Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Ekim 2006, 12:12   #45
inFerno
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Yanıt: -[ Oyun Tanıtımları ]-




Secret Files: Tunguska


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
1908 yılının 30 Haziran günü, saat sabahın erken saatlerinde Sibirya'nın Tunguska bölgesinde meydana gelen patlama ile halk uyanır ve buna bir anlam vermeye çalışır. Ama bu patlama ufak çapta bir patlama değildir. Gelmiş geçmiş tarihin en büyük gök taşı dünyaya çarpmıştır. Ya da öyle sanılmaktadır.

Rus bilimadamları –olayın meteor çarpması olduğunu düşünen bazıları- son iki bin yıl içersindeki en büyük çarpışma olduğuna inanmaktalar. Ama kafalarında bir soru işareti vardır. O da, bu meteor dünyaya çarptıktan sonra arkasında neden hiç iz bırakmadığıdır. Bu olayı görenler ise sadece Sibirya yerlileri Eveki halkı ve o çevrelerde çobanlık yapanlardır. Onlar da şimşek tanrısının bir gazabı olduğuna inanırlar.

Tunguska'nın sessizliği Hiroshima'ya atılan atom bombasının yaydığı dalganın iki bin katı gibi bir kuvvetle bozulur ve binlerce hektar ormanı yok eder. Sismik şok dalgaları önüne çıkan araçları havada ordan buraya savrulan kağıt parçaları gibi savurmuş ve bu dalga, Avrupa'dan bile hissedilmiştir. Hava, gece vakti gazete bile okuyacak kadar aydınlık olmuştu. Sonuçlar ise ölüm ve yıkım idi. Kimse gerçekten Tunguska'da neyin patladığını bilmiyordu.

Mircoids ve Pendulo Studios gibi Fusionsphere Systems – Animation Arts ikilisi de 2B macera oyunlarına olan hevesleri ve tutkuları sayesinde bizleri eskilere götürüyor ve bunu çok da iyi başarıyor. Eski klasik olan oyunların yeni jenerasyona uyacağız diye kendisine özgü oynanış, grafik ve atmosferinden vazgeçerek 3B'ye geçişleri her zaman için –oyun sevilse dahi- buruk bir yüz ifadesiyle bakıldıktan sonra oynanmaya başlanıyor ve de unutuluyor. Çünkü 3B'ye geçtiklerinde ister istemez araya aksiyon giriyor (bkz Dreamfall: TLJ) ve bu sizi birazcık oyundan soğutuyor. Dediğim gibi soğutması oyundan nefret etmek anlamına gelmiyor tabi ki. O bölümlere geldiğinizde "Of hadi bit!" dediğimiz oluyor (en azından benim oldu. Yalanım yok).

Kahramanlarımız Nina Kalenkow ve Max Gruber olmak üzere iki cinsiyete ayrılmaktalar. Nina ve babası Vladimir zamanında Rusya'da yaşıyorlardı. Vladimir'in işi ise Tunguska'da meydana gelen patlamanın nedenini araştırmak idi. Yıllar sonra ikisi Berlin'e taşınmışlardır. Vladimir Rusya'daki görevini bırakmış Berlin’deki bir müzede çalışmalarını sürdürmektedir. Nina ile konuşup ofisinde buluşmaları gerekirken gizemli bir olay oluyor ve Vladimir ortadan kayboluyor. Nina ofise vardığında her yeri darmadağınık görüyor ve durumu anlamaya çalışsa da bunu beceremiyor ve babasını aramaya koyuluyor. Hep baba-kızdan bahsettik. Yok mu bunların anneleri? Nina annesini Rusya!da bir trafik kazasında kaybetmiştir.

Dreamfall'da Zoé'nin Reza'yı deli gibi arayışının benzerini de burada göreceğiz. Bu esnada yalnız değiliz neyse ki. Böylesine güzel ve yardıma muhtaç bir kızı yalnız başına bu tür bir olayın içersinde bırakmak olmazdı zaten. Vladimir!in meslektaşı Max Gruber her fırsatta Nina'ya yardımlarını sunuyor. Daha önceden hiç görmediği bu kıza zaten gördüğü anda beyninin bazı bölümlerinde aşk şarkıları ile birlikte nasıl etkileyeceğine dair senaryolar kuruyor herhalde ki, her fırsatta yardım etmek istediğini belirtiyor. Etkilemek uğruna hiç planda olmayan yerlere gidecek ve tabi en önemlisi Nina'nın hayatını kurtarması gerekecek. Bu ikilinin ise uğraşacağı kişiler öyle çapulcu tipler de değil tabi ki. İşin içinde Rus askerleri, gizli servis ve olası mezheplerle birlikte bazı kötü amaçlı işadamları var malesef. Bunların arasından Vladimir'i sağ salim bularak Tunguska hakkındaki gerçeği öğrenebilecek miyiz acaba?

