Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Eylül 2006, 16:30   #3
inFerno
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Yanıt: -[ Oyun Tanıtımları ]-




Company of Heroes


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
II. Dünya savaşı konusu bazı oyunseverler açısından birbirinin benzeri onlarca kopya oyundan oluşan ve artık yavaş yavaş albenisini kaybetmiş bir tema gibi görünse de henüz oyun çevreleri konunun potansiyelinin tam anlamıyla kullanılamadığını düşünüyor olmalı ki hala yeni örnekler üretilmeye devam ediliyor. Genellikle FPS türüne odaklanan tema'ya bu kez saygıdeğer firma Relic, farklı bir yönden, olaylara büyük resimden bakmaya çalışıyor. Company of Heroes bu yüzden farklı bir strateji oyunu. Bu yüzden diğer örneklerinin aksine birinci kişi kamerasından edinmeye çalıştığınız psikoloji ve atmosferden farklı ve doğru bir bakış açısına sahip. II. Dünya savaşında yaşananlar bireysel niteliklerin ötesinde toplumsal anlamlarda taşıyan aynı zamanda günümüz toplumunda da derin etkilere sahip olaylar..
Company of Heroes'u diğerlerinden ayıran bir diğer özelliği ise yapımcı firma faktörü, Relic şu ana dek çıkardığı yapımlarla ve oluşturduğu kendine has yaklaşımıyla her zaman takdirimi kazanmış bir firmadır. Homeworld gibi türüne çok farklı açılardan bakabilen yaratıcı fikirlere imza atmış bir firmadan II Dünya savaşı konusunda da sıradan bir yapım beklemiyordum. Nitekim yapımın aldığı notlar tür düşünüldüğünde şu ana dek verilmiş en yüksek notlar arasında yer alıyor. Gerçekten de son zamanların en iyi kurgulanmış RTS'siyle karşı karşıyayız.


ve cehennem kapılarını açtı...

Oyun özellikle sunum olarak düşünüldüğünde benzer örneklerinden bir hayli farklılaşıyor. Relic her zaman olduğu gibi yapımı güzel ara videolar ve görsellerle zenginleştirmiş. Relic'in özellikle kendi yapımlarında kullandığı Divx teknolojisi altyapısıyla hazırlanan ara videolar ve giriş videosu ve buradan oyuna geçiş gerçekten görmeye değer. Oyunun olağanüstü motoru sayesinde strateji oyunlarında görmeye pek alışık olmadığımız detaylar yapımcıya video ve oyun için görüntülerin harmanlanarak daha etkili bir anlatım olanağı sunmuş. Detaylı görseller sinematik kameralar eşliğinde her açıdan, her yakınlıkta olağanüstü bir deneyim sunuyor.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Oyuna başlamadan oyuncuların oynanış, kontrol ve stratejiler konusunda bilgilendirilmesini ve deneyim kazanmasını amaçlayan oldukça iyi bir eğitim "Tutorial" bölümü bulunuyor. Her ne kadar oyun temelde standart strateji oynanışına sahip olsa da birimlerin özellikleri, strateji oluşturma ve oyunun doğasına oyuncunun alışması adına bu kısma asıl aksiyona geçmeden önce göz gezdirmekte fayda var.


Gelelim Campaign seçeneğine .Yüklemenin ardından oyuna aslında oldukça tanıdık bir yerden, Omaho Beach çıkarmasıyla başlıyoruz. Bu bölümdeki ilk hedefimiz kıyı şeridindeki tel örgülere kadar belirli bir sayıdaki askerimizi ulaştırabilmek. Bu görevi yerine getirirken askerlerinizi otomatik silah ateşinden mümkün olduğu kadar koruyarak ilerletmek gerekiyor. Tel örgülere yeterli sayıda asker geldikten sonra tel örgüleri aşmak üzere "Engineers" birimlerinizi tel örgüye ulaştırıp tel örgünün havaya uçmasını sağlıyorsunuz. Oyundaki görev anlayışı sadece karşıdaki düşmanı yok etmek üzerine kurulu değil. Zaman zaman şehirleri ele geçirmeniz, şehri savunmanız ya da konvoylar korumanız gerekebiliyor. Görevler Birincil, İkincil ve ekstra olmak üzere 3 ana gurupta sınıflandırılıyor. Oyun oldukça hareketli yapısı sayesinde bölüm içerisinde de görevlerde yeni değişiklikler meydana gelebiliyor. Ayrıca Campaign modu için özel olarak düşünülmüş, belirli bir sayıda düşmanı belirli bir yöntemle yok etme, belirli bir sayıda birim üretme gibi ekstra görevler sayesinde her bölümde özel bir madalya kazanmak mümkün hale getirilmiş.

