Konu: C++ Dersleri
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02 Kasım 2009, 15:08   #2
Çevrimiçi
toXic
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: C++ Dersleri




VERI TIPLERI

1) Int tip.
Integer = Tamsayi
Tamsayilari içerir. Bellekte 2 Byte tutar. DOS'ta ve Win3.1'de 16 bit uzunlugunda ama Windows9x, WinNT, Win200 ve WinXP 32 bit uzunlugundadir.
Deger araliklari Short ve long için degisir.
Örnek: 5, -20, 1 gibi.
2) Sort tip.
Tam sayilari içerir. 16 bit uzunlugundadir.
signed: -32768 ile +32767 arasinda deger alir, unsigned: 0 ile 65535 arasinda deger alir.
3) Long tip.
Tam sayilar içerir. 32 bit uzunlugundadir.
signed: -2147483648 ile +2177483647 arasinda deger alir, unsigned: 0 ile 65535 arasinda deger alir.
4) Gerçel Tipler (Float, Double, Long double
Gerçel sayilari içerirler.
float : Bellekte 4 Byte yer tutar. 3.4E-38 ile 3.4E+38 araliginda deger alir. Hassasiyet 7-8 basamaktir.
double : Bellekte 8 Byte ter tutar. 1.7E-308 ile 1.7E308 araliginda deger alir. Hassasiyet 15-16 basamaktir.
long double : doublenin tipinin daha genisidir.1.2E-4932 ile 1.2E-4932 araliginda deger alir. Hassasiyet 19-20 basamak.
5) Char Tip
Char : Karakter
Alfanumerik karakterleri içerir. Ve ya 8 bit uzunlugunda tamsayi.
signed: -128 ile 127 arasinda deger alir, unsigned: 0 ile 255 arasinda deger alir.
Örnegin: ' 0,1,2,3,4,5,6,7,... ' , ' *,-,+,... ' , 'a,b,c,....,A,B,C,D,,,,, '
6) Bool tip.
true(dogru) = 1 veya false(yanlis) = 0 degerini alir. Eski derleyiciler bu türü desteklemeyebilir. Yeni ANSI C++ standardinda eklenmistir. Bu soyut matematik gördüyseniz. "p V q" ya benzer ( matematikçiyiz, konusturalim azicik). Deger araligi ise ya 1 dir (dogru) yada 0 dir (yanlis).
7) Enum tip.
enum siralanmis degerleri tutar. Short int ile ayni degeri tasir.
Basta Fazla Detaya inip sizi bunaltmak istemiyorum. Çünkü C++ dili baslarda karmasik gelen bir dildir. Bu da zaten kendisini yüksek seviyeli bir dil yapiyor . Ben size Bu dilin temel özelliklerini anlatarak basit programlar yapmayi gösterecegim.
Bu temel bilgileri aldiktan sonra programlamaya geçebiliriz. Derleyici Olarak ben Turbo C++ 3.1 i tavsiye ederim. Su an bununla baslar iseniz isiniz daha kolay olacaktir (bence). Ilerde Borland a geçecegiz.
Degisken tanimlama konusunda bir konuya daha deginmek istiyorum. Degiskenlere deger atama ve ayni anda bir çok degisken tanimlamamiz C++ da mümkündür.
char c = 'c';
int i = 5;
Daha sonradan deger atama:
char c;
int i;
c = 'c ';
i = 5;

Bir de ayni anda bir çok degisken tanimlayalim.
Örnegin:
int x , y , z;
x = y = z = 5;
x,y,z' nin degeri 5 oldu

Bir sonraki derste ise degiskenlerle birlikte bir de Operatörleri ele alacagiz.



OPERATÖR ve OPERANT NEDIR?

Bunu bir örnek üzerinde anlatmak istiyorum. Örnegin; x + y ''de x ve y operand + ise operatördür. Bu bir aritmetiksel operatördür. Matematikte islemler operatörler ve operandlar ile anlatilir. Operatörleri öncelikle türlerine göre ayiralim:
1) Aritmetiksel operatörler + , - , * , / , % , ++ , --
2) Karsilastirma operatörleri < , > , <=, >= , ==, !=
3) Esitleme operatörleri = , += , -=, *= , /= , %= , <=, >>=, &=, != , ^=
4) Mantiksal Operatörler ! , || , &&
5) Bit bazinda islem yapan operatörler & , ! , ^ , ~ ,

Aritmetiksel (Matematiksel) Operatörler:

Matematiksel ifadeleri günlük hayattaki biçimde bilgisayarda yazamadigimiz için belli kurallara uymamiz gerekir. Bu kisim önemli oldugu için biraz genis yer verecegim. Kullandigimiz matematiksel islemler ve anlamlari söyledir:


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Bu operatörle verilen iki veya daha fazla operand toplanabilir. Yazilis sekli Asagidaki gibidir.
degisken1 + degisken2
Eger bu iki degiskeni Sonuç gibi baska bir degiskene atarsak esitleme operatörüyle asagidaki gibi yapariz.
Sonuç = degisken1 + degisken2
Buna bir örnek verelim

