Tekil Mesaj gösterimi
Alt 10 Şubat 2016, 02:47   #6
Çevrimdışı
Ecrin
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Okul Öncesinde Oyunun İşlevleri




Kuram ve Kuramcılara Göre Oyun Oyunun Amacı

Klasik Kuramlar
Fazla enerji Schiller ve Spencer: Vücutta biriken enerjinin atılması
Dinlenme/Enerji kazanma Lazarus: Çalışma için enerji toplama
Hazırlık yapma Groos: Gelecek için pratik yapma
Bağlantı Hall: İkel davranışların tekrarlanması
Modern Kuramlar
Psikoanalitik: Freud Mutsuzluktan arınma denemesi
Erikson: Öz güven için gerekli fiziksel ve sosyal becerileri kazanma, istek ve ihtiyaçlarını yansıtma
Psikodinamik Piaget: Yeni bilgi ve becerilerin farklı türdeki oyunlarla kazanılması
Sosyo-kültürel Bruner : Sembolik transferlerle problem çözmede
Sutton-Smith: Esneklik ve yaratıcılığın kazanılması
Vygotsky: Sembolik oyunla, düşünceyi yönetmeye yansıtmaktadır.

Oyunun Çocuğun Gelişimi Üzerindeki Etkileri
Yetişkinin öğretemeyeceği birçok davranışı oyun aracılığıyla çocuğun öğrendiği bir gerçektir. Çocuğun, eğlendiği, haz aldığı, eğlenceli zaman geçirdiği oyun, onun yaparak yaşayarak deneyerek öğrenmesine de fırsat sağlar. Oyunun günümüzde psikologlar tarafından bir terapi aracı olarak kullanmaları çocuğun yaşantısındaki oyunun önemini ortaya koymaktadır. Çocuk, oyun içinde toplumu ve ailesini yaşar ve yaşatır. Oyun çocuğun zihinsel, bedensel, duygusal ve sosyal gelişimini büyük ölçüde etkiler (Yavuzer, 1996:191).

Oktay’a (2002) göre çocuk, yaşadığı dünyayı ve çevresindeki insanları tanır ve anlar. Kendini tanır, sınırlarını bilir ve deneme fırsatları bulur. Düşünür ve deneyim kazanır. Sosyalleşir. İnsanlar arasındaki ilişkileri öğrenir. Paylaşmayı, arkadaşlarının isteklerini kabul etmeyi veya onlara kendi isteklerini en kolaylıkla nasıl kabul ettirebileceğini yaşadığı çatışmalarla öğrenir. Çeşitli fikirleri geliştirmeyi, bunları uygun bir şekilde ifade edebilmeyi öğrenir. Duygularını ifade edebilir. Fikirlerini geliştirdiği gibi, iç itilimlerini de geliştirir, saldırgan davranışlarda bulunarak saldırganlık duygularını kimseye zarar vermeksizin ifade etmeyi öğrenir. Endişelerini kontrol altına alır. Zaman zaman içine düştüğü çaresizlik duygularından korkularından kurtulur. Suçluluk duygusundan kaynaklanan faaliyet ve düşüncelerini açığa çıkarır. Deneyimlerini geliştirir, öğrendiklerini pekiştirir. Yaşıtları ile birlikte olmanın zevkini tadarken bir yandan da öbür çocuklarla oyun oynamak istiyorsa onlarla geçinmenin yollarını keşfetmesi gerektiğini öğrenir ( Oktay, 2002:255).

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet bizimmekan reklamver