Tekil Mesaj gösterimi
Alt 30 Haziran 2020, 15:24   #1
Çevrimiçi
Kalemzede
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Sofistlerin Felsefe Tarihinde Öğretmen Olma Nedenleri Nedir?





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Sofistlerin Felsefe Tarihinde Öğretmen Olma Nedenleri Nedir?


Sofistler eğitim konusunda çalışmalar yaparak gittikleri şehirlerde ücretlerini karşılayabilecek ünlü ve zengin kişilerin çocuklarına ve diğer istekli kişilere toplumsal yeterliklerini kazanabilmeleri için dersler veriyorlardı. Anlatımlara bakıldığında bu ders verme geleneğinin oldukça yaygın olduğu anlaşılmaktadır. Sofistler küçük gruplara dersler vermenin veya yarışmalara katılmanın yanı sıra farklı bir yöntem olarak önceden belirlenmiş konularda gösteri şeklinde düzenlenen söylevler de vermekteydiler. Önceden hazırlanmış konuşmalar toplumsal sorunlarla ilgili çeşitli konuların yanı sıra, öğrencilere ders vermek mahiyetinde, kazanılması imkânsız gibi görünen bir iddiada nasıl üstün gelinebileceğiyle ilgili de olabilmekteydi.

İlk örneği olarak Gorgias’ın Helena’ya Övgü adlı konuşması anılabilir. Nitekim bu konuşmanın, öğrencilerin yetkin konuşma kabiliyeti edinmeleri için eğitici bir oyun ve eğlence amacıyla hazırlanmış olduğunu, metnin sonundaki ifadelerden anlıyoruz. Gorgias söz konusu konuşmasını, “Bu konuşmayı oyun olsun diye yazdım” diyerek bitirir. Sıraladığımız bütün bu yöntemlerin yanı sıra, soru cevap tekniğinde de toplantı ve konuşmalar yapıldığı anlaşılmaktadır. (Bkz. Protragoras 310c)

“Atina şehrinin ileri gelen ailelerinden birinin üyesi olan Hippokrates’in Sokrates’i alaca karanlıkta uyandırıp Protagoras’ın şehre geldiğini haber vermesi ve ardından sabırsızlıkla onunla görüşmeye gidilmesi Protagoras diyalogunun giriş bölümünde anlatılmaktadır.”(Bkz. Protagoras, 310a)

Sofistlerin farklı ders verme ve konuşma yapma tarzlarının yanı sıra sofistlerin ders verdiği konular da tümüyle aynı değildi. Bazıları, belli konular dışında ders vermemekte veya çalışma yapmamaktaydılar. Bu derslerin konuları bir arada düşünüldüğünde ağırlıklı olarak temel eğitim konuları olduğu kabul edilen özel işlerini ve kamu işlerini iyi idare etmeyi matematik, astronomi ve gramer ile beraber şairlerin eserlerini yorumlamayı öğretmeyi içermekteydi. (Bkz. Protagoras, 310b)

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


__________________

English Preparatory Department
School of Foreign Languages
Assistant English Teacher
Ankara Baskent University
2017-18

“Benim, senden öncem ve senden sonram yok, yalnızca sen varsın...”
C.A - 31.12.2010 - ∞

English Language and Literature
Faculty of Humanities and Letters
Ankara Bilkent University
2010-15
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet bizimmekan reklamver