Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| Cevap: CHIRON - Genel tanımlamalar ve yerleşimler
FARKLI BİR MİTOLOJİK BAKIŞ
Chiron’ un duygusallıkla bağlantılı bir başka ifadesi, aile geçmişinde zaten mevcut olan temaları tekrarlayan duygusal durumlar olabilir. Bu durumda, aile bagajına ait bazı deneyimleri yeniden yaşamayı reddetmek veya mücadele etmek çoğu zaman boşunadır. Chiron, Astrolojide bizi geçmişin boyunduruklarından kurtulma mücadelesine zorlamayan tek gezegendir. Onun bilgeliği, yaşamın bizi neden bu tür deneyimlerle karşı karşıya getirdiğini anlamakta ve bazı durumlarda evrimimize yardımcı olmasalar bile bunları kabul etmekte, bizi onları oldukları gibi ve anlamlarıyla tanımaya teşvik etmekte, hatta içimize girebilseler bile yatmaktadır. yol. Chiron'la ilgili temalar değiştirilemez, başkalarıyla değiştirilemez, bir kez ve tamamen detaylandırılamaz, yaşam boyunca tekrarlanmaya devam eder. Efsaneye göre usta ve şifacı Chiron, Herakles'in okuyla ciddi şekilde yaralandıktan sonra huzur bulamaz, bir mağaraya çekilir ve acısını dindirebileceği umuduyla çeşitli çareler dener. Yeni şifalı bitkiler ve yeni ilaçlar keşfeder. Yarasını iyileştirmeyi ve ondan tamamen iyileşmeyi başarır. Ancak barışı sağladığında ve onunla yaşamayı öğrendiğinde içsel uyumu bulur ve sonunda onu Kentaur takımyıldızına ışık veren gök kubbeye yerleştiren Zeus tarafından kurtarılabilir
Kentaurlar kabadayı, kötü huylu, huysuz ve sarhoş bir gruptu. Sonuçları hakkında hiçbir endişe duymadan sadece o an için yaşadılar. Yarı insan, yarı at, bakmak için saldırıyorlardı ama daha düşük hayvani dürtülerini kontrol edemiyorlardı. Diğer centaurlardan farklı ebeveynlerden doğan Chiron adlı bir centaur, statükoya meydan okudu. Her ne kadar aynı görünse ve muhtemelen sürüyle sonsuza kadar kolayca takılabilecek olsa da, farklıydı ve bu nedenle kaderinin onun için bar geceleriyle dolu bir hayattan başka planları vardı. Haralardan kurtulan Chiron, aklın insani yönlerini hayvani dürtüleriyle bütünleştirmeye başladı. Chiron ünlü bir öğretmen, müzisyen ve şifa sanatlarının kurucu babası oldu. Bir gün, yanlış zamanda, yanlış yerdeydi, eminim siz de kendi kendinize “ne oldu böyle?” dediğiniz deneyimleri yaşamışsınızdır. Herkül, destansı işlerinden biri sırasında Dionysos'tan şarap istedi ve bu şarap kokusu kabadayı, kötü huylu at adamlarını cezbetti. Bir kalabalık saldırısını savuşturmak amacıyla Herkül, sentorlara uçları zehire batırılmış oklar attı. Bu oklardan biri yanlışlıkla Chiron'un uyluğuna çarptı ve dayanılmaz bir acıya ve ıstıraba neden oldu.
Chiron ölümsüz olduğu için yaradan ölmedi. Böylece ölümsüzlüğünü, insanlar gibi, ölümlü bir hayat yaşayabilmek için takas etti. Bu anlaşma tamamlandıktan sonra bir yeraltı evine çekildi ve burada derin ve potansiyel olarak ölümcül yarasını iyileştirmek gibi yoğun bir göreve başladı. Chiron’ un yaralanmasından edindiği en önemli bilgilerden biri yaranın arkasına, yaranın öğretebileceği olası derslere bakmaktı. Başka bir deyişle, oktan gelen zehri, kendini iyileştirmek için ilaca nasıl dönüştürebileceğini keşfetti. Kheiron birçok büyük mitolojik kahramana, Jason'a, Aşil'e ve Asklepios'a ders vermeye devam etti. İyileşmeyen bir yara zehirlenmeye devam eder: zihni, bedeni ve ruhu. Ve tıpkı bir çürük elmanın bütün fıçıyı mahvetmesi atasözü gibi, yaralı bir ruhun da kardeşlerine kayda değer bir zarar vermesi yeterli olabilir.
