Farklı Tatlar
Kazanım ve Göstergeleri :
BG
K5 Nesne ya da varlıkları gözlemler.
G3 Nesne/varlığın şeklini söyler.
K8 Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
G2 Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.
———————————————————————————————————————
Malzeme :
Farklı tatlarda (acı, tatlı, tuzlu, ekşi) yiyecekler.
———————————————————————————————————————
Uygulama :
Sınıfa değişik tatlarda yiyecekler getirilir ve sıra ile çocukların gözleri kapatılarak bu yiyecekler tattırılır.
Çocuklara yiyeceklerin tatlarının (tatlı,acı,tuzlu,ekşi) nasıl olduğu sorulur; tatların farklı olduğu deneyimlenir ve en çok hangisini sevdiklerini söylemeleri istenir.
Daha sonra çocuklara “Yiyeceklerin hepsi çikolata tadında olsaydı ne olurdu?” diye sorulur ve çocuklardan gelen cevaplar dinlenir.
Çocuklara sohbet sırasında “Hangi yiyeceklerin tadının tatlı olmasını isterdiniz?, Neden yiyecekler farklı tatlarda?” gibi sorularla çocukların düşüncelerini ifade etmeleri sağlanır.
Daha sonra konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
__________________ ''Zamanın Eli Değdi Bize
Artık Aynı Değiliz
İkimiz de'' Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
|