlara kişilik tiplerine göre davranmak gerekir. Peki insanların kişilik tipleri nasıl anlaşılır?

Amerikada Enneagram Enstitüsünde yapılan çalışmaya göre insanlar 6 farklı kişilik tipine ayrılıyor : Reformcu, danışman, başarıcı, tasarımcı, araştırıcı, problem çözücü.

REFORMCU KİŞİLİK (Rasyonel & İdealist)

Bu kişiler düzenli, akılcı, mükemmeliyetçi, dürüst, detaycı ve kontrollü olmalarıyla dikkat çekerler. Amaçları ve prensipleri bellidir. Başkalarına doğru şeyleri yapmaları, kendilerini geliştirmeleri ve etkili çalışmaları için liderlik yapabilirler. Karar verme konusunda tedbirlidirler. Kendilerini ve başkalarını çok fazla eleştirirler. Devamlı moral bozucu eleştiriler yapmaları ve detaylara takılmaları sinir bozucu boyutlara ulaşabilir. Bu kişilerle iyi geçinmek için fikirlerine değer verdiğinizi hissettirin.Onlara adil ve saygılı davranın. Düşüncesizce davrandıysanız sizi affetmeleri için zaman geçmesini beklemeyin, özür dileyin. Gergin olduklarında endişelerini anlamaya çalışın, onları rahatlatın ve cesaretlendirin. Sorumsuzluk yapmayın.

DANIŞMAN KİŞİLİK ( Şefkatli & Cömert )

Bu kişiler açıklayıcı, insanları seven, tahakküm edici, ılımlı, hassas, yardımsever, takdirkar ve diğer insanların ihtiyaçlarına duyarlı kişilerdir. Başkalarının yeteneklerine değer verirler. Takım çalışmalarında birbiriyle iletişimde etkili rol oynarlar.Hayır diyemezler. İnsan haklarına önem vermeyen iş ortamlarından ve kurallardan hoşlanmazlar.Diğer insanlarla ilgiyi abartıp vakit kaybedebilirler. Bu kişilerle iyi geçinmek için onlara değer verdiğinizi hissettirin. Sizin için önemli ve özel olduklarını hissettirin. Eleştirilerinizi nazikçe yapın. Takım çalışmalarında iletişim yeteneklerini değerlendirin.

BAŞARICI KİŞİLİK ( Etkili & Hırslı )

Esnek, kendini geliştiren, enerjik, odaklanabilen, pragmatik, çekici ve etkileyicidirler. Başarı ,statü ve prestij onlar için önemlidir. Başkalarına ilham veren ve model alınabilecek insanlardır.İşkolik olabilir, statü kazanmak için aşırı hırs yapabilirler. Bu kişilerle iyi geçinmek için işlerini yaparken onları rahatsız etmeyin.Yaptıklarıyla ilgili geribildirim verirken gereksiz yargılama ve eleştiriden kaçının.Çevrelerinde olmaktan hoşlandığınızı hissettirin.Onların başarılarıyla ve kendileriyle gurur duyduğunuzu söyleyin. Birlikte çalıştığınız projenin ne durumda olduğuyla ilgili onları bilgilendirin.

TASARIMCI KİŞİLİK ( Ferdi & Hassas)

Düşünce ve duygularını inceleyen, sanatkar, ifade gücü yüksek, dramatik, içine kapalı ve çabuk öfkelenen kişilerdir. Kendi stillerini yansıtan işler ve ürünler yapmayı severler. Çalışma ortamlarına derinlik ve stil katarlar. İş yaparken kararsızdırlar ve ruhi durumlarına göre hareket ederler. Buluşçu olmayan işlerde çalışmaktan ve eleştirilmekten hoşlanmazlar. Bu kişilerle iyi geçinmek için onları övücü sözler söyleyin ve kendilerince anlamlar katabilecekleri işlerde çalıştırın. Onları destekleyin ve kendilerine değer vermelerini sağlayın. Keşif ve mizah yeteneklerini kullanmalarını sağlayın. Onları anlamadığınızı söylemeyin ve acımasız eleştiriler yapmayın. Onlara yokmuş gibi davranmayın.

ARAŞTIRICI KİŞİLİK ( Ketum & Entelektüel )

Anlayışlı, yenilikçi, sır saklayan, yalıtılmış, kendi başlarına olmaktan hoşlanan, kışkırtıcı, meraklı ve eksantrik tiplerdir. Kriz zamanlarında soğukkanlıdırlar. Her zaman öğrenmeye isteklidirler, araştırmaktan ve denemekten yorulmazlar. Özellikle teknik konularda meraklarını tatmin edip detayları iyice öğrenene kadar araştırma yaparlar. Projelerde, bitiş zamanlarına ve kişilerle ilişkilere değil, detaylara ve derinliğe önem verirler. Bu kişilerle iyi geçinmek için sözlerinizi dolandırmadan, kısaca söyleyin. Onları meşgul etmeyin. Kalabalık ve gürültülü -kendi özel alanlarında fazla insan olan- ortamlarda zorla bulundurmayın. Onlara aşırı samimi davranmayın ve şahsi alanlarına girmeyin.Duygularını ve düşüncelerini tartmaları için zaman verin.

PROBLEM ÇÖZÜCÜ KİŞİLİK ( Korunaklı & Üstlenici )

Sorumluluk sahibi, meşgul, bağlı, sempatik, şüpheci, endişeli, çalışkan ve güvenilirdirler. İşlerin halledilmesine katkısı olan anlaşmalar ve işbirlikleri yaparlar. İnsanların potansiyellerini ve motivasyonlarını değerlendirir, iş ortamındaki problemli noktaları düzeltmeye odaklanırlar. Risk almayı sevmezler, fikir birliğine varmak ve her şeyin belirli olduğu ortamlarda çalışmak isterler. Bu kişilerle iyi geçinmek için endişeli oldukları zamanlarda onları yargılamayın. Aranızda her şeyin yolunda gittiği konusunda güven verin. Doğrudan ve net ifadeler kullanın. Dikkatli dinleyin baskılamayın.

__________________

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet