Tekil Mesaj gösterimi
Alt 22 Ağustos 2025, 12:24   #1
Çevrimiçi
dae Doğrulanmış Üye
~ Gothicum Est Pulchrum ~
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Birini İkna Etmek İçin Aristo'nun 2500 Yıl Önceden Bulduğu Formül: Ethos, Pathos, Logos.






önce ethos
bu senin karakterin. yani “bu adam ne anlatıyor, güvenilir mi?” sorusuna verdiğin cevap. eğer doktor önlüğü giymiş bir profesör sigaranın zararlarını anlatıyorsa, bu ethos. ama aynı cümleyi ağzında sigarayla köşe başında çay içen mehmet abi söylerse… işte orada ethos'ta patlıyorsun. insanlar önce sana güvenecek, sonra lafına.


sonra pathos
bu tamamen duygu işi. mantık falan hikâye, insanı en çok duygular yönetir. bir köpek barınağı bağışı için, “türkiye'de 45 bin sokak köpeği var” dersen, bu sadece bir sayı. ama “bu fotoğraftaki köpek açlıktan titreyerek öldü” dersen… işte o zaman pathos tokadı gelir.


ve logos
bu da mantık ve delil. istatistikler, veriler, somut örnekler. “sigara içenlerin %85'i şu hastalığa yakalanıyor” dediğinde logos devreye girer. ama sadece logos'la olmaz. insan, excel tablosuyla değil, hikâyeyle ikna olur.


aristoteles'in kurnazlığı burada: üçü de lazım
sadece ethos: güvenilir ama sıkıcı adam olursun.

sadece pathos: duygu sömürüsü yapan manipülatöre dönüşürsün.

sadece logos: wikipedia maddesi gibi konuşursun, kimse dinlemez.

o yüzden gerçek ikna ustaları “ister siyasetçi olsun, ister pazarlamacı, ister sevgilisinden özür dileyen sıradan biri” bu üç silahı aynı anda kuşanır.


bir dahaki sefere birini ikna etmeye çalışırken kendine sor
“beni niye dinlesin?” (ethos)

“bunu niye hissetsin?” (pathos)

“bunu niye mantıklı bulsun?” (logos)

ve unutma: ikna, sadece kazanmak değil; karşındakinin kafasına senin fikrinin kendi fikriymiş gibi girmesini sağlamaktır.


Alıntıdır..

__________________
Yallan i'Kilual
Jema acscigga ko Daorue
Jir Nauk i'Olonhe
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet bizimmekan sohbet odaları