Yardım alma
Bazen bilgisayarla ilgili bir sorunla veya kafa karıştıran bir görevle karşılaşabilirsiniz. Bunun üstesinden gelmek için, nasıl doğru yardım alacağınızı bilmeniz gerekir. Bu makalede, en iyi tekniklere ilişkin genel bir bakış sunulmaktadır.
Windows Yardım ve Destek'i kullanma
Windows Yardım ve Destek, Windows'un yerleşik yardım sistemidir. Genel sorulara hızlı yanıtların alınabileceği, sorun giderme önerileri ve nasıl yapılacağına dair yönergelerin bulunduğu bir yerdir. Windows'un parçası olmayan bir program ile ilgili yardıma ihtiyacınız olursa, o programın Yardımına (aşağıdaki "Bir programla ilgili yardım alma" bölümüne bakın) başvurmanız gerekir.
Windows Yardım ve Destek'i açmak için, Başlat düğmesini Başlat düğmesinin resmi ve ardından Yardım ve Destek'i tıklatın.
En son Yardım içeriğini alma
Internet'e bağlıysanız, Windows Yardım ve Destek'in Çevrimiçi Yardım olarak ayarlandığından emin olun. Çevrimiçi Yardım, yeni Yardım konularını ve varolan konuların en son sürümlerini içerir.
Başlat düğmesini Başlat düğmesinin resmi ve sonra Yardım ve Destek’i tıklatın.
Windows Yardım ve Destek'te araç çubuğunda, Seçenekler'i ve ardından Ayarlar'ı tıklatın.
Arama sonuçları altında, Çevrimiçi Yardım kullanarak arama sonuçlarımı geliştir (önerilen) onay kutusunu seçin ve ardından Tamam'ı tıklatın. Bağlandığınızda, Çevrimiçi Yardım kelimeleri Yardım ve Destek penceresinin sağ alt köşesinde görüntülenir.
Yardım arama
Yardım almanın en hızlı yolu, arama kutusuna bir veya iki sözcük yazmaktır. Örneğin, kablosuz ağla ilgili bilgi almak için, kablosuz ağ yazın ve ardından Enter tuşuna basın. En kullanışlı sonuçlar en üstte olacak şekilde bir sonuç sonuç listesi gösterilir. Konuyu okumak için sonuçlardan birini tıklatın.
Windows Yardım ve Destek'teki ara kutusunun resmi
Windows Yardım ve Destek arama kutusu
Yardım'a Göz Atma
Yardım konularına konuya göre göz atabilirsiniz. Yardıma Gözat düğmesini Windows Yardım ve Destek'teki Yardıma Gözat düğmesinin resmi tıklatın ve gösterilen konu başlıkları listesinden bir öğeyi tıklatın. Konu başlıkları, Yardım konularını veya başka konu başlıklarını içerebilir. Yardım konusunu açmak için tıklatın veya konu listesinde daha fazla araştırma yapmak için başka bir başlığı tıklatın.
Windows Yardım ve Destek'te Yardım konularına konuya göre göz atmanın resmi
Yardım konularına konuya göre göz atma
Sayfa başı
Bir programla ilgili yardım alma
Hemen hemen her program kendi yerleşik Yardım sistemiyle gelir.
Bir programın Yardım sistemini açmak için:
Programın Yardım menüsünde, listedeki ilk öğeyi tıklatın (örneğin, "Yardımı Görüntüle", "Yardım Konuları" veya benzer tümcecik). (Bu met'n değişecek.)
– ya da –
Yardım düğmesini tıklatın.
İpucu
F1 tuşuna basarak da Yardım'a erişebilirsiniz. Bu işlev tuşu, hemen hemen her programın Yardımını açar.
Sayfa başı
İletişim kutuları ve pencerelerle ilgili yardım alma
Programa özel yardıma ek olarak, bazı iletişim kutuları ve pencereler özel işlevleriyle ilgili Yardım konularına bağlantılar içerir. Daire veya kare içinde bir soru işareti ya da renkli ve altı çizili bir metin bağlantısı görürseniz, Yardım konusunu açmak için tıklatın.
İletişim kutuları ve pencerelerdeki Yardım bağlantılarının resmi
İletişim kutuları ve pencerelerdeki Yardım bağlantıları
Sayfa başı
Diğer Windows kullanıcılarından yardım alma
Yardım bilgileriyle yanıtlanamayan bir sorunuz varsa, diğer Windows kullanıcılarından yardım almayı deneyebilirsiniz.
Uzaktan Yardımı kullanarak birisini yardıma davet etme
Bilgisayar uzmanı bir arkadaşınız veya akrabanız varsa, bu kişiyi Uzaktan Yardım özelliğini kullanarak bilgisayarınıza bağlanması için davet edebilirsiniz. Böylece bu kişi bilgisayarınızın ekranını görüntüleyebilir ve her ikinizin de gördükleri hakkında sizinle çevrimiçi sohbet edebilir. İzninizle, yardım eden kişi uzaktan bilgisayarınızı da denetleyebilir ve böylece sorunu doğrudan giderebilir. Daha fazla bilgi için bkz. Windows Uzaktan Yardım Sık sorulan sorular.
Sayfa başı
Web kaynaklarını kullanma
Web çok miktarda bilgi içerdiğinden, sorunuzun yanıtının milyarlarca web sayfası içinde bir yerlerde bulunma şansı çok yüksektir. Web genel araması, araştırmanıza başlamak için iyi bir yerdir.
Genel aramayı kullanarak aradığınızı bulamazsanız, Windows veya bilgisayar sorunlarına odaklanan web sitelerini aramayı dikkate alın. Bakılabilecek dört iyi yer şunlardır:
Windows web sitesi. Bu web sitesi, Windows'un bu sürümündeki tüm Yardım konularının çevrimiçi sürümünü, eğitim videolarını, ayrıntılı makaleleri ve diğer kullanışlı bilgileri sağlar. (Windows web sitesine gidin.)
Microsoft Yardım ve Destek. Genel sorunların çözümlerini, nasıl yapılır konularını, sorun giderme adımlarını ve en son karşıdan yüklemeleri bulun. (Microsoft Yardım ve Destek web sitesine gidin.)
Microsoft TechNet. Bu sitede, bilgi teknolojisi uzmanları için kaynaklar ve teknik içerik bulunur. (Microsoft TechNet web sitesine gidin.)
Sayfa başı
Uzmanlardan yardım alma
Bunlardan herhangi biri yardımcı olmazsa, işi bilgisayar sorunlarını gidermek olan bir teknik destek profesyonelinden yardım alabilirsiniz. Destek profesyoneliyle genellikle telefonla, e-posta veya çevrimiçi sohbet yoluyla iletişim kurabilirsiniz.
Kime başvuracağınız, Windows'u nasıl temin ettiğinize bağlıdır. Önceden Windows yüklenmiş yeni bir bilgisayar satın aldıysanız, bilgisayar üreticiniz destek sağlar. Windows'u ayrı olarak satın aldıysanız, Microsoft destek sağlar. Destek, satın alma şartlarınıza ve daha önceden destek istekleri gönderip göndermediğinize bağlı olarak ücretli veya ücretsiz olabilir.
Telefon numaraları dahil, bilgisayarınıza uygulanan müşteri desteği seçenekleri için, Windows Yardım ve Destek penceresinin en üstünde bulunan Sor düğmesini tıklatın.
__________________ kar havası gibisin dışarda, içimde elmanın dişlenişi. |