IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09 Nisan 2011, 23:43   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Okul Öncesi İle İlgili Bilgiler




Okul Öncesi İle İlgili Bilgiler




[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Okul öncesi eğitim kurumları yönetmeliği içerisinde bulunan sözleşme örneği temel alınarak gerektiğinde okul yönetimi ilaveler yaparak sözleşmeyi hazırlar. İki nüsha olarak hazırlanmış olan özleşme öğrenci velisi ve okul müdürü tarafından imzalanır.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocukların beslenme, temizlik, bakım ve sağlık giderleri ile kurumun/ana sınıfı ve uygulama sınıfının genel temizlik ve diğer hizmetleri için velilerden bir miktar ücret alınır. Resmi okul öncesi eğitimi kurumları için belirlenen bu ücretlere, Valillikler tarfından her İl’in Milli Eğitim Müdürlükleri bünyesinde oluşturulacak ücret tespit komisyonunca taban/tavan olarak belirlenir. İlçeler ve okullar alınacak aylık ücreti tespit ederken; eğitimin tam veya yarım gün/ikili eğitim olması, çevrenin ekonomik durumu ve okulun sağladığı imkânları göz önünde bulundurulur. Tespit edilecek aylık ücretin tavanı hiçbir şekilde okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesini engelleyecek, velilerin ekonomik durumlarını zorlayacak şekilde yüksek tutulamaz.

ihtiyaç doğrultusunda bazı ek eğitim materyalleri için okul yönetimi ödeme talebinde bulunabileceği gibi sinema, tiyatro, gezi v.b. sosyal etkinlikler için de ücret talep edilebilir.



[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Okul öncesi eğitim kurumlarında tam gün ya da yarım gün eğitim yapılmaktadır.

Tam Gün Eğitim:Anaokulları ile uygulama sınıflarında aynı çocuk grubuna yönelik olarak günün sabah ve öğleden sonraki bölümlerini kapsayacak ve öğretmenlerin günlük çalışma saati süresini aşmayacak biçimde okul müdürlüğünce düzenlenen zaman çizelgesine göre yapılan eğitimdir.

Yarım Gün Eğitim: Okul öncesi eğitim kurumlarında günde 6 çalışma saati süresini aşmayacak şekilde sabah veya öğleden sonra yapılan eğitimdir.




[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Okul öncesi eğitimini yaygınlaştırmak ve geliştirmek, çalışan anne-babanın taleplerini karşılamak için her yaş grubundan belirli sayıda başvurunun olması hâlinde; okul iki ayı geçmemek üzere yaz aylarında da eğitim yapılabilir. Yaz aylarında yapılan eğitimde, okul öncesi eğitimden yararlanamayan 60-72 aylık çocuklara öncelik tanınır.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

İlk bakışta bu sorunun cevabı belirli konularda avantajlara ve dezavantajlara sahip oldukları şeklinde görülse de donanımı iyi olan öğretmenlerde belirgin farklılıklar ortaya çıkmayacaktır. Tecrübeli öğretmen yaşantıları gereği problemleri daha ortaya çıkmadan çözme becerisini gösterirken, yeni mezun öğretmen de yaratıcı çözümler getirebilecektir. Öğretmenlerin ortak noktası çalışma yılları ve cinsiyetleri değil, çocuklarla ilişkileri yönetme becerileri, çocuklara verdikleri değer ve gösterecekleri koşulsuz sevgi olmalıdır.



[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Okul öncesi eğitim kurumlarında, yönetici ve öğretmenlerin dışında gereksinim ve kadro imkânları çerçevesinde;

a) Anaokullarında; sınıf ablası veya sınıf annesi olarak nitelendirilen yardımcı personel, memur, doktor, psikolog, aşçı, kaloriferci, şoför, teknisyen, hizmetli ve bekçi,

b) Ana sınıflarında; sınıf ablası veya sınıf annesi olarak nitelendirilen yardımcı personel ve hizmetli,

c) Uygulama sınıflarında; sınıf ablası veya sınıf annesi olarak nitelendirilen yardımcı personel, aşçı ve hizmetli görevlendirilir.




