Cevap: IF - 17. Hafta Polemiği Kadına şiddetin etkenleri nelerdir? Kadın cinayetlerine nasıl dur demeliyiz?"
Kadın ogrenir oyle ki ogrendigini ogretir, buna meyili cok yuksektir. Bu baglamda oz egitim ciddi manada onemini korumalıdır.
İlk olarak aile icinde cinsiyet ayrımını ebeveynlerin kaldırmıs olması gerekmektedir. Cocuklara ırgat, yaslılık gunleri icin bakıcı, ev islerinde hizmetci, mali acıdan isci olarak gormemek gerekir. Bunlar baslangıcta belki normal belki masum gorunse de esasen ilerleyen donemlerde yanlıs rol-model ustlenilmesinden oturu dogacak sorunları tetikler.
Dunyaya getirilen birey ailenin kaba tabirle ''malı'' degildir, getirilmis ise en dogru sekilde yetistirilip topluma kazandırılmalıdır. Yanlıs yetistirmelerde kadın kendini degersiz, erkek ise kendini erk sahibi hissedebilir. Kucuk yaslarda kız cocuklarını konforsuz sekilde yedirirken erkek cocuklarını masada agırlamıs olmak bir tarafta degersizlik hissini olustururken diger tarafta hizmet edilen hissi uyandırır. Yine ''aman ne var bunda'' diyecegimiz davranıslar olsa da bilinc altı yasananları bizim tahmin edemeyecegimiz sekilde islemeye devam eder.
Bir cinsin rahatca konusup, giyinip, gezip konusabilmesi ile diger cinsin susturulup, korkutulup, baskı altında buyutulmesi esasen bir kurt bir de kuzu yetistirilmesine baslanmıs olmasına denk dusebilir. Her dedigi hizmetkarca yerine getirilen bir cins ile kaanat getirmesi ogretilen bir cins yine ki bir olamaz. Bu ve benzeri durumların birikmesi ve yine bilinc altına islenmesi ile saglıklı gorunen ruhsal sorunlu bireylerin yetismesine vesile olunmaktadır.
Bakıldıgında genel olarak ruhsal sorunları olan bir kesim yuzunden saglıklı insanlar kendilerinin tedaviye ihtiyac oldugunu dusunurler. Yani anlasılacagı uzere toplumda bir cok ruhsal sorunlu insan ile farkında olmadan surekli temas halinde bulunmaktayız. Baskıcı ve tahammulsuz yetisen bireyler ilerleyen sureclerde gucunu kullanmaya baslamakta, kaybettigi ruhsal dengesi yuzunden de bu surecten keyif duymaya baslamakta ve daha sonrasında her kotu yolu kullanabilme hakkını kendisinde gormektedir.
Sebep-sonuc konusunda yuklenilmesi gereken tek bir cins olmamalıdır. Evlatlarımıza insan olmayı asılamalı ve bu insanlık yolunda daha onlar cocukken kendilerine rol-model olmalıyız. Gucu yuksek olsa da hayvanların esine zarar verdigine sahit olmuyoruz. Nihayetinde ruhsal gelisimlerini tamamlayan ve kendini gerceklestiren bireyler bir digeri uzerinde onun ''mal'' oldugunu dusunerek hak iddaa etmis olmazlar. Cocukluk donemi dokunusları hayati oneme sahip oldugu icin iletisim kaynaklı sorunları en aza indiregeyecek sekilde onlarla konusabilmeyi ogrenmeli ve ogretmeliyiz.
Nasıl ki tıp egitimi alırken ''once zarar verme'' mantıgı guduluyor ise evlat yetistirirken de aynı mantık gudulmelidir. Birisinde verilen zararda bir hasta kaybedilirken digerinde verilen zararda bir toplumu ve gelecek nesilleri kaybetmis oluyoruz.
__________________ En büyük kavgalarımız dudaklarımız arasında olsun; hatta birbirine girsinler, ayırırsam ş*refsizim ! |