Bir macera oyununu macera oyunu yapan bu önemli unsuru biraz özetledikten sonra gelelim bunun göze daha da hoş gözükmesini sağlayan diğer etmenlere. Öncelikle grafiklerden söz edelim. Anlaşılan o ki yapımcı firmalarda çalışan arkadaşlar grafikler konusunda epeyce bir çalışmış. Oyuna başladığınızda da bunu anlıyorsunuz zaten. Etkileşebileceğiniz cisimler dışında arkaplandaki ufak tefek animasyonlar da sizi iyice oyuna bağlıyor. Gerçekçiliği arttırıyor. 2B olduğu için grafiksel açıdan bir Myst IV atmosferi beklemek de pek mantıklı olmazdı (hala gözümün önünde o manzara). Ama yine de gönül isterdi ki ağaçların yaprakları oynasın, çimenler rüzgarla birlikte hareket etsin ya da yerden toz parçaçıkları yükselsin. Ama günümüzde kusursuz oyun gösterebilir misiniz bana? Her ekranda olmasa da kesin bir şey var ki o da bu efektlerin bazı yerlerde olması insanı bir kaç dakika ekrana baktırıp yapacağınız şeyleri unutmanıza yol açabilir cinsten. 2B oyunların en güzel yanlarından biri de bu zaten. Karşınızdaki güzelliğe, çekiciliğe, yumuşak grafiklere bakakalmanız... Bu arada karakterler ise 3B. Grafik ayarlarından AA'yı da açarak macera oyunlarındaki sinir bozucu köşeli grafiklerden kurtulup göze daha hoş gözükmesini sağlayabilirsiniz. Sonuç olarak grafiksel açıdan bir Still Life bekleyebilirsiniz.

Oyunun her alanında müzik çalmaması ise yerinde bir karar olmuş. Bazen müzikler insanın başını ağrıtabiliyor. Eh o zaman ayarlardan müziği kısabilir ya da kapayabilirsiniz tabi. Ama hiç birinizin bunu yapacağını düşünmüyorum. O bakımdan oyunu kendi halinde bırakmak en iyisi. Hatta müziği efektlerden ufak bir derece daha fazla tuttuğunuzda oyuna daha iyi adapte olabilirsiniz. Çünkü müzik, gerekli anlarda çalıyor. Mesela ilerleme kaydettiğinizde hafif gerilim müzikleri çalabiliyor. Bu da heyecanı arttırıyor. Müziğin bazı alanlarda kapalı olması da etraftaki sesleri duymanıza böylelikle oyuna adapte olarak daha iyi düşünmenize yarıyor. Aklıma geldi de, klasiklerden Broken Sword'da da durum böyleydi.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Karakterlerimizi de nasıl etkileştirdiğimizden bahsedelim. Farenin sağ tuşu "görme,inceleme" işlemlerini gerçekleştirirken, sol tuş ise "etkileşim, birleştirme" yapmamızı sağlıyor. Ayrıca ayarlar menüsünde "Game Help"i işaretlerseniz oyunda takıldığınız kısımlarda "Space" ya da sağ aşağıdaki büyütece basarak bulunduğunuz ekrandaki etkileşebileceğiniz ve gidebileceğiniz her türlü şeyi görebilirsiniz. Karşılaştığınız bir bulmaca olunca da sol yukarda bir ikon beliriyor. Bulmaca ile ilgili yardımı not defterinde bulabiliyorsunuz. Bulmacanın tam çözümünü vermese de ya tek harekette bitirecek şekli gösteriyor ya da işi çok basit yoldan nasıl halledeceğiniz açıklanıyor. E geriye ne kaldı ki zaten? Eğer kendinizi zorlamak istiyorsanız tabi ki bu ayar kapalı olmalı. Bazen almanız gereken minicik şeyleri göremeyebilirsiniz. Help ile bunu ortadan kaldırmak mümkün. Takıldığınız anlar illa ki olacaktır. Ama "ben saçımı başımı kolay kolay yolmam öyle" diyenlerdenseniz o zaman yukarıda yazdığım "ayarlar menüsündeki game help..." ile ilgili dediklerimin tümünü unutun ve devam eden cümleye geçin. Bazen Nina ile bazen de Max ile aynı anda oynayabileceğiz. Bu tür bölümlerde sağ altta çıkan karakter ikonuyla karakterler arası geçiş yapıyoruz. Eşya alışverişinde de bulunacağız. Bu şekilde oyunun zorluk seviyesi biraz daha arttırılmış. Birbirleri arasında değiştirdiğiniz eşyaları o karakter kullanacak diye bir şey yok çünkü.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet