Kazanım ve Göstergeleri:
BA
K11 Nesneleri ölçer.
G1 Ölçme sonucunu tahmin eder.
G2 Standart olmayan birimlerle ölçer.
G4 Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
———————————————————————————————————————
Malzeme:
Kağıttan yapılan şeritler, makas
———————————————————————————————————————
Uygulama:
Çocuklara sınıfın en uzun ve en kısa boylu olanın kim olduğu sorularak tahmin etmeleri istenir.
Daha sonra çocuklara ikişerli gruplara ayrılacakları ve birbirlerinin boylarını ölçecekleri açıklanır.
Bunun için kağıttan şeritler dağıtılır ve arkadaşı yerde uzanırken bu şeridi kullanarak arkadaşının boyunu bu şerit üzerinde işaretler.
Her çocuğun isminin ölçüm yapılan şeridin üzerine yazılması sağlanır.
Ölçümler bittikten sonra şeritler yan yan dizilir.
Şeritlerin işaretli yerleri karşılaştırılarak boyu en uzun ve en kısa olan seçilir.
Ölçme sonuçları ilk tahmin edilen sonuçlarla karşılaştırılır.
Fark var ise nedenleri konuşulur. Standart ölçüler (mezura) ile standart olmayan ölçüler (avuç, adım
vb) arasında farklılık olabileceği anlatılır.
Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.