[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Bedelleri velilerden alınan aylık ücretlerden karşılanmak üzere yemek, sağlık, temizlik, zorunlu hâllerde muhasebe ve güvenlik hizmetleri için personel alımı yapılabilir.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Çocukların psikolojik açıdan sağlıklı gelişimleri ve ortaya çıkabilecek sorunlarının çözümlenmesi amacıyla okul öncesi eğitim kurumlarında bir psikologun bulunması esastır. İlköğretim okullarına bağlı ana sınıflarında okulun rehberlik servisinden yararlanılabilir. Okul psikologunun bulunmaması durumunda, çocukların psikolojik sağlık hizmetleri konusunda il/ilçe imkânlarından (il/ilçe rehberlik ve Araştırma Merkezlerinden) yararlanılır.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Okula kayıt esnasında sizin tarafınızdan bildirilen kişiler çocuğu okuldan alabilir. Bildirmediğiniz hiç kimse en yakınınız olsa bile çocuğu okuldan alamaz. Böyle durumlarda çocuklara, anaokulu müdürü/bölüm şefi, varsa anaokulu müdür yardımcısı, nöbetçi öğretmenler eşlik eder.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Çocuğunuzun okula ulaşımını kendiniz sağlayabileceğiniz gibi servis hizmetlerinden de yararlanabilirsiniz. Bu konudaki sorunlarınızı servis sorumluları ve okul yönetimi ile görüşerek çözümleyebilirsiniz.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Öğretmenin yapmaya çalıştığı gibi sizin de çocuğunuzu çok iyi tanımanız, onun güçlü ve gelişmeye açık yönlerini iyi bilip gelişimini en üst düzeye çıkarabilmek için öğretmenle işbirliği içinde çalışmanız çocuğun yararına olacaktır. Bunu sağlayabilmek için öğretmen zaman zaman bireysel veli görüşmeleri, ev ziyaretleri, veli toplantıları yapacak, zaman zaman çocuğunuzla birlikte çalışmanız için eve çeşitli etkinlikler gönderecektir. Bu etkinlikleri birlikte yaptığınız etkinlikler çocuğunuz için en yararlı olanıdır. Çocuğunuzla birlikte etkili zaman geçirmenizi, etkili iletişim kurmanızı, onu daha yakından tanımanızı sağlamaktır. Dolayısıyla gerçek anlamda birlikte yaptığınız ödevler çocuğunuz için en yararlı olanlardır.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Aile katılımı; ailelerin desteklenmesi, eğitilmesi ve eğitime katılımlarının sağlanmasına, çocukların deneyimlerinin, evleri ile eğitim kurumları arasındaki iletişim artışı ve sürekliliği ile arttırılmasına ve programların velilerin katılım ve katkıları ile zenginleştirilmesine yönelik sistematik bir yaklaşımdır. Aile katılımı, bilgi paylaşma ve ilişki kurma işlemidir; görünmeyen programın temel bir kurum olduğu kadar çocukların dünyaları arasında da bir tutarlılık köprüsü oluşturur. Aileler, öğretmenlerin kendilerini dinlemesinden, çocuklarıyla ilgili bilgileri paylaşmaktan, çocukların bakım sorunları ile ilgili öneriler almaktan ve veli olarak rolleri teşvik edildiğinde, desteklendiklerine inanırlar. Programda diğer ailelerle iletişim ve etkileşim içinde olmaları da veliler için destek ve teşvik oluşturur.

Okul-aile işbirliğinin çocuk, aile, öğretmen ve kurum açısından yararları söyle açıklanabilir:

1. Çocuk Açısından:
* Çocuğu, mutlu ve başarılı bir kişi olarak hayata hazırlama.
* Okul ile ev arasında, çocuğa gösterilebilecek farklı eğitim tutumlarını ortadan kaldırma.
* Evin devamı olan güvenli bir ortamda daha iyi bir öğrenme fırsatı yaratabilme.

2. Aile Açısından:
* Çocuklarının eğitimlerinde kendi rollerinin öneminin farkına varabilme,
* Çocuğun gelişimine çok yönlü olarak katkıda bulunabilme,
* Bu konuda kendine güven duyabilme,
* Kendi ilgi, yetenek, becerilerinin farkına varabilme,
* Çocuklara duydukları saygının artması, onları birey olarak görebilme,
* Çocukla sağlıklı bir iletişim kurabilme,
* Zaman ayıramamaktan dolayı duydukları suçluluk duygusunu yok edebilme,
* Yeni beceriler kazandırabilme,

3. Öğretmen Açısından:
* Programını daha kolay gerçekleştirebilme,
* Sağlıklı bir sonuca ulaşabilme,
* Sağlıklı iletişim sonucu kolayca tanıyabilme ve problemleri çözebilme,
* Sorumluluklarını paylaşabilme,
* Hedeflere ulaşabilme,
* İş tatminindeki artışı sağlayabilme,

4. Kurum Açısından:
* Eğitimin sürekliliğini sağlayabilme,
* Çocuğun çok yönlü gelişimine katkıda bulunabilme,
* Amaçlarına daha kolay ulaşabilme,
* Eğitimde fırsat eşitliğini sağlayabilme,
* Eğitimin kalitesini arttırabilme,
* Sorumluluklarını paylaşabilme,
* İş tatminindeki artışı sağlayabilme


