Görme Engelliler İçin Uygulama Akademisi Projesi
Ülkemizde 220.000 aşkın görme engelli birey bulunmaktadır. Bu bireyler, teknolojinin imkanlarından eşit oranda faydalanamamaktadırlar. Uygulama Akademisi portalı projesi, görme engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştıran yazılım ve donanım çözümleri konusunda bilgi sahibi olarak daha etkin bir birey olabilmelerini desteklemek amacıyla hayata geçirilmiştir.
Proje kapsamında iki temel hedef benimsenmiştir:
1.Görme engelli bireylerin farklı işletim sistemlerinde geliştirilmiş yazılımları kullanabilme yeteneği kazanabilmelerini sağlamak.
2.Görme engelli bireylerin teknoloji üretebilmelerini temin edebilmek adına yazılım geliştirme konusunda bilgi edinebilecekleri rehber bilgileri sunmak.
Eşit ve erişilebilir olanaklar sunulduğu taktirde, her bireyin toplumda etkin rol oynayabileceklerine inanan bir anlayışta hayata geçirilen uygulama akademisi projesi destekçilerini bekliyor.
Görme engelli bireyler için geliştirilmiş nesne tanıma teknolojisini kullanan yazılımlarla ilgili kullanım rehberleri hazırlanacaktır. Bu anlatımların çıktısı olarak, görme engelli bireyler mobil donanımlar üzerinden çevrelerini tanıyabilecekleri aplikasyonları kullanabileceklerdir.
*Görme engelli bireyler için navigasyon yazılımlarına yönelik kullanım rehberleri hazırlanacaktır. Bu rehberler sayesinde görme engelli bireylerin sosyal yaşama dahil olabilmeleri sağlanacak ve bireysel hareket etme becerileri gelişecektir.
*Temel bilgisayar eğitim içerikleri sunulacaktır. Temel bilgisayar eğitimini alan görme engelli bir birey iş ve sosyal yaşamda, doküman hazırlama, elektronik tablolarla çalışma, sunum hazırlama, internet ve e-posta olanaklarından faydalanma gibi günlük aktivitelerini herkesle aynı anda yürüteceklerdir.
*Farklı dilde yazılım geliştirme eğitim içerikleri sunulacaktır. Bu içerikleri takip edecek görme engelli bireyler, kendi yazılım projelerini geliştirebileceklerdir.
*Yurtdışında görme engelli bireyler için geliştirilen uygulamalar, saptanarak, yerelleştirme çalışmaları yürütülecektir.
Alıntı |