Kazanım ve Göstergeleri :
BG
K20 Nesne grafiği hazırlar.
G1 Nesneleri kullanarak grafik oluşturur.
G2 Nesneleri sembollerle göstererek grafik oluşturur.
G3 Grafiği oluşturan nesneleri ya da sembolleri sayar.
G4 Grafiği inceleyerek sonuçları açıklar.
——————————————————————————————————————-
Malzeme :
50×70 cm lik karton ya da kağıt, boya kalemleri, yapıştırıcı, makas, semboller (güneş, bulut, yağmur, kar
vb için)
——————————————————————————————————————-
Uygulama :
Çocuklara hava grafiği oluşturulacağı söylenir.
Bunun için kartonun en üst kısmına içinde bulunulan ayın adı büyük harflerle yazılır.ü
Hemen altına ayın haftalarını ve günlerini gösteren bir tablo çizilir.
Tablonun kutucuklarının biraz geniş olmasına dikkat edilir ki çocuklar her gün havanın nasıl olduğunu semboller kullanarak işaretleyebilsinler.ü
Daha sonra hava takvimi duvara çocukların yetişebileceği bir yüksekliğe asılır.ü
Astıktan sonra hava takvimi için kullanılacak semboller de tablonun hemen altına ya da sağ/sol köşesine çocukların görebileceği şekilde yapıştırılır.
Örneğin, Güneşli hava için güneş sembolü; bulutlu için bulut sembolü; yağmurlu için yağmur damlaları ya da şemsiye sembolü; karlı için ise kar taneleri ya da kardan adam sembolü kullanılabilir.ü
Çocuklara bu grafik tanıtıldıktan sonra her gün için ayrılmış kutucuğa uygun sembolü yerleştirecekleri açıklanır. ü
Hafta ve/veya ay sonunda grafiğe bakıp kaç günün güneşli, kaç günün yağmurlu geçtiği sayılır.ü
Ayrıca bu grafiği her ay için yapabilirse, çocuklar aylar arasında hava durumu açısından karşılaştırmalar yapıp, hangi aylarda havanın en fazla yağmurlu olduğunu ya da bulutlu olduğunu görebilirler.
Sonrasında ne yapıldığı kısaca açıklanarak etkinlik sonlandırılır.