Kodsal SEO Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Bir web sitesinin sağlığını ve genel hızını etkileyen bu kuralda sorgu sayılarının az kullanılması, nesil
kodlar, meta etiketleri, doğru kod kullanımı, gereksiz kodlar, ziyaretçiyi etkileyen kodlar gibi birçok
sınıfı etkilemektedir.
Kod yapılarıyla ilgili
SEO konuları Google’a yanlış bilgi vermekten tutun da sitenin sorgu süresinin
uzamasına kadar büyük kayıplar yaşatmaktadır.
Site içi kodsal
SEO’da sıkça yapılan hatalar içerisinde birçok unsur bulunmaktadır. Unsurlara maddeler
halinde girecek olursak;
- HTML versiyonu: Son güncelleme ile HTML versiyonu HTML5 olarak güncellenmiştir. Daha
eski olan web versiyonları (XHTML 1.0 – XHTML 4.0 gibi.) yerine son teknolojiyi kullanmak
avantaj olacaktır.
Ör: <meta charset="UTF-8">
- HTML karakter kodlaması: Burada ASP.NET yazılımlar haricinde sistem genelinin UTF-8
olarak kodlanması Türkçe karakterlerin özel bir kod dili yerine direkt kullanılmasını
sağlayacaktır. (Ç yerine Ç gibi.)
- Title (Başlık) Uzunluğu: Arama sonuçlarında direkt olarak kullanıcıların dikkatini çeken
başlıklar SPAM olarak kullanılmamalı, farklı sayfalarda tekrarlanmamalı ve 60 karakteri
mümkün mertebe geçmemelidir. (Sınır 70 karakterdir fakat daha kısa kullanılması daha
etkilidir)
- Description (Açıklama Metni) Uzunluğu: Açıklama metinleri sayfanın içeriğini anlatacak,
içerisinde ziyaretçileri direkt bilgilendiren 154 karakter uzunluğunda metin olmalıdır. Rastgele
de seçilebilir fakat buradaki metin hem
SEO hem de ziyaretçiler için öneme sahiptir.
- Anahtar Kelime Kullanımı: Anahtar kelime kullanımını
SEO Hocası bloğunda “Meta Keywords
Artık
SEO Kriteri Değil” başlığıyla önemsiz olduğunu belirttik. Kullanılırsa da maksimum 5 adet
kullanabilirsiniz.
- Heading Etiketleri (h1 – h2 – h3): Bir web sitesinde hiyerarşiyi belirten heading etiketleri
gereksiz yere menülere yâda anlamsız cümlelere eklenmektedir. Sitenize
SEO konusunda
faydalı olmalı için yazı yâda sayfa genelindeki hiyerarşi içerisinde H1, H2 ve H3 etiketi
muhakkak kullanılmalıdır.
<h1>Motosiklet Aksesuarları</h1>
(İçerik)
<h2>Koruyucu Ekipmanlar</h2>
(İçerik ve görsel)
<h3>Kapalı ve Açık Kasklar</h3>
(İçerik ve görsel / ürün)
- Toplam Resim Sayısı: Web sitesinde tekrarlayan ve her sorguyla birden fazla çağırılan resim
sayıları sitenizdeki açılış hızından tutun da sayfa yüklenmesine kadar birçok konuyu kapsamaktadır. Bu konunun yaşanmaması için sprite teknikleri yâda boyutu küçük görseller
çağırılmalıdır.