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
// toplama.cpp//Vize ve final notlarinindan geçme notunu hesaplama#include <iostream.h>#include <math.h>main() { int vize, final, ort; vize = 10; final = 80; ort = vize * 0.4 + final * 0.6; cout<< "Geçme notunuz: " << ort;}

Burada çarpma operatörünü de kullandik sanirim, artik digerlerinin de ne oldugunu kavramis oldunuz. Bir örnekte isi ucuza getirdim . Fakat bir artma ve bir azalmaya örnek verelim. Bu bana çok lazim olmustu.
Burada dikkat etmemiz gereken olay " ++ " operatörünü degiskenin önüne yazmaniz gerektigidir. Bu sayede degisken bir arttirilarak isleme konur. Arkasina konursa degisken islenir, sonra bir arttirilir. " -- " operatöründe ise ayni sekilde de bir azaltma yapilir.

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
// carpim.cpp// x i bir arttirip y yi bir azaltip çarptik.#include <iostream.h> main() { int x = 5; int y = 10; cout << "x = " <<x << endl; cout << "y = " << y << endl; cout <<"++x * --y = " << ++x * --y ; }

Iste bir fark daha yakaladik bunu da hemen örnek üzerinde anlatalim. Sanirim buraya kadar geldigimiz yerlerde int i , çarpma islemini, bir arttirip azaltmayi gördük, ama diyeceksiniz ki " endl " ne oluyor? Hemen açiklayayim; Satir sonunu belirterek yeni satira geçmemizi saglar, bir nevi " \n " Escape operatörü gibi bir isleve sahiptir.

Karsilastirma Operatörleri:


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Bunlarin teker teker ne oldugunu söylemeye gerek yok. Ifadeler gayet basittir. Burada dikkat etmemiz gereken önemli bir sey var: " >=, <=, ==, !=" notasyonlarini kullanirken iki notasyon arasinda bosluk birakmamaliyiz. Buna dikkat edelim!

Esitleme ( Atama) Operatörleri:

Bunlarida liste halinda verelim.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


IF KOMUTU


if komutu anlasilmasi ve yazilimi en basit olanidir. if komutu, bir grup komutun kosullu olarak yürütülmesi amaciyla kullanilir. Buna bir örnek verecek olursak; düsünün ki bir sinav yapiliyor ve 50 ve üzeri alanlar geçecek. Bunun için if i kullanirsak not 50 ye esit veya büyükse (büyük esit) geçer not olacak.


Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
//not.cpp// 50 ve 50 den yukarsi geçiyor.

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
#include <iostream.h> main() {i nt not; cout << "Notu yaziniz:"; cin >> not; if ( not >= 50 ) cout << "Geçtiniz



Sanirim bu örnekte ne dedigimi anlamis olacaksiniz.

[HTML]if ( not >= 50 ) cout << "Geçtiniz!";if (ifade){ Komut; Komut;...}[/HTML]

Burda görüldügü gibi if (ifade) ve sonraki komutlarda { } blogunun içine yazilir. Simdi if`e bir de su açidan yaklasalim. if in kelime anlami "eger" dir. Mantik sudur: eger belirtilen parametre dogruysa, if komutu, if ten sonra gelen bloktaki fonksiyonlari gerçeklestirir. Dogru degilse, if den sonraki blogu yok sayar. Burada bir detaya daha inmek istiyorum. Ne demistik, mantik islemlerinde olay ya dogrudur (1) ya da yanlistir (0). Simdi yukaridaki if in genel kullanim sekline tekrar bakalim. Bunu, eger parametre dogru ise kullanabiliriz. Bir de bunun tersini düsünelim. Bit bazinda islemlerde sanirim ( ! ) bunu görmüstük. Her bir biti ters çevirir.

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
if (!ifade){ komut (yanlis (0)); Komut (yanlis (0));....}

Derdimi anlamis oldugunuzu ümit ediyorum
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
. Ama bence buranin üstünde biraz daha duralim. Çünkü bunu anlarsak digerlerinde zorlanmayiz. Son yaptigimizda ifadeyi tersine çevirdik.

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
//pozitif.cpp// Bunada açiklama yaptirmayin:) ( yapamadimda)

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
#include <iostream.h> main() { int x; cout << "Bir sayi girin:" ;cin>> x; if ( x > 0 )cout << "Pozitif" ; }



Aynisinin negatif ini de siz yapin. Simdi bir de iç içe if örnegine bakalim:

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
//gecti.cpp// Buna açiklama yapmiycam!

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
#include <iostream.h> main() { int not; cout << "Notunuzu giriniz:"; cin >> not; if ( not> 50) cout << "Geçtiniz!" ; if (not < 50) cout << "Kaldiniz!" ; if ( not==50) cout << "zar zor geçtin :)"; }



Anlamis oldugunuzu umut ederek if komutunu burada bitiriyorum.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet