WordPress
SEO optimizasyonu, temel sitenizi arama sonuçları sayfalarında üst sıralara çıkarma tekniğidir. Yazdığınız güçlü içerik ne olursa olsun, WordPress sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer alması için bazı işlemlere ihtiyacı vardır. İşte WordPress'e yeni başlayanlar için basit
SEO ipuçlarının bir listesi.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
WordPress SEO Optimizasyonu Stratejileri
SEO stratejiniz aşağıdaki
SEO yöntemlerini kapsamalıdır:
- Sayfa İçi SEO
- Sayfa dışı SEO
- WordPress SEO Yöntemleri
WordPress varsayılan olarak
SEO tekniklerinin çoğunu destekler, ancak
SEO'yu geliştirmek için eklentiler kullanmak kaçınılmazdır. Bu yazıda, bazı eklentiler ile çeşitli
SEO özelliklerini açıklıyoruz.
Arama Motorlarına İzin Verin
Birçok kullanıcı WordPress'i barındırma şirketinden kurarken, bazıları yerel olarak geliştirmeyi ve yerel sunucudan canlı ortama geçiş yapmayı tercih ediyor. Site geliştirme aşamasındayken siteyi arama motorlarından gizlemek yaygın bir uygulamadır. Siteniz tamamen hazır olduğunda, “Ayarlar > Okuma” bölümünde bulunan “ Arama motorlarının bu siteyi dizine eklemesini engelle ” kutusunun işaretini kaldırmayı unutmayın. Bu ayar, arama motorlarının WordPress sitenizdeki tüm sayfaları taramasını ve dizine eklemesini sağlar.
Kalıcı Bağlantı Ayarları
WordPress varsayılan olarak
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] gibi URL'ler için sayılar kullanır. Bu tanımlayıcı olmayan URL'lere çirkin URL'ler denir ve insan kullanıcılar için pek kullanışlı değildir. URL'lerinizi daha kullanıcı ve arama motoru dostu yapmak için, URL'lerinizin okunabilir bir formatta olması için güzel kalıcı bağlantıları etkinleştirmeniz gerekir. WordPress yönetici panelinizden “Ayarlar > Kalıcı Bağlantılar” menüsü altında gerekli kalıcı bağlantı yapısını etkinleştirin.
Siteyi Web Yöneticisi Araçları ile Doğrulama
Google Arama Konsolu ve Bing web yöneticisi araçları hesabına WordPress sitenizi eklediğinizden ve doğruladığınızdan emin olun. Bu, arama motorlarına sitenin güvenilir olduğunu ve doğrulanmış bir sahibi olduğunu bildirir.
Bir XML Site Haritası Oluşturma
WordPress varsayılan olarak siteniz için XML site haritası oluşturur. Ancak, bu amaç için üçüncü taraf bir eklenti kullanmanızı öneririz. Neredeyse tüm
SEO eklentileri, siteniz için otomatik olarak XML site haritası oluşturulmasını sağlar. Site haritası oluşturulduktan sonra, tarayıcıda erişilebilir olup olmadığını kontrol edin ve aynısını web yöneticisi araçları hesabına gönderin.
Google Analytics'i yükleyin
Google Analytics'i yüklemek
SEO'nuzu doğrudan etkilemese de sitenin performansını izlemeye yardımcı olur. Analytics, farklı parametrelere sahip çok sayıda rapor sunar. Bu raporları
SEO stratejinizle trafiği izlemek ve düzeltici aksiyonlar almak için kullanabilirsiniz. Trafik durumunu hızlı bir şekilde izlemek için Google Analytics yerine Jetpack İstatistikleri gibi basit istatistik araçlarını da kullanabilirsiniz. Jetpack istatistiklerini kullanarak, yalnızca WordPress mobil uygulamalarını kullanarak istatistikleri izlemekle kalmaz, aynı zamanda Google Analytics'in sağlamadığı kesinti süresini de kontrol edebilirsiniz.
Değiştirilen Gönderilerin Yönlendirilmesi
Sitenizi oluştururken blog gönderilerinin ve sayfaların URL'sini değiştiriyor olabilirsiniz. Düzgün bir şekilde yönlendirilmezse, eski URL'lere herhangi bir bağlantı “404 sayfası bulunamadı.” hatasıyla sonuçlanacaktır. Eski gönderi URL'sinin arama motoru sıralamasını kaybetmemeniz için, değiştirilmiş gönderiler için otomatik yeniden yönlendirmeyi ayarlamanız önerilir.
