Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Ekim 2006, 12:17   #47
inFerno
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Yanıt: -[ Oyun Tanıtımları ]-




GTR 2


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Evime geliyorum. Kapımın kilidini açtım. Anahtarı çevirirken inceleyeceğim yeni bir yapıtın altından nasıl kalkacağımı düşünüyordum. Odama girdim. Camı kapalı tuttuğumdan bilgisayarımın kasasının yol açtığı sıcaklık yüzüme vurdu. 6 adet fan, güçlü bir pc ve kapalı bir oda. Her zamanki sakinlikle anahtarımı karışık duran masama fırlattım. Bir sürü fatura, belge, dergi, bilimum pil, kalem ve disk çeşidiyle göz göze geldim ve diğer masamın, bilgisayarımın üzerinde duran PC'me baktım. Herşey normal görünüyordu. Modem ışıkları flip flopluyor, hdd ışığı çılgın gibi yanıyordu. Hala devam eden indirmelerin işareti. İnceleyeceğim oyun GTR2 idi. Dolayısıyla gözüm hemen yatağımın kenarındaki Sidewinder ForceFeedback Wheel'e gitti. Onunla öyle çok kapışmalar yapmıştım ki. Sahneler gözümün önünde çok hızlı bir slide show şeklinde aktı. Kafa kafaya girilen finish düzlükleri, son turda atılan spinler, yan masada kendi direksonunu sallayan arkadaşa ettiğim laflar, online yarışlar. Artık zamanı gelmişti. Yeni bir oyun, yeni bir öğrenim süreci, yeni heyecan ve yeni tat.

Oyunu yükledim, gayet hızlı bir şekilde ve hışımla. Bu arada kahvenin suyu da kaynıyordu hani. Hemen masamın üstündekileri bir kol savurmasıyla diğer masaya sürükledim
(ya da fırlattım). Direksiyonu masaya monte ettim. Uzun bir yolculuktan sonra eve gelmiştim, direksiyonu daha da uzun bir süredir kullanmamıştım. Tozluydu. Tozunu elimle sıyırdım ve bir kaç hareketle elimide temizledim. Oyunu açtım. Oyunun grafik motoruyla yapılmış, yarış görüntülerinden oluşan bir dizi video beni karşıladı. Biraz izledikten sonra sıkıldım ve geçtim. Ne de olsa zaten oyunu oynamayacak mıydım?

Menü gayet anlaşılır ve sade. Oyunun kapsadığı tüm modları görebiliyoruz. Sürücü okulu, alıştırma, şampiyona, haftasonu yarışı (yarışını yap ve git modu yani), 24 saat yarışları ve multiplayer seçeneği. Menünün alt kısmında direk özellikler sekmesi dağıtılmış bir şekilde kontroller, grafikler, oynanış sekmelerine gidebiliyoruz. Bir çok oyuncu arkadaşım belki menülerin çatafatlı olmamasından yakınabilir. Fakat simulasyon oyunlarında bir sürü seçenek olduğundan çok daha sıradan ve gözü yormayan, hızlı bir arabirim gerektiğinden ben gayet taktir ettim. Birşey hariç, oynanış ve video seçenekleri fazlaca karışık. Gruplandırma azıcık özensizce yapılmış. Ama yinede istediğinizi istediğiniz yerde bulmanız olası.

Haftasonu yarışları bilindik şeyleri içeriyor. Alıştırma, sıralama ve sonra yarış. Bunların tümünün saatini ve zamanını ayarlayabiliyoruz. İstersek alıştırma veya sıralama turlarına girmeden direk yarışa başlayabiliyoruz. Yarışa başlamadan önce ayarlarda, 1 ısınma turu atıp gidiş halinde yarışa başlamak veya direk durarak start almak arasında seçim bile yapabiliyoruz. Artık diğer detayları siz düşünün. 24 saat yarış bölümünde ise yine benzer bir arabirim var. 24 saat yarışın zamanını istediğimiz gibi ayarlayabiliyoruz. İsterseniz 24 dakika, isterseniz bir kaç saat, ve en zorlusu; 24 saat. Yanınızda yiyecek içecek birşeyler bulundurmanızı tavsiye ederim, eğer böyle bir delilik yaparsanız
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
.