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Çocuğunuz okula keyifle gidip geliyorsa, okul saatini kaçıracağından endişe ediyorsa, arkadaşlarıyla ve öğretmenleriyle paylaştıklarını anlatıyorsa her şey yolunda demektir. Bazı çocuklar başlangıçta okulla ilgili bilgi vermek istemeyebilir. Bu, onun okula uyum sağlamadığı anlamına gelmez, bütün olarak değerlendirmek daha doğru olur. Belirli bir süre ağlayarak, evdeki yaşantısındaki alışkanlıkları hakkında taleplerinde ısrarcı olabilir. Veli olarak gösterilecek tutarlı tutum ve okulla geçilecek iş birliği bu sürecin kolay atlatılmasına neden olacaktır.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Çocuğunuzun hangi okula gideceğine karar verdikten sonra okula başlamadan önceki haftalarda çocuğunuzla birlikte okula gidin, okulu gezin, öğretmenlerle ve diğer çocuklarla tanıştırın. Neler yapacağını, kimlerle beraber olacağını ona anlatın. Okula başladıktan sonra da kaygılarınız varsa bunları çocuğunuza hissettirmeyin. Kendi deneyimlerinizi onunla paylaşın. Onun anlattıklarını dinleyin. Günlük deneyimlerini anlatması için çocuğunuza fırsatlar yaratın ama onu zorlamayın.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Öğretmen çocuğu tanımak ve gelişimini desteklemek için temel tanıma teknikleri, gözlem, gelişimsel testler ve portfolyo (bireysel gelişim dosyası) değerlendirmeleri yapar ve bunları dönem içerisinde belirli aralıklarla ve dönem sonlarında ailelerle paylaşır. Çocuğun en yüksek yararı sağlaması için aile ile birlikte gerekli düzenlemeleri yapar. Bu uygulamanın dışında da ihtiyaç hissettiğiniz zamanlarda çocuğunuzun gelişimine ait bilgileri öğretmenden alabilirsiniz.Öğretmene düşen görev her çocuğu tüm gelişim alanlarında ulaşabileceği en üst düzeye çıkarabilmek için etkinlikleri çeşitlendirmektir. Ayrıca yeni uygulamaya göre her okul öğrenci ile ilgili bilgileri e-okul sistemine kaydedecektir.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Okul size haftalık ya da aylık beslenme çizelgesi yollayacaktır. Bu çizelgeyi dikkate alarak akşam öğünlerini eksik kalan yönlerden zenginleştirebilirsiniz. Çocuğunuzu mümkünse dengeli bir kahvaltı öğününün ardından okula bırakın. Okulda verilecek olan sabah akşamüstü kuşlukları ara öğün yerine geçecektir. Sıkı bir kahvaltı ile okula gelen çocuğunuzun beslenme açısından eksik kalan yönlerini akşam tamamladığınızı göz önünde bulundurduğumuzda çocuğunuzun okulda verilen öğle yemeğini tamamlayamaması gelişimi açısından çok büyük bir eksiklik ortaya çıkarmayacaktır. Bu bakış açısıyla bakıldığında gerek siz gerek öğretmen çocuğu yemek için zorlamamalıdır. Bazen aileler için yemek konusu odak noktası haline gelir. O kadar ki öğretmenle karşılaştıklarında ilk sordukları soru "Çocuğum yemeğini yiyor mu?" olur. Dolayısıyla bu konuda kendini baskı altında hisseden öğretmen çocuğu yemek yemesi için elinde olmadan zorlayabilir. Bu durumlarla karşılaşmamak sizin elinizdedir. Aynı şekilde çocuk uyku için zorlanmamalıdır. Uykusu gelen çocuk zaten uyuyacaktır. Uyumayanlar için kitap okuma gibi sakin, dinlendirici etkinlikler düzenlenebilir.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Çocukların mümkün olduğu kadar tuvalet eğitimini kazandıktan sonra okula kaydolmaları uygun olacaktır. Bununla birlikte küçük yaşlarda çocuk tuvalete gitmek istediği zaman giyinip soyunma konusunda öğretmen tarafından desteklenir. Pantolonunu indirip çekebilen, düğmelerini ilikleyip, fermuarını kapatabilen çocukların desteğe ihtiyacı yoktur. Yine de kolay indirilip çekilebilen beli lastikli pantolonlar çocuğun da öğretmenin de işini kolaylaştıracaktır. Ellerin yıkanması konusunda öğretmenin dikkatli olması ve yıkandığından emin olması önemlidir.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Öz bakım becerileri kendi kendine yemek yeme, el-yüz yıkama, diş fırçalama, giyinme ve soyunma gibi becerileri içerir. Bu becerileri kazandırma aşamasında ailenin de öğretmenin de çocuğa iyi modeller olmaları gerekir. İlerleyen aşamalarda çocuğun bunları bağımsız yapması teşvik edilmelidir. Bağımsız yapar hale geldiğinde yardım kesilmelidir. Bu aşamada slogan: "Yalnız yapabileceği hiçbir şeyi onun yerine sen yapma" olmalıdır.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Müzik, resim, drama, beden eğitimi etkinlikleri ana sınıflarında öğretmenin kendisi tarafından yürütülmektedir. Ancak devlete bağlı veya özel okul öncesi eğitim kurumlarında bu etkinlikler öğretmen tarafından gerçekleştirilebildiği gibi bazı okulların bu hizmetlere bale, at binme, yüzme, yabancı dil gibi etkinlikleri de ekleyerek dışarıdan hizmet aldıkları görülmektedir. Bu durumda okul aidat ücreti dışında yine uygun mevzuatlarca ücretlendirme yapmaktadır.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Yapılan etkinliklerden her çocuk kendi ilgi, ihtiyaç, beceri, algılama düzeyi oranında yararlanacaktır. Öğretmene düşen görev her çocuğu tüm gelişim alanlarında ulaşabileceği en üst düzeye çıkarabilmek için etkinlikleri çeşitlendirerek tüm çocukların yarar sağlamasına olanak tanımak ve eksiklikleri tamamlamaktır. "En büyük eşitsizlik, herkese aynı davranmaktır."


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Yaşadığı sorunlarda çocuğunuzu, onu anlamaya çalışarak ve yargılamadan dinlemeniz yani "etkin dinleme" yapmanız bile bazen o problemin çözüme kavuşması için yeterli olacaktır. Yeterli olmadığı durumlarda öğretmenle iletişime geçip, problemin farkında olup olmadığını anlamak, problemden onu da haberdar etmek ve olası çözümleri siz, öğretmen ve çocuğun kendisi ile birlikte yaratmak çocuk için en yararlısı olacaktır. Bu çabalar sonuç vermediği takdirde yönetimden yardım istemelisiniz.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Böyle bir durumda sorun okul içinde öncelikle çözülmeye çalışılır. Okulun olanakları dâhilinde çözümlenemediği durumlarda okul yönetimi tarafından size ya da kayıt esnasında belirttiğiniz kişilere ulaşılacaktır.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

E-okul, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2007 yılının Ocak ayında kullanıma açılmış olan bir okul yönetim bilgi sistemi yazılımıdır. Bir öğrencinin okula kaydından başlayıp, mezuniyetine kadar olan tüm süreci içerir. Tüm resmi ve özel ilköğretim okulları, ortaöğretim okulları, anaokulları ve özel eğitim okulları e-okul sistemine giriş yapmaktadır.

E-okul uygulaması ile öğrencinin okula kaydı, dosya bilgilerinin ve resminin sisteme işlenmesi, nakil alma ve nakil verme işlemleri, devamsızlık girişi ve devamsızlık takibi, okulun ders programının, okutulacak derslerin ve dersi okutacak öğretmenlerin bilgilerinin işlenmesi, sınav tarihleri ve gelişim raporu işlemleri, öğrencilerin sınav ve projelerden aldıkları notların sisteme işlenmesi, öğrenciye karne, takdir, teşekkür gibi belgelerin verilmesi e-okul sistemi üzerinden yapılmaktadır.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Okul öncesi eğitiminde teneffüs kavramı yoktur. Çocuklar için düzenlenen eğitim etkinlikleri aralıksız olarak uygulanır. Çocukların dinlenmesi; kitap okuma, müzik dinleme, uyku gibi sakin etkinliklerle sağlanır.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Okul öncesi kuruma kayıtlı çocukların günlük eğitimi aksatmayacak şekilde devam etmeleri beklenmektedir. Ancak özel eğitim gerektiren çocukların sosyal uyum ve gelişim özelliğine göre günlük devam sürelerinde esneklik sağlanır. Mazeretsiz olarak aralıksız 10 gün okula devam etmeyen çocuğun velisi okul müdürlüğünce yazı ile uyarılır. Bu uyarıya rağmen mazeretsiz olarak aralıksız 20 gün okula devam etmeyen ve devam ettiği hâlde belirtilen süre içinde ücretleri yatırılmayan çocukların kaydı silinir. Bu durum aileye yazılı olarak bildirilir. Bulaşıcı bir hastalık nedeniyle devam edemeyen çocuklar, sakınca olmadığına ilişkin sağlık kuruluşlarından alınacak tabip raporu ile kuruma devam edebilir

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında çocukların rahat hareket etmelerini sağlayacak kıyafetler seçilir. Kıyafetler ilgili mevzuata uygun olarak okul yönetimi tarafından belirlenir.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Okullarda gıdaların hazırlanması, saklanması ve dağıtılması sağlık ve temizlik kurallarına uygun olarak yönetici ve öğretmenlerin gözetimi ve denetimi altında yapılır. Okullarda sürekli olarak sağlıklı ve yeterli miktarda içme ve kullanma suyunun bulundurulması zorunludur. Su depolarının temizliği, bakımı ve ilaçlanması belirli aralıklarla yapılır. Bazı okullar bu konularda kalite hizmet belgesine sahiptir.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Serbest Zaman
Serbest zaman etkinlikleri genellikle günün ilk etkinlikleridir. Bu etkinliklerin çocukları diğer etkinliklere ve güne hazırlama özelliği vardır. Öğretmenin önceden hazırlamış olduğu sınıf ve köşe etkinliklerine çocukların yetişkin yönlendirmesi olmadan kendi ilgileri doğrultusunda oynayacakları ilgi köşelerini ve oyun arkadaşlarını seçerler.

Türkçe
Türkçe etkinlikleri içinde tekerlemeler, parmak oyunları, şiir, bilmece, sohbet, resimli kitap okuma, öykü anlatma, taklit oyunları, pandomim, dramatizasyon, öykü tamamlama etkinlikleri vb. yer almaktadır.

Oyun ve Hareket
Öğretmen ya da çocuklar tarafından yapılandırılmış, kuralları olan ve grupça oynanan etkinliklerdir. Çocukların hareket gereksinimleri oyun etkinlikleri sırasında doğal olarak karşılanabilir. Bunun yanı sıra planlanmış beden eğitimi çalışmaları da (hareket gelişimi) yapılmaktadır. Bu çalışmalar beden koordinasyonu, denge, hız, güç vb. etkinlikleri içerir.

