Lenovo, bünyesinde bulundurduğu Motorola ile birlikte beklenen değerlere ulaşamadığını, yayımladığı yıl sonu kazanç raporuyla açıkladı. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Bugün yayımlanan yıl sonu kazanç raporuyla
Lenovo,
Motorola ile kurmak istediği gelir döngüsünde başarısız olduklarını itiraf etti. Çinli firma,
Motorola’yı
2014 yılında,
Google’dan
2.91 milyar dolara satın almıştı.
Bu açıklama,
Lenovo’nun bu yılın başında neden
Motorola markasını sildiğini,
Moto haline getirip kendi markası haline getirmesini de açıklıyor.
Lenovo,
2015/2016 döneminde toplam
66.1 milyon akıllı telefon teslimatı yaptı.
10.9 milyon cihaz ise dönemin son çeyreğinde teslim edildi. Bu cihazlardan sadece
5 milyonu Motorola olduğundan,
Lenovo bunu başarısız ve hedefin altında buluyor.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Lenovo açıklaması
“Sonuçların gösterdiği üzere birleşme çabaları, hedefe ulaşamadı. Özellikle piyasanın açık pazara odaklanması ve yüksek fiyatlı markalarla,
Çin teslimatları
yüzde 85 başarısız oldu. Ayrıca
Amerika’daki geçiş de başarılı olamadı.
Çin hala pazarın en çekişmeli ayağı ve
Lenovo buraya büyüyerek dönmek istiyor. Bunu ise açık pazara dönerek ve
ZUK markamızı yeniden yapılandırarak, son çekişmelere uygun hale getirerek başarmayı planlıyoruz. Geri kalan dünya pazarında ise
Lenovo, yükselen yerini koruyacaktır.”
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Lenovo hasılatı Lenovo finansal yılını
44.9 milyar dolar hasılat, net
128 milyon dolar kayıp ile kapattı. Geçen seneye göre
yüzde 3 daha düşük sayılar elde edildi. Küçülen
PC pazarında ise
Lenovo,
yüzde 21 ile hala en tepede yer alıyor. Açıklamalara göre
Lenovo,
Motorola’dan dersini almış ve mobil tarafına iki adet
CEO ataması yapmış. Bunlardan biri Çin üzerinde odaklanırken, diğeri geri kalan dünya pazarına odaklanacak.
shiftdelete