Şampiyona seçeneğinde FIA'in yasal 2003 ve 2004teki tüm arabalarını kullanabiliyoruz. (Tüm yarış seçenekleri dahil) İsterseniz tüm yarış gruplarından, isterseniz bir araba markasından, isterseniz klansmana göre araba seçebilir, yarışınıza araba katabilirsiniz. Yarış seçerken yukarıdan istediğimiz pisti ve istediğimiz arabaları seçebiliyoruz. Oyunda bir çok GT sınıfından araba bulunmakta. Porsche'den Ferrari'ye, TVR'dan efsanevi Lister'a kadar bir çok model bulunmakta. Arabamızı seçerken hem showroom'da görünüşüne göz atabiliyor, hemde teknik özelliklerine göz atabiliyoruz. Her arabanın gayet detaylı bir sayfasını görmek mümkün.

Oyunun içerdiği pistler hem çok sayıda hemde çok güzel tasarlanmış. Gayet detaylı. Daha doğrusu, olması gerektiği gibi. Fazla söze gerek yok. Grafik konusunda çok çok iddialı olmadığı için benden gayet güzel bir not aldı. Parlamalar yerli yerinde, araba ve pist tasarımları gerçekten güzel. Çoğu oyunda mükemmel tasarlanan arabalar aslında kusurludur. Bu konuda GTR2 bir adım önde diyebiliriz. Showroomda dikkatle bakarsanız eğer arabaların kaportalarında, belli yerlerde ufak pislikler görebilmek mümkün. Beni benden alan şeylerden biride bu oldu. Ne öyle cilalanmış parlatılmış, el bebek gül bebek kullanılmış arabalar!

Hazır grafiklere değinmişken oyunun görselliğinden bahsedelim. Oyun oynarken, özellikle arabanın içinden oynuyorsak (GTR'a göre daha detaylandırılmış kokpitlerle tabi) kendimizi arabanın içinde hissetmemiz çok mümkün. Arabaların kokpitlerine bağlı olarak araba hakkında çoğu bilgiyi görmemiz ve o anda arabamızı ayarlamamız mümkün. Mesela kadranımızdan (Ferrari 360 Modena için) fren disklerinin ısısını görebiliyoruz. Onları hep sıcak tutmamız ve kavrayışı arttırmamız gerektiğinden en az 100 150 derecenin üzerinde olmalılar. Kokpitteyken G kuvveti de bize çok detaylı yansıtılmış. Sağa sola ve ileri geri savrulmalar, kuma girildiğinde arabanın hareketine göre yukarı aşağı kafa oynamaları gayet yerinde. Özellikle geri beslemeli bir direksiyonunuz varsa, bu savrulmalar tamamen eş zamanlı olarak direksiyona yansıtılıyor ve sizi arabanın içine en çok taşıyan özellikte bu. Kontrollere ve beni benden alan güç geri beseleme tasarımına daha sonra değineceğim. Bahsetmek gerekirse, araçların içerdiği poligon sayıları oldukça fazla. Gayet güzel modellenmiş. Oyundaki özel efektlerde gayet hoş ve yeterli. Güneşin gözümüzü alması, gece olması, gölgeler, hepsi gayet güzel ve bir yarış oyunu için yeterli.

Oyunumuz simulasyon olduğundan kontroller ve oynanışta bir sürü ayarı beraberinde getiriyor. Mesela kontrollerde artık son yarı-simulasyon oyunlarından alıştığımız (mesela Toca Race Driver 3) kontak çevirme tuşunu atayabilmek mümkün. Eğer manuel vites kutusunu destekleyen bir donanımınız varsa 8 vitese kadar vitesleri ayrı ayrı atayabiliyoruz. İsterseniz bir tuşa, yada bir doğrultuya atayabilirsiniz. Seçim sizin. Ben ek olarak basit bir joystickle Nascar oynarken bu özellikten yararlanıyordum. Arabalar genelde 5 vites olduğundan, 4 yörüngeye ilk 4 vitesi, 5. vitesi ise bir tuşa atıyordum. Hatta debriyajı bile bir pedala veya tuşa atamak mümkündü. Bu günlerde çoğu yarı simulasyon oyunlarda zaten debriyaj konması normal karşılanır hale geldi. Tüm kavraması ve tepkileri dahil. Aynı şekilde eğer 3 pedallı ve vitesli bir setiniz varsa tüm kontrollere bunları atayabilir ve simulasyonun tadını çıkarabilirsiniz. Farlar, sağa sola arkaya bakma tuşları da dahil. Ayrıca yarış esnasında pite girmeniz gerektiğinde kuralları kırmamak için hızınızı belli bir seviyede tutan Pit Limiter tuşunu atamanız çok önemli. Kimse diskalifiye veya ceza almak istemez.