Oyunda birim üretimi ve destek güçleri için üç ana kaynak kullanıyoruz. Bunlar Manpower(Askeri birimlerin üretiminde için),Munitions(Nitelikli mühimmat ve silah üretimi için), Fuel(Araç ve tank üretimi için) Oyun içerisinde kaynak kullanımı ise bölgeler ve bölgelere özel kaynak noktalarının ele geçirilmesi ile kullanılabiliyor. Harita içerisinde bölgeleri ele geçirdikçe elde ettiğiniz kaynak oranı da artıyor. Bir bölgeden kaynak edinebilmek için bölgenin diğer kendi bölgelerinizle sınır bağlantısı olması gerekiyor. Ayrıca oyunda "Population Cap" olarak adlandırdığımız birim sınırlaması da elinizde bulundurduğunuz bölgelere göre belirleniyor.

Oyun içerisinde kullandığınız birimler savaştıkça tecrübe kazanıp rütbe ediniyorlar. Tecrübeli birimler güç, beceri, hız, tepki ve etkinlik olarak daha avantajlı oluyorlar. Ayrıca oyunda önceki bölümlerde kullandığınız ve tecrübe kazanmış (rütbeli) askerlerden ileriki bölümlerde de yararlanmak mümkün hale getirilmiş.

Toplam 15 bölümlük oldukça çeşitli ve uzun soluklu campaign modu zorluk ve aksiyon yönünden her türlü oyuncuyu kendisine bağlayacak nitelikleri barındırıyor. Oyunda bölümler ve görevler arasındaki videolar ve akıcı anlatım ve genele baktığımızdaki bütünlük hissi Campaign modunu tamamladığınızda size aklınızın bir köşesinde her zaman hatırlayacağınız II. Dünya savaşından bir dizi enstantane ve hatıra bırakacaktır. Sinematik anlatımın müthiş oynanabilirlik özellikleriyle bu denli harmanlanabildiği nadir örneklerden biri Company of Heroes. Örnek vermek gerekirse tankların ağır ateşi altında kalan bir grup piyadenin geri çekilirken içlerinden birini yaralanması ve diğerinin o yoğun ateşi yok sayarmışçasına ona koşması ve omzuna alıp onu güvenli bir alana götürmeye çalışması ve daha bunun gibi onlarca küçük detaylar oluşturulan bu dev bütünün yap-boz parçalarını oluşturuyor.

Yapım temelde tipik strateji oyunu oynanışına sahip olsa da oynanışa dair bazı yeni özellikler hemen göze çarpacaktır. Askeri birimlerin guruplar halinde kullanıldığı oyunda birimleri harita üzerinde konumlandırırken küçük noktacıklar yardımıyla birimlerimizi etraftaki her türlü nesneyi siper ya da korunak olarak kullanmasını sağlamak mümkün. Yapımcı biriminizin bulunduğu konuma ve alanın birime sağladığı korunaklık oranını birimin üzerinde küçük bir işaretle gösteriyor. Bu işaret açık alanda korunaksızken arkasında saklandığınız nesneye göre sarı, orta seviye ve yeşil (iyi seviye) korunduğunuzu bildiriyor. Ayrıca birimlerin üzerindeki işaretler çatışma esnasında birimin sağlık durumunu ve ne kadar saldırıya uğradığını gösteriyor. Birimleriniz ağır ateş altında ve korunaksız durumda destekten yoksunsalar, bir süre dayanıp daha sonra geri çekilip merkezinize kadar kaçabiliyorlar. Özellikle piyade birimlerini oyun içerisinde düşmanın kullandığı otomatik silahlar, anti-tank'lar, top gibi birçok silahı kullanma özelliğine sahipler.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Oyun içerisinde birliklerinize emirleri fare ve bir dizi arayüz düğmesini kullanarak veriyorsunuz. Tabiî ki klavye kısa yolları da unutulmamış. Oyun içi ara yüzün oldukça şık ve kullanışlı olduğunu söylemek mümkün. Yalnız burada küçük bir not olarak tankların kullanımına ilişin bazı farklılıklar olduğunu belirtelim. Tanklarınızın ön kısmındaki zırh yan ve arka kısımlarına daha güçlü olduğundan tankların arka kısımlarından darbe almalarını mümkün olduğunca engellemek gerekiyor. Bu yüzden hareket emri verdiğimiz sağ klik basılı tutularak tankın ne yöne bakacağı belirleniyor. Bu durum ayrıca otomatik MG'ler ve top bataryaları gibi yerleşime dayalı ünitelerde de önem arz ediyor.

Kontroller için bunlar dışında söylenecek ekstra bir şey olmasa da Relic'in stratejilerinde görmeye alışık olduğumuz (Ayrıca bkz. Homeworld, Warhammer 40k) "Tactical Overlay Map" hakkında birkaç şey söylemek gerekiyor. Bölüm haritasının tümünü ve birimlerin harita üzerinde nasıl konuşlandıklarını gösteren bu genel harita strateji üretmek ve uygulamak için oldukça kullanışlı. Ayrıca görev brifinglerini de bu harita yardımıyla almamız sağlanmış. Size tavsiyem özellikle işlerin biraz karışmaya başladığı ve baskı hissettiğiniz durumlarda oyunu "Pause" seçeneğiyle durdurup bu harita üzerinde değerlendirme yapmanız ve buna göre birimlerinizi konumlandırarak oyuna devam etmeniz çok birim kaybetmenizi engelleyecektir.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları tatlim sohbet Mobil Chat