Merhaba,
Biraz geç olacak ama bir kaç şey eklemek istiyorum var olan konu üzerinden... Unreal3.2.x serisine verilen destek bu yıl sonunda kesilecek. Unreal4 "BANA GÖRE" inspircd'in bir kopyası. Bir çok özelliği onlardan aldığını görmek zor değil. Unreal3.2.x serisine göre unreal4 gerçekten hızlı ve gelişmiş.
Bir kaç özelliğinden bahsetmek gerekir ise;
DNS Blacklist support (DNSBL/RBL) conf üzerinden
Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
blacklist efnetrbl {
dns {
name rbl.efnetrbl.org;
type record;
reply { 1; 5; };
};
action kline;
ban-time 1h;
reason "Proxy/drone detected. Check http://rbl.efnetrbl.org/?i=$ip for details.";
};
şeklinde ekleyebilirsiniz. Böylece
BOPM ya da
HOPM kurmanıza gerek kalmaz. Kara listede olan ipler sunucuya girmeden engellenir.
OperClass Block
Yeni oper classlarinda, kısaca nicke göre yetki belirtebiliyorsunuz. Neyi kullanip, neyi kullanamiyacagi size kalmış.
UID/SID
Modern server prokotolü.
vb.. Conf yapısından, modul yapısına bir çok şey değişmiş durumda.
3.2.x lerde çalışan mödüllleri 4.x serisinde kullanamazsiniz. Unreal4 de kullanabileceginiz mödüllerin bir listesi;
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Ayrıca 3.2.x serisinde kullanmiş oldugunuz conf'u
Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
./unrealircd upgrade-conf
komutu ile unreal4'e otomatik çevirebilirsiniz.
InspIRCd'e benziyor demiştim ya.. Mesela InspIRCd de bir mödül de, kullanıcıların whoisinde hangi ülkeden girdikleri yaziyor. Büyük ihtimal 4 serisinde ilerki zamanlarda bunu da ekliyeceklerdir
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Mödülleri ayırmalardan "ne istiyorsan onu kullan" mantığı bile benziyor da neyse
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.