Cevap: Google Reklam Metni Oluşturma Tavsiyeler
Anahtar kelime listesi oluşturmaya yönelik temel ipuçları
Kampanyanız için doğru anahtar kelime listesini seçmek, reklamlarınızı doğru müşterilere göstermenize yardımcı olabilir. Anahtar kelimeler potansiyel müşterilerin ürün veya hizmetlerinizi bulmak için kullanacağı terimlerle eşleşmelidir.
Bu makalede, iyi bir anahtar kelime listesi oluşturmaya başlamanın bazı basit yöntemleri açıklanmaktadır. Anahtar kelime listesi oluşturmaya yönelik temel ipuçları
Kampanyanız için doğru anahtar kelime listesini seçmek, reklamlarınızı doğru müşterilere göstermenize yardımcı olabilir. Anahtar kelimeler potansiyel müşterilerin ürün veya hizmetlerinizi bulmak için kullanacağı terimlerle eşleşmelidir. Anahtar kelime ekleme, düzenleme ve kaldırma hakkında daha fazla bilgi edinin.
Bu makalede, iyi bir anahtar kelime listesi oluşturmaya başlamanın bazı basit yöntemleri açıklanmaktadır. Belirli müşterileri hedeflemek için spesifik anahtar kelimeler seçin
Belirli bir ürünle ilgilenebilecek müşterileri hedeflemek istiyorsanız, reklamınızın temasıyla doğrudan ilgili olan daha spesifik anahtar kelimeler seçin. Daha spesifik anahtar kelimeler kullanmak, reklamınızın sadece işletmenizle alakalı terimler arandığında görüneceği anlamına gelir. Ancak, anahtar kelimelerin çok spesifik olması durumunda istediğiniz sayıda kullanıcıya ulaşamayabileceğinizi unutmayın. Daha fazla kişiye ulaşmak için genel anahtar kelimeler seçin Mümkün olduğunca çok sayıda kullanıcıya ulaşmak istiyorsanız, daha genel anahtar kelimeler seçin. Çok genel anahtar kelimeler eklediğinizde reklamınız işletmenizle her zaman alakalı olmayan aramalarda görüneceğinden, potansiyel müşterilere ulaşmanız zorlaşabilir. Ayrıca, daha genel anahtar kelimeler üzerindeki rekabet daha güçlü olabilir ve daha yüksek teklif tutarları gerektirebilir.
Genel anahtar kelimeleri test ederek hangilerinin daha iyi sonuç verdiğine karar verebilirsiniz. Anahtar kelimeleriniz ne kadar genel olursa olsun, daima reklamlarınızla ve web sitenizle alakalı olmaları gerekir. Ancak, Google belirli bir anahtar kelime arandığında reklamveren başına yalnızca bir reklam gösterdiğinden, hesabınızda yinelenen anahtar kelimeler kullanmaktan kaçınmanız gerekir.
Benzer anahtar kelimeleri reklam gruplarına ayırın
Potansiyel müşterilere daha alakalı reklamlar göstermek için, anahtar kelimeleri ve reklamları ürünler, hizmetler veya diğer kategorilere göre reklam gruplarına ayırın.
Tüm anahtar kelimeleri ve reklamları aynı reklam grubuna eklerseniz, "kadın koşu ayakkabıları" arayan bir müşteri, "erkek tenis ayakkabıları" ile ilgili reklamınızı görebilir. Doğru sayıda anahtar kelime seçin
Her reklam grubu için 5-20 arasında anahtar kelime kullanmanızı öneririz. Ancak, bir reklam grubuna 20'den fazla anahtar kelime de ekleyebilirsiniz. Her bir reklam grubunun, söz konusu reklam grubunun temasıyla doğrudan alakalı anahtar kelimeleri içermesi gerektiğini unutmayın.
Anahtar kelimelerinizin, olası yazım hatası içeren kelimeler veya ilgili kelimenin çoğul hali gibi varyasyonlarla otomatik olarak eşleşeceğini unutmayın. Yani bunları eklemeniz gerekmez.
Müşterilerinizin gördüğü web siteleri veya uygulamalarla alakalı anahtar kelimeler seçin
Görüntülü Reklam Ağı'nda, anahtar kelimeler reklamların alakalı web sitelerinde veya uygulamalarda gösterilmesine olanak tanır. Birbirleriyle ve müşterilerinizin göz attığı içerikle alakalı anahtar kelimeler seçin.
AdWords, uygulamalar için, reklamlarınızı daha alakalı arama terimleriyle eşleştirmek üzere anahtar kelimelerinizin kapsamını genişletebilir.
Reklamlarınız ilgili web siteleriyle anahtar kelimeleriniz kullanılarak eşleştirildiğinden, Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları için kullanılan tüm anahtar kelimeler geniş eşlemeli olarak kabul edilmektedir. Görüntülü Reklam Ağı'nı hedefleyen reklam gruplarından belirli anahtar kelimeleri hariç tutarak anahtar kelimeleriniz üzerinde hassas ayarlamalar yapabilirsiniz. |