tv100'ün gece haberlerini sunan Gökhan Taşkın, Adana 15 Temmuz Şehitler Kö
prüsü'nün ardındaki bilinmeyen "fedakarlık öyküsünü" anlattı. O fedakarlık öyküsünün ardında ise belki de Türkiye tarihinde ilk kez bir kamu ihalesini tamamlama pahasına zararına yapan MET-GÜN İnşaat şirketi var.
2016'da yapımına başlanan kö
prü 1700 metre uzunluğunda, 130 metre çapında döner kavşaklar ve 4,1 km uzunluğunda bağlantı yolları içeriyor. Bisiklet, araç, metro ve yaya yolu içeren kö
prü, Türkiye'nin en büyük 4. kö
prüsü olma özelliğini taşıyor. Şimdi gelelim bu kö
prünün içinde barındırdığı fedakarlık öyküsüne. Adana 15 Temmuz Şehitler Kö
prüsü'nün temeli 2016'da dönemin Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü tarafından atıldı. 2019'da Belediye Başkanlığı seçimini kazanan Zeydan Karalar, "belediyenin bütçesi yok" diyerek kö
prü inşaatını durdurdu. 2020'de devreye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan girdi. Projeyi Ulaştırma Bakanlığına devretti.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. FEDAKARLIK ÖYKÜSÜ BAŞLIYOR
İşte "fedakarlık öyküsü" burada başladı. İnşaatında 4,5 Eyfel kulesi yapılacak kadar demir-çelik kullanılan kö
prünün geçmişe yönelik hak edişlerini inşaatı yapacak MET-GÜN firması alamamıştı. İnşaatın temeli atıldığında fiyatı 1.7 lira olan demir neredeyse 10 kat zamlanmıştı. Tüm bu hak edişleri bir kenara bırakan MET-GÜN İnşaat, aradaki pandemi dönemine rağmen, iş gücünü ve demir-çelikte oluşan fiyat farkını bile geride bırakarak işe devam etti. 1 milyar 350 milyon liraya mal olan kö
prünün bugünkü maliyeti ise yaklaşık 5 milyar lira. Türkiye Cumhuriyeti'nde belki de ilk kez, bir kamu ihalesinde devlet kar etti.
ADANA'NIN GERDANLIĞI
Gökhan Taşkın bunu şu sözlerle ifade etti: "Türkiye'nin en uzun 4.kö
prüsünü yapan devlet, bir taraftan Türkiye'nin en karlı kö
prüsünü yaptı. Kar etti devletti. Adana'nın gerdanlığı öylesine bir emek ürünü ki, müteahhitlik, mimarlık, işçilik açısından dört dörtlük bir kö
prü"
Haberler.com - Güncel