10 Şubat 2016, 02:33
|
#1 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| Parmak oyunları çocuğun eğitiminde önemli
Parmak oyunları Türkçe dil etkinliklerinden önce çocukların dikkatini çekerek eğlenceli bir şekilde hikaye saatine hazırlar.Diğer önemli bir özelliği ise parmak oyunları bir etkinlikten bir etkinliğe geçerken çocukların farkına varmadan geçişini sağlar.İsterseniz parmak oyunlarının çocuklar üzerindeki yararlarına kısaca bir göz atalım.. - See more at: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] göz koordinasyonuna destek olur
Aktif çocukların sakinleşmesine yardımcı olur
Çocuklara ‘sus,dur’ der gibi ifadelerin yerine daha etkili ve sempatik bir bekletme yoludur
Belirlenen kavramların edinilmesine yardımcı olur
Bellek becerilerinin gelişmesine destek olur
Sosyal duygusal ve bilişsel gelişime yardımcı olur
Dil gelişimine olan etkisi oldukça fazladır
Çocuklarımızın hayal dünyasını geliştirir
Şimdi çocuklar tarafından en sevilen parmak oyunlarını yayınlıyoruz;
BEŞ KÜÇÜK AYICIK
Beş küçük ayı uyumaya gitmişler( sağ el ileriye doğru açık olarak uzatılır )
1.ayı uyumuş( başparmak avuç içine doğru kapatılır )
2. ayı uyumuş( işaret parmağı avuç içine doğru kapatılır )
3.ayı uyumuş( orta parmak avuç içine doğru kapatılır )
4.ayı uyumuş( yüzük parmağı avuç içine doğru kapatılır )
5.ayı uyumamış( serçe parmak sallanır )
Annesi gelmiş, başını okşamış, kitap okumuş, ninni söylemiş
5.ayıda uyumuş( serçe parmak avuç içine kapatılır )
ÇİÇEĞİM
Toprağı kazdım (Eller tırmık gibi yapılır.)
Tohumu attım (Avuç içine tohum koyma hareketi yapılarak kapatılır.)
Biraz da suladım (Baş parmak açık tutulur, ibrik gibi yapılır.)
Bir de baktım çiçeğim,
Tomurcuklanmış (Eller havaya kaldırılır.)
Yaprakları açılmış (Sağa sola sallanılır.)
KAPLUMBAĞA
bir küçük kaplumbağa varmış(eller daire yapılır.)
bir kutuda yaşarmış(eller kutu şeklini alır.)
gölde yüzermiş(yüzme öykünmesi yapılır.)
kayalara tırmanırmış.(tırmanma öykünmesi yapılır.)
bir gün sivri sineği yakaladı(eller birbirine kenetlenir.)
sonra da pireyi
fakat beni(çocuk kendini gösterir.)
yakalayamadı(eller iki yana açılır,baş sallanır.)
PARMAKLARIM
Baş parmağım neredesin?
Burdayım efendim.
Nasılsın efendim?
Teşekkür ederim.
Parmak kaç! (Parmak arkaya saklanır)
Sıra ile işaret, orta, yüzük, serçe parmaklara da sorulur.
TIRTIL
tırtılın canı çok sıkılmış
başlamış gezinmeye
tıkır da tıkır tıkır da tıkır tıkır da tıkır(parmaklar kolun üzerinde gezdirilir.)
orda bir ağaç görmüş
başlamış tırmanmaya
tıkır da tıkır tıkır da tıkır tıkır da tıkır(parmaklar kolun üzerinde gezdirilir.)
karnı acıkmış,ordan bir dal koparmış
başlamış yemeye
çıtır da çıtır çıtır da çıtır çıtır da çıtır(yeme hareketi yapılır.)
karnı doymuş,keyfi yerine gelmiş(eller başın arkasına konur.)
başlamış oynamaya
şıkır da şıkır şıkır da şıkır şıkar da şıkır(parmaklar şıklatılıp,oynanır.)
uykusu gelmiş,başlamış uyumaya
mışıl da mışıl mışıl da mışıl mışıl da mışıl(gözler kapanır,eller başın
altına yastık yapılır.)
