Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Ekim 2006, 12:19   #48
inFerno
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Yanıt: -[ Oyun Tanıtımları ]-




Driving School dediğimiz sürüş okulu kısmı oyunun yarıştan sonra ki en mükemmel bölümü. Bu bölümde teorik veya pratik olarak istediğiniz her türlü yardımı ve eğitimi alabilmiyorsunuz. Sürücü geçmekten, viraj almaya, frenlemeden, en etkin şekilde arabayı kaldırmaya kadar bir çok bölüm bulunuyor. Ayrıca oyunda bulunan çoğu pist için özel eğitim de alabiliyorsunuz. Eğitimlere başlamadan önce yazılmış şeyleri okumakta çok zevkli. Tabi iyi bir ingilizceniz var ise oyun size çok güzel açıklamalarda bulunuyor. Bunlar oyundan çok, tamamen gerçek şeyler. Yani gerçekte de bunları uygulayabilirsiniz. Tam bir yarış ve performans türünden kullanım klavuzu diyebiliriz. Eğitimler çoğu zaman hayalet rakiple kapışmalardan oluşuyor. Genelde her eğitim bölümünde bir çok seviye var. İlk seviyede piste çizilmiş yeşil (gazlama), mavi (stabil gitme) ve kırmızı (frenleme) renkte çizgiler üzerinde giderek hayalet rakibimizi belirlenen sektöre kadar geçmeye çalışıyoruz. Eğer gerekenin çok üstünde bir fark atarsak Gold ödülünü alıp, pistler ve şampiyonalar açmak mümkün. İlk başlarda çok kolay şampiyonalar açılsada sonraki zor eğitimlerde çok daha zor şampiyonalara kavuşabiliyoruz. İkinci seviyede ise sadece çizilen rotamız ve hayalet arabamız var. Yani nerede frenleme, nerede gazlama yapacağımızı kendimiz karar veriyoruz. Bunun için bir önceki seviyede iyice alıştırma yapmak gerekiyor. Gold ödülü buna da dahil olduğu gibi tüm seviyelerde geçerli. Bir sonrakinde ise tahmin edeceğiniz gibi herhangi bir çizgi veya rota bulunmamakta, sadece hayal araba, siz ve yol mevcutsunuz. En zorlusu da bu. Artık alıştığınız rotada gitmek, doğru zamanlama ile gaz&fren yapmak sizin elinizde. Bu tür uygulamaları pist, viraj, kalkış ve frenaj eğitimlerinde görebilmek mümkün. Ayrıca kalkış da çalışabiliyoruz. Doğru zamanda doğru yerde gaza yüklenmeyi öğrenmek, iyi bir kalkışın püf noktası. Patinaj çektirmemek en önemli kısım zaten. Bir iki seviye sonrasında hava şartları bir anda değişiyor ve yağmurlu bir şekilde çalışmamıza devam ediyoruz. Kalkış daha da patinajlı hale geldiğinden gazlamaya çok daha fazla dikkat etmeliyiz. Bundan sonra ise en can alıcı kısım yanlış lastiklerle böyle bir havada nasıl kalkacağımız. Bu artık en ekstrem alıştırma. Sağa sola fırlayan kıçımızı düzeltirken aynı zamanda hayalet arabayla da yarışmak zorundayız. Bir başka eğitim bölümüde araç sollama&geçme. Belirli sektörler arasında zorluğu giderek artan yarışçıyı, rotayı takip ederek sollamaya çalışıyoruz. Amaç yine sektörü diğer aracın önünde bitirmek. Daha sonra sektörden de uzun olarak 1 2 tur içinde araba sollamaya çalışıyoruz. Arabaya çarptığımız, pistten çok fazla dışarı çıktığımız ve aracın arkasında eğitimi bitirdiğimizde eğitim başarısızlıkla sonuçlandığından bir daha başlamamız gerekiyor. Gran Turismo oynayanlar bilir. Ehliyet almak bir o kadar zor ama bir o kadar da bizi oyun koluna bağlayan şeylerden biriydi. Bu da GTR2'nin kendinizi en çok kaptıracağınız bölümü diyebilirim. "Ağabey şunu da bitireyim, bunu da geçeyim, onda da Gold alayım öyle yatayım." gibi şeyleri kendi kendinize söylerken bulacaksınız.