Uygun Başlık ve Ayırıcı Kullanın
Gönderinizin başlığı, arama motorları sonuçlarında ilk satır olarak görüntülenir ve kullanıcıları tıklamaya çeker. Arama motoru ekranına sığması için 65 karakterden kısa açıklayıcı başlıklar kullanın. Site başlığınız arama motorlarında yazı başlığından sonra görüntülenecektir. Bu nedenle, sitenizin markasını uygun ayırıcı ile site başlığı olarak kullanın.
Gönderiyi yayınlamadan önce arama snippet görünümünün görülebilmesi için RankMath veya Yoast eklentisinin kullanılması önerilir. Ön izlemeye göre gerekli ayarlamaları zorlanmadan yapabilirsiniz.
Anahtar Kelime Yoğunluğu
Genel olarak konuşursak, içerik uygun şekilde yazılmışsa, anahtar kelimeler hakkında endişelenmenize gerek yoktur. Örneğin, köpeklerden bahseden bir makale, başlıkta “köpek” kelimesiyle birlikte “köpek” kelimesini otomatik olarak daha az içermelidir. Kullanımı kolay eklentiler ile anahtar kelimelerin uygun kullanımını kontrol etmenin zararı yoktur. Yoast ve Rank Math gibi eklentiler, yayınlamadan önce sayfanızın
SEO analizini görüntülemek için yerleşik özellik sunar.
Analiz meta kutusu her gönderide ve sayfada kullanım, okunabilirlik, yoğunluk
vb. gibi birçok seçenek gösterilir. Önerilen düzeltmeleri yaparak yeşil sinyali almayı hedefleyebilirsiniz.
Meta Açıklama
Başlık / URL'den sonra, arama sonuçlarında görünen sonraki bölüm meta açıklamanızdır. Ayrı olarak eklemezseniz, arama motorları açıklamayı sayfa içeriğinizden alır. Tüm WordPress
SEO optimizasyonu eklentileri, gönderinizin özetini ayrı ayrı girebilmeniz veya varsayılan “alıntı” bölümünü kullanabilmeniz için her gönderide meta açıklama sunar. Meta açıklama için bazı genel kurallar şunlardır:
- Anahtar kelimenizi meta açıklamasında kullanın.
- Paragrafın arama motorunda görüntülendiğinde kesilmemesi için uygun uzunluk (155 karakterden az) kullanın.
- Birden çok gönderi için yinelenen meta açıklamalardan kaçındığınızdan emin olun.
İndekssiz (Noindex) ve Takipsiz kullanın
WordPress, arama motorlarından yalnızca belirli sayfaları/yayınları gizlemek için varsayılan bir özellik sağlamaz. Örneğin “Teşekkür sayfası”, “Bülten” veya “Arşiv” sayfasının arama motorlarında indekslenmesini istemeyebilirsiniz. Arama motorlarının bu sayfaları taramaması için bu sayfaları "İndekssiz" ve "Takipsiz" olarak ayarlamak için eklentiler kullanmanız veya bu tür kuralları ayarlamak için "robots.txt" düzenlemeniz gerekir.
Bireysel gönderiler, Yoast WordPress
SEO optimizasyonu eklentisi kullanılarak arama motorlarından gizlenebilir. Ayrıca yazar arşivleri ve tarih arşivleri gibi tüm gereksiz arşivleri devre dışı bırakabilirsiniz.
Güncelleme Hizmetlerini Kullanma
Varsayılan olarak, yeni bir blog yazısı yayınladığınızda WordPress belirli hizmetleri günceller. İnsanların blogunuzun en son içeriğini hızlı bir şekilde bulabilmesi için gerekli hizmetleri güncellemek için “Ayarlar > Yazma” altında kendi ping listenizi ekleyebilirsiniz.
Yeni gönderiler yayınladıktan sonra arama motorlarını anında bilgilendirmek için WordPress'in indexapi özelliğini de kullanabilirsiniz. Bu, URL'lerinizi, herhangi bir arama motorunun içeriği alabileceği merkezi havuza gönderir.
İç ve Dış Bağlantıları Kullanma
Dahili bağlantılar, arama motorlarına sitenizin nasıl yapılandırıldığını bildirir ve en çok bağlantı verilen yazı/sayfa en yüksek önceliğe sahip olarak değerlendirilir. WordPress'te dahili bağlantılar oluşturmanın birçok yolu vardır:
İçerik içinde normal bir metin ve resim kö
prüleri oluşturma.
İlgili ve popüler gönderiler kümesini görüntülemek için kenar çubuğu widget'lerını kullanın.
İçeriğin altında ilgili gönderileri göster.
Sık kullanılan sayfaları göstermek için alt bilgi alanını kullanın.