ÇAYDANLIK
ben bir küçük çaydanlığım (ayakta durulur,işaret parmağı sallanır)
kocaman karnım (ellerle kocamna bir karın yapılır)
bir yanımda elim var (ellin biri bir yana dik açı ile açlılır)
bir yanda ağzım(diğer elde diğer yana dik açı ile açlılır)
kaynayınca fokur fokur (eller yanlarda kalçalar sallanır)
eğersin başımı (beden belden sağa doğru eğilir)
içersin çayını (ellerle içme hareketi yapılır)
lıkır lıkır lıııkır
lıkır lıkır lık (sözler söylenirken el çırplır)
BEN BİR AĞACIM
Ben bir ağacım (Kollar yukarı kaldırılır.) Dallarım dört çiçek açtı. (Dördüncü parmak açılır.)
Dallarım var benim. (Kollar öne uzatılır, avuç kapalı.) Dallarım beş çiçek açtı. (Beşinci parmak açılır.)
Dallarım bir çiçek açtı (Birinci parmak açılır.) Bir rüzgâr çıktı (Kollar iki yana sallanır.)
Dallarım iki çiçek açtı (İkinci parmak açılır.) Yağmur yağdı, şip, şıp, şıp (Kollar önde aşağı doğru hareket ettirilir.)
Dallarım üç çiçek açtı. (Üçüncü parmak açılır.) Tüm çiçekler döküldü. (Kollar aşağı indirilir.)
HOROZ
Bu benim horozum (Sağ elin baş parmağı gösterilir.)
Bu da tavuğum. (Sağ elin baş parmağı göstertilir.)
Bunlar da civcivlerim. (İki elin kalan tüm parmaklarını oynat.)
Bunların hepsi de benim. (Eller ile kişi kendisini gösterir.)
Bahçemdeki kümeste yaşıyorlar. (İki el çatı gibi yan yana konulur.)
Sabahları horozumun ötüşüyle uyanırım. (Uyanma hareketi yapılır.)
Tavuğumun yumurtasını alırım. (El yumurta tutar gibi yapılır.)
Annem pişirir ben yerim.
AMBULANS
Ambulans yoldan geçiyor, (Araba sürme hareketi yapılır.)
Dadi dadi, yol istiyor. (Kornaya basma hareketi yapılır.)
Hemen arabanı sağa çek, (Elle sağ taraf işaret edilir.)
Ambulansa yol ver.
Ambulans hızla gidiyor.( Hızlı sürme hareketi yapılır.)
Hasta doktora yetişiyor. (Kollar bağlanır.)
BEŞ DUYUMUZ
Görmek, koklamak, tad almak (Organlar sırasıyla gösterilir.)
İşitmek ve dokunmak,
Bunlar benim beş duyum. (Beş parmak kaldırılır.)
Adlarını hiç unutur muyum? (Baş iki yana sallanır.)
Gözlerimle görürüm etrafımı, (Etrafa bakılır.)
Kulaklarımla işitirim sesleri, (Kulak memeleri tutulur.)
Aman şşş… sakın! (İşaret parmağı dudağa götürülüp, sus işareti yapılır.)
Kardeşim uyuyor bakın. (Uyuma hareketi yapılır.)
Burnumla güzel kokuları alırım, (Derin, derin nefes alınır.)
Mutfağa gider bakınırım. (Etrafa bakılır.)
Dilimle yiyeceklerin tadına bakarım. (Dil öne uzatılır.)
Acı yiyice oo… yaparım. (Bir el ağza götürülür, yanma taklidi yapılır.)
Derimle hissederim. (Bir elle, diğer elin üstündeki deri tutulur.)
Yanaklarım en yumuşak yerim, (İki elle yanaklar tutulur.)
İşte beş duyumu saydım, (Beş parmak kaldırılır.)
Siz de unutmayın sakın. (İşaret parmağı sallanır.) |
| |