Kazanım ve Göstergeleri:
BG
K15 Parça-bütün ilişkisini kavrar.
G1 Bir bütünün parçalarını söyler.
————————————————————————————————————-
Malzeme :
Kitap, kapaklı kavanoz, çanta, oyuncak araba, gömlek, cep telefonu
vb. nesneler
————————————————————————————————————-
Uygulama:
Malzemeler bir gün öncesinden hazırlanır.
Çocuklara malzemeler tek tek gösterilir ve kaç parçadan oluştukları sorulur.
Tek parça gibi bir cevap alınırsa tekrar düşünmeleri istenir.
Sonrasında öğretmen bir örnek vererek yardımcı olur. Örneğin, kitabın kapağı olduğunu, sayfaları olduğunu söyler. Ya da gömleğin yakaları, düğmeleri olduğunu söyleyebilir.
Bu şekilde tüm malzemelerin parçaları tek tek incelenir.
Malzemeler bittikten sonra çocuklardan bir nesne düşünmeleri (eğer sınıftan bir nesne ise göstermeleri) ve bu nesnenin parçalarını anlatmaları istenir.
Sonrasında konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.