Bağlantılar için her zaman "Buraya Tıklayın" gibi metinler kullanmak yerine açıklayıcı bağlantı metni kullanın. Dahili bağlantılara benzer şekilde, makale ile ilgili kaliteli harici bağlantılara bağlantı vermek de iyi bir fikirdir.
Görüntüleri Optimize Etme
Tüm resimlerinizin bir gönderiye eklendiğinden ve ek URL'lerini üst gönderiye yönlendirdiğinizden emin olun. Bu, kullanıcıların bir resmi görüntülemeyi bitirmek yerine içerik sayfasına yönlendirilmesini sağlayacaktır. Arama motorlarının resimlerin anlamını anlayabilmesi için her zaman tüm resimlere "Alt Metin" ekleyin.
Sayfanın daha hızlı yüklenebilmesi için görüntüleri optimize etmek için WP-Smush gibi eklentiler kullanın.
Hızlı ve Güvenilir Hosting Tercihi
Arama motorları da dahil olmak üzere yavaş yüklenen sayfayı kimse sevmez. Google PageSpeed Insights aracıyla sitenizi kontrol edin ve önerilen düzeltici işlemleri yapın. Bu yazıda açıkladığımız tüm faktörler arasında, sayfa hızınızı artırmak için en önemli olan katı barındırma kullanmaktır.
Mobil Dostu Tema Kullanın
Google ve diğer arama motorları sitenizin mobil uyumluluğunu kontrol eder ve buna göre sıralamaya karar verir. Bu nedenle, WordPress sitenizin mobil uyumlu olmasını ve daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için duyarlı temalar veya ayrı bir mobil site kullanmak zorunludur. Sitenizin gereksinimlere uygun olup olmadığını kontrol etmek için Google mobil uyumlu test aracını kullanın.
Dosyaları Erteleme veya Tembel Yükleme
Kaynakların tembel yüklenmesi, dosyaları yalnızca kullanıcı etkileşimi gerektiğinde yüklemenize yardımcı olur. Örneğin, kullanıcı o konuma ulaşana kadar sayfanın alt kısmında bulunan resimleri yüklemeniz gerekmez. Başlangıçta medya dosyaları için tembel yükleme başlatıldı ve WordPress 5.5 veya sonraki sürümleri, medya dosyalarını otomatik olarak tembel yükleyecektir.
Ancak, gecikmeli yükleme, AdSense reklamları, Analytics ve sosyal tanıtım bağlantıları gibi komut dosyalarını kapsayacak şekilde genişletildi. Bu komut dosyaları, ilk yükleme süresinin etkilenmemesi için sayfanın altına yüklenmelidir. WP Rocket gibi premium eklentiler bu özelliği sunar ve yakında diğer eklenti geliştiricilerinin bu özelliği ücretsiz olarak sunmasını bekleyebilirsiniz.
CSS ve JS Dosyalarını Küçültün ve Birleştirin
Tema ve eklentiler, siteniz için gerekli düzeni ve işlevleri oluşturmak için çok sayıda CSS ve
JS dosyası yükleyecektir. Ancak, her CSS ve
JS dosyasını ayrı ayrı yüklemek ağ bant genişliğini artıracaktır. En iyi seçenek, dosyaları temizlemek (küçültmek) ve boyutu ve ağ gezilerini azaltmak için bir araya getirmektir. Statik dosyaları küçültmek ve birleştirmek için W3 Total Cache veya WP Rocket kullanın.
Bu eklentiler ayrıca CSS /
JS dosyalarından sürüm numaraları gibi statik URL'lerdeki parametreleri kaldırmanıza yardımcı olur.
GZIP Sıkıştırmasını Kullanın
GZIP sıkıştırması, HTML içeriğini sıkıştırmanıza ve bant genişliğinden tasarruf etmenize yardımcı olur. GZIP sıkıştırmasını barındırma hesabınızdan etkinleştirebilirsiniz.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Statik İçeriği Önbelleğe Alın ve Teslimatı Optimize Edin
Dinamik PHP sayfalarını statik HTML sayfalarına dönüştürmek için birçok ücretsiz ve premium önbelleğe alma eklentisi bulunmaktadır. Çoğu ücretsiz eklenti, uygun HTTP başlıklarını ayarlayarak tarayıcının önbelleğe alınmasına izin verir. Ancak, WP Rocket gibi eklentiler bir adım daha ileri gider ve CSS dağıtımını optimize etmenize olanak tanır. Sayfaları çok daha hızlı yüklemek için ekranın üst kısmında kritik öneme sahip CSS üretecektir.