Müzik
Müzik etkinlikleri günlük planda yer alan diğer etkinlikler sırasında da kullanılabilen etkinliklerdir. Ses dinleme ve ayırt etme çalışmaları, şarkı söyleme, ritim çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzik eşliğinde hareket, müzikli öykü oluşturma ve çeşitli işitsel algı etkinliklerini içermektedir.

Fen ve Matematik
Çocukları gözlem yapmaya, araştırma, inceleme ve keşfetmeye yönelten etkinliklerdir.
Bu etkinlikler;
* Deneyler,
* Araçları tanıma ve kullanma,
* Çeşitli çalışma yöntem ve tekniklerini kullanma,
* Keşifler, icatlar,
* Mutfak çalışmaları,
* Doğa gezileri ve yürüyüşleri, piknikler, kamplar,
* Koleksiyonlar,
* İlgili bilim alanlarındaki kaynak kişileri konuk olarak çağırma,
* Başvuru kitaplarını, diğer kitapları ve dergileri inceleme,
* Fotoğraf çekme, fotoğraf inceleme,
* Belgesel vb. izleme gibi çalışmalardan oluşmaktadır.

Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmaları
Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları çocukların ilköğretime geçişini kolaylaştırmak, hazır bulunuşluk düzeylerini artırmak amacıyla yapılan etkinlikleri içermekte, asla okuma ya da yazma öğretmek amacını taşımamaktadır.

Drama
Bu çalışmalar çeşitli kaynaşma-ısınma çalışmaları, pandomim, rol oynama, doğaçlama, öykü oluşturma, dramatizasyon gibi etkinliklerden oluşur.

Alan Gezileri
Çocukların ilgisini çekecek, yöresel, kültürel, mesleki ve güncel önem taşıyan her mekân çocuk için doğal öğrenme alanıdır. Çocukların araştırma yapma, problem çözme ve olayı yerinde gözlemleme yolu ile doğrudan öğrenme gereksinimlerini karşılamak amacıyla da çeşitli çevre gezileri yapılmaktadır.

Sanat
Sanat çalışmaları gün içinde çeşitli formlarda çocuklar için etkili bir öğrenme fırsatı olarak kullanılmaktadır.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Geç kaldığınız durumlarda çocuğunuza sınıf öğretmeni refakat etmektedir. Anaokullarında nöbetçi öğretmende çocuğunuza eşlik edebilmektedir. Ancak, geç kalınacağı daha önceden okula bildirilmelidir. Bu durumun sıklıkla yaşanması durumunda çocukların olumsuz etkileneceği de bilinmelidir. Bu durum alışkanlık haline getirilmemelidir.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Okulun ailelere gönderdiği "Aile Eğitimi İhtiyaç Belirleme Formu" ile belirlenen eğitim ihtiyaçları ve okulun kendi belirlediği konulara yönelik, eğitimciler ve okulun imkânları dâhilinde okula davet edilen ilgili uzmanlarca aile eğitimleri düzenlenir.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Bakanlığa bağlı resmî/özel okul öncesi eğitim bünyelerinde özellikle çalışan velilere yönelik olarak çocukların daha uzun süre okulda kalabilmelerini sağlayan bir uygulama mevcuttur. Bu uygulamanın adı "Çocuk kulübü" dür. İstekli velilerin 3-5 yaş grubundaki çocukları için, eğitim saatleri dışında öğretmen ve gözetiminde eğitim etkinlikleri yapılan kulübü usul ve esasları belirli bir düzenlemedir.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
bilgiler, okul, yle


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Okul Öncesi Eğitimin Önemi Zen Makale - Araştırma - Ve Bilimsel Yazılar 0 13 Haziran 2014 21:01
Okul Öncesi Doğaçlama Draması Liaaa Aile Evlilik ve Çocuklar 0 26 Mayıs 2012 17:24
Okul Öncesi Bul Ve Yan Yana Koy Draması Liaaa Aile Evlilik ve Çocuklar 0 26 Mayıs 2012 17:21
Okul Öncesi Yaprak Draması Liaaa Aile Evlilik ve Çocuklar 0 26 Mayıs 2012 17:20
Okul Öncesi Drama Örnekleri Liaaa Aile Evlilik ve Çocuklar 0 23 Mart 2012 23:37