Oyundan önce, herhangi sürüşe başlamadan önceki garajımızda arabamıza tüm ayarları yapmak ve basit oyun ayarlarını değiştirmemiz mümkün. Araba ayarları derken, vites zamanlamalarından bahsetmiyorum. Tüm aks, direksiyon mili, antiroll-bar ayarları, lastik basınçları, yine vites ayarları, frenlerinizin gücünün öne arkaya dağılımı gibi milyon tane ayarı yapabiliyorsunuz. Bu tür ayarlar yarışlarınız için hayati önem taşıyor diyebilirim. Arabanın hızlı gitmesinden çok, kavrama için süspansiyon ayarı ve atik olması için vites ayarları çok önemli. Kendiniz ve tabiki arabanız için doğru optimal ayarı tutturursanız, yarışlarda ve sıralamalarda çok daha fazla performans göstermeniz olası. Arabanıza ve ayarlarınıza alıştıktan sonra arabanızla bütünleşmeniz, yarışların kaderini belirliyor, bunu sizde biliyorsunuz.

GTR 2 gerçekçilik konusunda mükemmel denecek kadar başarılı. Oyundaki tüm ayarlarınız ve hareketleriniz, arabanızın tepkisini gerçeğe neredeyse birebir uygun olarak oluşturuyor. Bunu eğer geri beslemeli bir direksiyonunuz varsa farketmeniz çok daha kolay. Oyunda Novice, Semi-pro ve Simulation gerçekçilik seçeneklerinden birini seçip , bunların içerdiği yardımları açıp kapatabiliyorsunuz. Direksiyon, fren yardımları, traction kontrol, ABS (anti lock braking) gibi yardımları açıp katabilirsiniz. Novice'i seçtiğinizde bu tüm ayarlar açık ve ayarlanabilir durumda. Fakat semi-pro'yu seçerseniz bu ayarların yarısının kapanıp kilitlendiğini görürsünüz. Kilitlenmeyen ABS ve traction kontrol kalıyor. Simulation'ı seçtiğimizde ise hiçbir yardım açılamıyor ve oyun tam bir simulasyon haline geliyor. Novice'de arabalar raylı oyuncaklarmış gibi giderken, Simulation'da en küçük bir hatanızda sağa sola fırlayan canavarlara dönüşüyorlar. Ne kadar simulasyon delisi olsanızda, oyuna alışma sürecinizde her zaman yaptığınız gibi simulasyon modunda oynamanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum. En azından semi-pro'da bir kaç yardımı kapatarak, traction ve ABS'yi açarak yarışmanız veya alıştırma yapmanız daha iyi olur. Traction yardımını (araba verdiğiniz gazı patinaj çekmeyecek düzeye indiriyor, kalkışlarda bir nevi arabanın torkunu otomatik olarak düşürüyor) kapatırsanız, güçlü bir arabada aldınız başınıza belayı. Toca moca hikaye. Aracı yolda tutmak acayip zorlaşıyor. Arabayı kontrol etmek normalde zaten çok zor. İyi bir şekilde viraj almak için, viraj öncesi iyice bir frenleme gerekiyor. Ne kadar gerekiyorsa o kadar. Eğer viraja gereğinden azıcık daha hızlı girerseniz, pit duvarlarını tutup bayrakçı ağabeylerimizle selamlaşmanız muhtemel. Özellikle gerçekteki gibi frenlemenizi virajı dönme esnasında değil, virajdan önce yapmanız gerekiyor. Oversteer durumuyla (ön tekerleklerin tutmaması) karşılaşmanız kesin. Bu da ne demek oluyor? "Aleykümselam bayrakçı ağabey!"