CSS dağıtımındaki en son trend, başlık bölümünde kullanılmayan tüm CSS'yi ve satır içi kullanılan CSS'yi kaldırmaktır. Bu, CSS oluşturmayı engelleme ve Google PageSpeed Insights aracında kullanılmayan CSS'yi azaltma gibi sorunları gidermeye yardımcı olacaktır. Satır içi CSS ile katlamanın üst kısmı hızlı bir şekilde oluşturulacağından, sayfa hızını 100 seviyesine yakın bir seviyeye çıkarmaya yardımcı olacaktır.
CDN kullanın
Birçok barındırma şirketi Amerika Birleşik Devletleri'nden hizmet sunduğundan, ağ gecikmesi dünyanın diğer bölgelerinden sayfalara erişmeye çalışan kullanıcıları etkileyecektir. Bu sorunu yaşamamak için Cloudflare veya başka bir CDN servisini kullanabilirsiniz. CDN, resimler, CSS ve
JS gibi statik içerikleri önbelleğe alır ve içeriğinizi en yakın sunucudan kullanıcılara sunar. Bu, site hızını artırmanıza ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanıza yardımcı olacaktır.
Bağlantıları, Yazı Tiplerini Önceden Yükleyin ve DNS'yi Önceden Getirin
Alanınızda barındırılan özel yazı tiplerini kullanıyorsanız (genellikle temanızın bir parçasıdır), bunları önceden yüklemek önemlidir. Bu, sayfa yükleme süresini kısaltmanıza ve Google PageSpeed puanını artırmanıza yardımcı olacaktır.
Önceden yüklemeye benzer şekilde, üçüncü sunucuların DNS'sini önceden getirmek bağlantı süresini iyileştirebilir. Bu gelişmiş özellikleri kullanmak için WP Rocket gibi eklentiler kullanmanız gerekebilir.
Üçüncü Taraf Kaynaklarından Kaçının
Bir WordPress sitesi çalıştırmak, üçüncü taraflardan bol miktarda kaynağa ihtiyaç duyar. Üçüncü taraf web sitelerinden kaynak yüklemek, sitenizin sayfa yükleme süresini doğrudan etkiler. Ne yazık ki, Google Analytics ve AdSense reklamları gibi kaçınılmaz durumlarda pek bir şey yapamazsınız. Ancak, etkiyi sınırlamak için Gravatar gibi sosyal kaynakları kullanmaktan kaçının. WP Rocket veya Perfmatters gibi eklentileri kullanarak geciktirerek JavaScript için tembel yüklemeyi de kullanabilirsiniz.
Basit Tema Kullanın
Sonunda, temanız sitenizin son düzenine karar verir. Yüzlerce özellik sunan ağır tema kullanmak artık arzu edilen bir şey değil. Kısa kodlu özellikler sadece
SEO'nuzu etkilemekle kalmaz aynı zamanda tema değiştirirken de uğraşmanız gerekir.
Eklenti Sayısını Sınırlayın
Temaya benzer şekilde, sitenizdeki eklenti sayısını sınırlandırdığınızdan emin olun.
Temalı ağır sayfa oluşturucu veya paket eklentiler kullanmaktan kaçının.
Sitenizde kullanılmayan eklentileri silin.
En son WordPress sürümüyle artık uyumlu olmayan eski eklentileri kullanmaktan kaçının.
Her eklenti CSS /
JS yükleyerek
SEO çalışmalarınızı etkiler. Eklenti sayısını sınırlamak yalnızca sayfa hızını artırmakla kalmaz, aynı zamanda bakım görevlerinizi de azaltır.
AMP'yi düşünün
Hızlandırılmış Mobil Sayfalar veya AMP, siteniz büyük ölçüde mobil trafiğe dayanıyorsa önerilir. Ancak, uygulamanın kullanıcı deneyimi ve geliri üzerinde büyük bir etkisi olabilir. Örneğin, AMP'yi AdSense ile kullanmak, daha az AMP reklam vereni olacağından gelirinizi düşürme eğiliminde olabilir. Bu nedenle, durumunuza göre ihtiyacı değerlendirin ve WordPress siteniz için gerçekten AMP'ye ihtiyacınız olup olmadığını kontrol edin.
Blogunuzu veya sitenizi başlatırken tüm
SEO özelliklerini kurmanızı şiddetle tavsiye ederiz. Başlangıçta oldukça zaman alabilir. Ancak, iyi sonuçlar getirecek ve uzun vadede hayatınızı kolaylaştıracaktır. Aksi takdirde, blogunuz iyi trafik aldığında birkaç yıl sonra kurulumu değiştirmekte gerçek zorluklar yaşayacaksınız.