Chiron, Antik Yunan'da kibirle caka satarak kendini nasıl iyileştirdiği sorusuna yanıt vermedi. Aksine, yaranın ne kadar acı verici olduğunu ve kontrol altına alınmasının ve iyileşmesinin ne kadar zor olduğunu bildiği için şefkatle önderlik etti. Tedavi edilmezse okun zehiri tüm sistemine sızacaktı. Zehir zihnini acı, kızgınlık ve öfkeyle doldururdu. Buna karşılık zehir kaslarına, eklemlerine ve kanına bulaşacaktı. Zehir daha sonra başkalarına da bulaşabilir, iltihaplanıp, nefret ve acının ortak bir anlatısı haline gelebilirdi. Chiron zehrin daha geniş etkilerine karşı bilinçsiz kalabilirdi. Aslında düştüğü yerde yatıp bağırabilir, çığlık atabilir, suçlayıp küfredebilirdi ama yapmadı. Bunun yerine, insanların arasında kalarak onlara kendilerini iyileştirmenin ve kolektif olarak ilerlemenin bir yolunu göstermek için ölümsüzlüğünü takas etti.
Onun da kalıcı olarak yeraltında kalmayı seçmediğini mitolojiden biliyoruz. Chiron Yaralı Şifacı olarak bilinir. Acıdan dolayı kendini kapatmak yerine Chiron kendi içine girdi. İçine çekildiği yer altı mağarası, ruhunun ve bilinçdışının derinliğiydi. Fiziksel acıyla kaldı ve Centurian doğasının her iki yönünü de dinledi: içgüdüsel ve rasyonel, sezgisel ve kanıtlanmış, alternatif ve tıbbi. İçindeki bilge sesi, duyulacak kadar saygı duyulana kadar kanıtlanması mümkün olmayan o sesi dinledi ve sonra bilgeliğine göre harekete geçti.
Yaşamın olumsuz deneyimleri kalbimizi delip geçtiğinde, acıya rağmen kapalı kalmak ya da acıya rağmen açık kalmak arasında seçim yapmak zorunda kalırız. Kalplerimizi kapatmak, mağaradan hiç çıkmamamız anlamına gelir; Buna karşılık, her eylem aslında derin bir acı ve ıstırap ortamından gelen bir tepkidir. Kendimizi iyileştirme işini nasıl yapmadığımızı bilmediğimizde veya yapmamayı seçtiğimizde, hissettiğimiz acıyı başkalarına, insanlara ve durumlara atmak çok kolaydır. Chiron’ un hikâyesinde, öfkelenip Herkül' ü hedefi tamamen kaçırdığı ve yaralanmaya neden olduğu için suçlamak yerine, görev uğruna yarayı iyileştirmeyi, kalbini açmayı ve şefkatli bir yerden yola çıkmayı seçti. İnsanlık deneyimi zorludur; hiçbirimiz çocukluğumuzu zarar görmeden atlatamayız, bırakın hamile kaldığımız günkü kadar masum bir orta yaşa girmeyi de. Eğer öyle olduğunu düşünüyorsanız, o zaman dikkat etmiyorsunuzdur ya da yaranızın gerçekliğini derinden inkâr ediyorsunuzdur. Aile hikayelerimizin tümü terk edilme, izolasyon, reddedilme, yoksulluk, bağımlılık, korku veya ihanet gibi ortak temaları içerir. Bazı yolculuklar aşırı şiddet, istismar, manipülasyon veya işkence içerir. Görev acıdan kaçınmak değil, fırsat zehri kendi, aile ve toplum için ilaca dönüştürmektir. Dahası, yaralı şifacı iyileşse bile yarasının kökenini reddetmez, çünkü her zaman öğrenilecek daha fazla ders ve yapılması gereken daha fazla iyileştirme işi olduğunu bilir. Kheiron hiçbir zaman bunun kolay bir iş olduğunu iddia etmedi ama kendini iyileştirmeye ve başkalarına örnek olmaya ve dönüşüm sürecinde öğrendiklerini öğretmeye adadı. Kalbini açık tutan Chiron, hem yaraya hem de genellikle uzun süren iyileşme sürecine şefkat duymayı öğrendi. Topladığı bilgelik, sonuçta onu başkalarının acılarına şefkat duymaya yöneltti.
__________________ Hanif kalmak cesaret ister... |