Tabi siz o kadar arabanızı kurcalayın, çarpın, çizin, savurun, aracınıza birşey olmasın. Yok ya! Oyun gerçekten realistik bir hasar modellemesi (veya motoru) içeriyor. Görüntü olarak o kadar gerçekçi olmasa da sürüşe bu alınan hasarlar çok yansıyor. Yarış boyunca hasar yaşayabilmeniz gayet olası. Vites kutusu problemi yüzünden yarışı terkeden arkadaşlar az değil. Aynı zamanda aşınan lastiklerde kısa zaman sonra değiştirilmeli. Oyuna ilk başladığınız gibi hiç bir zaman kalmıyorlar. Lastiklerin görevi; yolu tutmak ve aşınmak! Hasar modellemesinde ayrıca dikkat ettiğim şey, ön rüzgarlığınızı (Bir nevi "tampon"unuzu) kırdığınız veya vurduğunuz zaman oversteer yaşamanız, yol tutuşunun azalmasını hemen hissedebiliyorsunuz. Görsellik olarak çok büyük haz vermesede, hissiyatı gayet yetiyor.

Ses efektleri de gayet mükemmel. Lastiklerin patinaj çekmesini (öyle çığlık atan, kişneyen at sesi gibi ucuz değil), yola sürtmesini direksiyonumuzda eş zamanlı olarak sesle de hissedebiliyoruz. Virajlarda gıcırdayan lastik sesleri, sürten tamponlar, ve en güzeli de motor sesleri gayet hoş. NFS:Most Wanted kadar karakteristik ve gerçekçi sesler olmasa da, motor sesleri Toca kardeşin çok rahat önüne geçiyor. Her arabanın karakteristik motor sesini hemen ayırt edebilirsiniz. Mesela bir Amerikan muscle arabasıyla bir Porsche 911'in sesi arasında çok büyük fark var. Yani durup da arabanız rölantideyken sesi ve gazı aynı anda köklemek gayet haz veriyor. Kulaklık takın, komşular salona bir Saleen marka spor araba aldığınızı düşünebilirler.

Müzikler gayet az, ama kaliteli. Menüde çalan müzikler atmosferik başlayıp hızlanıyor, bazen darbuka içeren alaturka şeyler duyulabiliyor. Az olmasına rağmen yeterli. Zaten bir simulasyoncu olarak oyun esnasında hiç bir müzik kabul etmediğimden bana çok yeterli geldi. Ama illede müzik diyorsanız, yarıştan önce Windows'a dönüp bir kaç şarkı açmanızı tavsiye edeceğim.

Elimizde bulunan sözde simulasyon oyunların (mesela Toca; real driving simulator, Gran Turismo benzeri bir slogan) gerçekten de sözde olduğunu anlamanız için GTR2 yi uzun süre öğünlerinize katmanız gerekiyor. Dediğim gibi, bu oyun öyle kısa zamanda alışılacak, 3 turluk; rock bir parçayla gaza basılacak türden bir oyun değil. Her dakika dikkat ve sabır gerektiren (ve iyi bir oyun kontrolü) ciddi bir simulasyon. O yüzden GTR 2 lütfen Most Wanted sonrası almayın. Karnınız açken alın. Oyun GTR'a getirdiği bu simulasyoncuysanız, hele de bir direksiyonunuz varsa, şu anda zaten ya evden çıkmış, yerel oyun dükkanına gitmiş; yada yazının bitmesini sabırsızlıkla beklerken para denkleştiriyorsunuzdur.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet