Çocukları dikkat etmeye, soru sormaya, merak etmeye, gözlemlemeye, araştırmaya, incelemeye ve keşfetmeye yönelten etkinliklerdir. Çocuklar ilk elden deneyimler kazanırken onların bilimsel süreç becerilerini kullanmalarına özen gösterilmelidir. Bu etkinliklerle yaşam gerçeklerini tanıtırken çocuklarda çevre farkındalığı da sağlanacaktır. Çocukların çevrelerine karşı doğru tutumlar geliştirebilmeleri ve doğru davranabilmeleri için öğretmenin tutumlarının da doğru olması ve doğru davranması gerektiği unutulmamalıdır.
Örnek Etkinlikler: Doğal ortamlara giderek yürüyüş yapma, doğayı, doğadaki canlı ve cansız varlıkları gözlemleme, varlıkların değeri ve korunmasına yönelik bilgilendirme, keşifler ve icatlar yapma, mutfakta besin hazırlama, koleksiyon yapma, mevsim veya hava durumu panosu hazırlama, kitap ve dergi inceleme, fotoğraf çekme, fotoğraf inceleme, belgesel
vb. izleme, mıknatıs, büyüteç, pusula gibi basit araçları tanıma ve kullanma, doğal ve doğal olmayan malzemeleri inceleme ve ilgili bilim alanlarındaki kaynak kişileri konuk olarak çağırma etkinlikleri fen eğitimine destek veren etkinliklerdendir. Deney, kavram ağı ve analoji (benzetişim) yöntemleri ile gerçekleştirilen kavram eğitimi çalışmaları da fen etkinlikleri arasında yer almaktadır.
Örnek: Sınıfa mıknatıs ve çeşitli malzemeler (ataç, kalem, metal ve plastik kaşık, çatal, ufak taşlar, aluminyum folyo, çivi, raptiye, vs.) getirilerek çocukların bu malzemelere dokunması ve mıknatısın hangi malzemeleri çektiğini/hangilerini çekmediğini görmeleri sağlanabilir.
Keşifler/İcatlar
Sınıfta telefon, para, tekerlek, pusula, hesap makinesi, cep telefonu, bilgisayar, internet
vb. farklı keşifleri konuşabilirsiniz. Keşifler hakkında konuşurken çocukların anlamasını kolaylaştırmak amacıyla keşifle ilgili malzeme, fotoğraf vs, getirmeniz faydalı olacaktır.
Doğa gezileri ve yürüyüşler, kamplar
Çocukların doğadaki canlı ve cansız varlıkları tanımalarına yardımcı olmak amacıyla yürüyüşler düzenlenebilir.
Koleksiyonlar (taş, pul, maket, vs.)
İlgili bilim alanlarındaki kaynak kişileri konuk olarak çağırma
Fotoğraf çekme, fotoğraf inceleme
Araçları tanıma ve kullanma (büyüteç, mikroskop, dürbün,
vb.)
Belgesel izleme (doğa, hayvan, uzay gibi çok çeşitli konularında olabilir)
Mutfak çalışmaları
Örneğin, susamlı çubuk kraker yapımı. Bunun için gerekli olan malzemeler: Margarin, kabartma tozu, un, tuz, yumurta, yoğurt, limon suyu, susam. Çocuklarla birlikte malzemeler incelenir. Malzemeler uygun miktarda konularak karıştırılır. Daha sonra çocuklardan hamura istedikleri gibi şekiller vermeleri ve susama batırmaları istenir. Sonrasında bunlar fırına yerleştirilir ve pişmesi beklenir. Piştikten sonra hep birlikte afiyetle yenir.