IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  vaybe sohbet

>
+
Etiketlenen Kullanıcılar

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 16 Haziran 2012, 14:56   #5
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: 4.Sınıf AÖF Stratejik Yönetim Ders Notlari




Ü N İ T E 5

İşletmede değerleme ,güçlü ve zayıf tarafların analizine ilişkin yöntemler :

a )7 S analizi ( Peter Waterman )
b )PIMS analizi ( General Elektrik )
c )Değer zinciri analizi ( Porter )
d )Fonksiyonel analiz

A )7 S Analizi yöntemi : ( * )Peters ve Waterman ortaya atmıştır.Yedi örgüt değişkeni vardır.
1 )Yapı
2 )Strateji
3 )Yönetim stili
4 )Sistem ve süreçler
5 )Beceriler
6 )Paylaşılan değerler
7 )Kurmaylar
B )PİMS Analiz yöntemi : ( * )1960 yılında General Elektriğin kârlı işletmelerine ilişkin araştırma sonucunda bulunmuştur.
Pazarlamanın kârlar üzerindeki etkisi :
a )Yüksek pazar payı, ürün kalitesi, kapasite kullanımı, işletme verimliliği
b )Düşük birim maliyetler, yatırım yoğunluğu
C )Değer zinciri analizi : ( * )Porter’ a aittir.İşletmenin temel amacı kârdır.Bu analizde değer ürün veya hizmetin fiyatı ile ölçülür.
Temel faaliyetler :
a )İç lojistik
b )İşlemler
c )Dış lojistik
d )Pazarlama ve satış
e )Hizmet
Destek faaliyetler :
a )Teknoloji geliştirme
b )Tedarik
c )Firmanın alt yapısı
d )Firmanın alt yapısı
Değer zinciri analizinde , strateji oluşturma bakımından stratejiler 4 düzeyde incelenir.
1 )İşletme düzeyi 2 )Şirketler grubu düzeyi 3 )Fonksiyonel düzey 4 )Küresel düzey
Değer sistemi :Satıcı -à Firmaà DağıtıcılaràTüketiciler
c )Duyarlılık analizi : ( * )Satıcının ürünlerini satmak için kullandığı pazarlama stratejisini harekete geçiren araçların bileşimine duyarlılık analizi denir.
Yatırımların elden çıkarılması :Ürün hayat eğrisinin düşüş döneminde yatırımlar elden çıkarılabilir.
Finansal analiz :Verimsiz yatırımlara ayrılan fonlar çekilerek yeni yatırımlara kaynak yaratılır.
Ar-ge ve teknoloji faktörlerinin analizi :
a )Teknik gelişmeler ve faaliyet dalları :Teknik gelişme patent ve marka sayısı ileölçülür.Parasal ölçümü ar-ge
çalışmalarına ayrılan para miktarı ile ölçülür.
b )Teknik gelişmelerin hızlılığı :İki şekilde ölçülür.Buluşların düzenli artması ve teknik yenilenme süresinin kısalmasıdır.
c )Ar-ge faaliyetlerinin işletme stratejisindeki önemi :Arge,pazarlama ve üretim fonksiyonları bağımsız hareket
edemezler.Etkileşimleri :
1.Zayıf derece çiftleşme :Arge-à Üretim-àPazarlama ( Tek yönlü etkileşim vardır.)
2.Orta dereceli çiftleşme :Argeß>Üretimß>Pazarlama ( Etki ve tepki vardır.)
3.Yüksek dereceli çiftleşme :Argeß>Üretimß>Pazarlama (Hepsi etkileşir.)
ß-------------à

Etkileşime göre pazarlama stratejileri :
a )Lider olma veya başı çekme :Güçlü arge,risk alma ,teknik liderlik
b )Liderin adından gitme :Yeniliği yapanı takip eder.
c )Mühendislik uygulamaları :Müşteri isteklerine önem verir,sınırlı pazarı vardır,fazla gelişemez,müşterisi belirlidir.
d )Ben de varım :Başkalarının ürünlerini maliyet ve teknik avantajla daha ucuza üretirek pazarda kalırlar.
Üretim ve tedarik faktörlerinin analizi : ( * )
Ürün analizleri :İşletmenin arz etme ve pazardaki ihtiyaçların çeşit ve özelliklerine bağlıdır.Ürün politikasının belirlenmesinde ilk yapılan inceleme ürün hayat eğrisinin analizidir.
Ürün hayat eğrisi :Forrester bulmuştur.Zaman içindeki satış ve kârların gösterdiği seyre göre çizilir.
İşletme değerleme sinerji faktörleri :
Sinerji : ( * )İşletmede kişilerin örgüt içindeki birlikteki çalışmaları sonucu elde ettikleri üretim düzeyi tek tek elde edeceklerinden fazladır.Kısaca işbirlidir.Matematiksel olarak açıklayan Ansoff’ dur.Kârlılık=Satış-Masraf /Yatırım dır.
Sinerji tipleri : ( * )
Pazarlama sinerjisi:Satış ve dağıtımın tüm imkanları ortak kullanılarak tasarruf sağlanır.
İşletme sinerjisi : Personeli bir çok işte kullanma,satın alma ve eğitim gücünün birleşmesinden doğan avantajlardır.
Yatırım sinerjisi :Örgütsel ve kumanda tecrübesini yeni faaliyet alanında kullanması ile ortaya çıkar.
Çalışma sinerjisi :Atıl kapasite ve zamandan kaynaklanır.İki evreden oluşur.Çalışmaya başlamadan önce ve çalışmaya başladıktan sonraki evredir.
GZFT veya SWOT analizi :Genel çevre analizi ve yakın çevre analizi yaparak çevrenin sunduğu tehlike ve tehditler , imkân ve fırsatları işletmenin rakiplerine kıyasla güçlü ve zayıf taraflarını incelemektir.

 
Alıntı ile Cevapla

 

Etiketler
aöf, ders, notlari, stratejik


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
4.Sınıf AÖF Sermaye Piyasası (SPK) Ders Notlari Violent AÖF ders notlari 9 16 Haziran 2012 15:42
4.Sınıf AÖF Girişimcilik Ders Notlari Violent AÖF ders notlari 3 16 Haziran 2012 15:26
4.Sınıf AÖF İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Notlari Violent AÖF ders notlari 8 16 Haziran 2012 15:11
4.Sınıf AÖF Uluslararası İşletmecilik Ders Notlari Violent AÖF ders notlari 13 16 Haziran 2012 15:05