Oyundaki hava şartları ve değişimleride arabayı çok etkiliyor. Mesela yağmurlu bir havada kullanıyorsanız hemen kayganlığı hissedebiliyorsunuz. Ayrıca yarış esansında yağmur başlarsa hemen pitte lastiklerinizi yağmur lastikleriyle değiştirmeniz gerekiyor. Yoksa vay halinize. Arabayı yolda o düz lastiklerle tutmak düz yolda bile çok zorlaşıyor. O yüzden stratejinizi ve ayarlarınız havaya göre yapmanız çok önemli. Yarış sırasında hava değişimleri sizi çok etkileyebilir. Ayrıca serbest yarış veya pratik yaparken havanın türünü veya yağış sıklığını kendiniz ayarlayabiliyorsunuz. Ufak bir değinme gereği duydum.

Kontrollerin gerçekçiliği konusunda benden çok daha uzun süre araba kullanmış bir sürü kimseyi bilgisayarın, ve dolayısıyla direksiyonun başına oturttum. Başta bilgisayar oyunlarından nefret eden Hollanda'lı bir arkadaşımı, ve sonrasında 30 yılı aşkın süredir araba kullanan ve bu konuda usta olduğuna inanan bir çok insan olan babamı GTR2 ile tanıştırdım. İlk izlenimler gerçekten inanılmazdı. Özellikle yabancı arkadaşım; ki kendisi de benim gibi çok küçük yaştan beri bilgisayarla uğraşan ve şuanda işi de bilgisayar olan biri, hemen bir PC alacağını (kendisi Apple kullanıcısıdır ve video editörüdür) ve arkasından da GTR2 ile bir direksiyon alacağını söyledi. Oyunu oynarken verdiği tepkiler gerçekten izlemeye değerdi; "Bu gerçekten böyle! Gerçekte de böyle yaparsam böyle oluyor. Süper bu oyun. Mükemmel. Git bana yemek hazırla. Ben bunu oynayacağım. Arabaya aynı şekilde drift yaptırabiliyorum! İnanılmaz!" gibi nidalarla oynuyordu. Babam ise gerçekçilik yüzünden kahkaha krizleri geçirdi. Eh tabi herkezin tepkisi farklı oluyor. Neymiş? Toca Race Driver 3 hikayeymiş.

Kontrollere değinecek olursam, bir kere klavyeniz varsa bu oyunu arcade oyunlar gibi oynamaktan başka bir seçeneğiniz yok. Ya da yoldan çıkan ve çarpışan arabalar oyunu oyanrsınız, GTR2 ile analog kontrol harici başka birşey mümkün değil. Bir joystiğiniz varsa, o kabul. En azından analog birşeyleri var. Ama eğer güç geri beslemeli bir direksiyonunuz varsa (yarım saattir böyle diyorum, yani force feedback) işte o zaman bir cennettesiniz. Mükemmel haritalanmış tepkiler oyunu esas gerçekçi yapan temel şey. Kokpitteki G kuvvetine göre arabanın sallanışı ile direksiyonun savrulması hiç bir oyunda görmediğim bütünlüğü taşıyor. Bunu bir kum havuzuna girerseniz oraya buraya hızlı hızlı savrulan arabanın tepkileriyle çok kolay görebilirsiniz. Oyun boyunca döndüğünüz virajlarda ne zaman kayacağınızı, ne zaman kaydığınızı, ne zaman patinaj çektiğinizi, ne zaman arabanın savrulduğunu ve ne zaman savrulduğunu, ne zaman viraj bordürüne çıktığınızı, kimin arka tamponunuza yaslandırıp ittirdiğini çok ama çok kolay bir biçimde farkedebiliyorsunuz. Sağ ve sol tepkilerden başka, oyunda olan ileri ve geri tepkiler de direksiyona başarılı bir şekilde aktarılmış. Beni en çok mest eden tepki ise arabamızın frenlerken verdiği titreşim duygusu. Ben buna mükemmel bir ayrıntı demeyim de ne diyeyim? Frene bastığınız sıklıkta titreşen, kayan ön tekerlekleri avucunuzun içinde hissediyorsunuz. Buna ABS'nin çalışması da dahil. Oyun bu konuda benden tam not alıyor.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet