Tekil Mesaj gösterimi
Alt 23 Aralık 2022, 18:46   #7
Çevrimdışı
blackhole
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Help Polemikleri 2022?




Herkesin fikrine saygı duymakla birlikte, Burada yorum yapan herkes eski IRC kullanıcısı Helper hatta teknik anlamda IRC 'i bilen ve yıllarını IRC de harcamış kişiler olduğuna kesinlikle şüphe yok.
Yorum yapan herkes eminim ki Help dünyasına elinden geleni katarak emek vermiş kişiler.
Fakat ben Help ile ilgili yapılan yorumlarla ilgili aynı fikirde değilim,
Help bittimi bitiyormu, bitecek mi gibi cümleleri de uzunca zamandır gördük.
Hatta açıklamalarda da mIRC kullanımının düşmesi, departmanların ayrıştırılması gibi bir çok sebepleriyle birlikte görüyoruz.
Yalnız Help ekiplerine baktığımızda, yüzlerce Helper'in hala birşeyler öğrenmek/öğretmek için emek sarfettiğini de görüyoruz.
Özellikle, Mobil ve Web programları ile giriş yapan Helper arkadaşlarımız ; Elinden gelenin fazlasını yaparak çok başarılı oluyorlar hatta Help departmanlarında çok iyi görevlerde de bulunuyorlar.
Help'e eski önem veriliyor mu kısmı tartışılır ama sunucuların açısından tartışılması gerektiğini düşünüyorum, sunucuların Help departmanlarına destek vermesi elbette çok önemli.
Fakat görüyoruz ki sunucu destekli yada desteksiz hala kullanıcılara komut desteği yardımı vermek isteyen, öğreten/öğrenen Helperlarımız var ve neredeyse bilinen/tanınmış sunucuların tamamında #Help kanalı bulunmakta.Burada eski Helper'ların ve help dünyasına iz bırakan Helperların desteği nacizane fikrim çok önemli ve kıymetli.
Herzaman bizlerden desteğini eksik etmeyen ve bir kez bile kendisinden Help bitiyor sözünü duymadığım @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hocamıza
departmanımız adına ayrıca teşekkür ediyorum.
Kendisinin herzaman bize ve yeni arkadaşlarımıza inanması ve destek vermesi bizleri herzaman motive etmiştir.
Bot konusuna gelecek olursak ; Yukarıda da bahsettiğim üzere mobil ve web girişli Helper arkadaşlarımızın görevlerini bir nebze kolaylaştırmak adına Help botları kullanıldığında aslında Help departmanına zarar değil fayda olduğunu görüyorum.
Biz kendi Help sistem botumuza Helpop menüsünü ekleyerek, web ve mobil girişle görev yapan Helper arkadaşlarımızın dilediği zaman bot üzerinden bu menüye ulaşmalarını sağladık ve faydasını epey gördük.
Yani kritik konularda bota ihtiyaç olduğu tartışılmaz.
Sonuç olarak, Help ile yeni tanışan arkadaşlarımıza ; Help'i sevdirdiğimiz, Help'in amacını iyi anlattığımız, Help tutkusunu kazandırdığımız ve ezbere dayalı bir sistemin hiçbirzaman başarılı olamayacağını deneyerek, yanlış yapa yapa doğrusunu öğrenmenin ne kadar kıymetli olduğunu gösterdiğimiz zaman aslında Help departmanlarının daha da güçlenerek geldiğini göreceğizimden şüphem yok.

__________________
" Ya bir yol bul, ya bir yol aç yada yoldan çekil "

Konu blackhole tarafından (24 Aralık 2022 Saat 13:55 ) değiştirilmiştir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet bizimmekan