IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06 Şubat 2012, 20:35   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Resident Evil: The Mercenaries 3D




Kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi ama… Bu da oldu ! Bir dönem hayatta kalma/korku türünün en iyilerinden birisi olarak anılan Resident Evil, multiplayer odaklı oyunuyla raflarda yer etti. Aman Allah’ım! Oyun dünyası nereye gidiyor?

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Resident Evil : The Mercenaries 3D seri için yeni bir oyun değil. Resident Evil 3: Nemesis’de tanıştığımız, serinin 4 ve 5. oyunlarında da bulunan eğlenceli The Mercenaries modlarının tek bir pakette toplanmış hali. Elbette Resident Evil 3’e ait Mercenaries modundan herhangi bir iz bulamayacağınız yapım, Resident Evil 4 ve 5’de yer alan haritalarıyla beğeninize sunulmuş. Bilindiği gibi amaç bize verilen süre zarfında mümkün olduğunca çok düşman öldürmek ve bonus sürelerle haritada kalış süremizi uzatarak puanımızı katlamak. The Mercenaries 3D, kamera açısı ve oynanış mekanikleriyle serinin son iki oyununda alışageldiğimiz aynı özelliklere sahip. Capcom’un The Mercenaries 3D’de gittiği farklılıklardan ilki hedefleme bakış açısı. Dilerseniz klasikleşen omuz hizasından hedeflemeyle TPS modunda aksiyona devam edebiliyor ya da karakteriniz TPS modunda koştururken nişanladığınız anda First Person açısından düşmanlarınızı alaşağı ediyorsunuz. Konsolun en büyük özelliği gözlüksüz 3 boyut ise oyunun öne çıkan özellikleri arasında başköşede. Seriden aşina olduğumuz karakterler bir arada Oyun her ne kadar reklamlarında “korkuyla savaş”, “korkuya karşı savaş başladı”, “ korkunç savaş” … gibi sloganlar kullansa da, emin olun ortada saf aksiyon dışında bir şey yok. Zaten seri son oyunlarıyla birlikte iyice çığırından çıkmışken The Mercenaries 3D’de gerilim ve korku aramak pek bir anlamsız olurdu. Ancak aksiyon başlığı altında oyunun başarılı bir iş çıkardığını söyleyebilirim. Seriden aşina olduğumuz 8 karakteri, 9 farklı bölüm ve 30 farklı görevde yönlendirebiliyorsunuz. 9 farklı bölüm gece – gündüz ayarı yanı sıra, Kujuju ve Las Plagas etkisiyle kendinden geçen hilkat garibeleri dışında çeşitli mini bossları da bünyesinde barındırıyor. Dilerseniz oyunu tek başınıza da tadabilirsiniz ancak The Mercenaries 3D’in eğlencesi yerel veya online (olur da bağlanabilirseniz !) olarak arkadaşlarınızla oynamakta saklı. Zaten seri son oyunlarıyla birlikte iyice çığırından çıkmışken The Mercenaries 3D’de gerilim ve korku aramak pek bir anlamsız olurdu. Nintendo 3DS’in ilk oyunlarından birisi olmasına rağmen RE : The Mercenaries 3D, grafikleriyle hat safhada. Düşman ve çevre detaylarında sınıfı geçen oyun özellikle karakterimizin sahip olduğu detaylarıyla çok çok iyi. CAPCOM, Super Street Fighter IV: 3D Edition’ın ardından MT Framework motorunu 3DS’de bir kez daha başarılı bir şekilde kullanmış. Elbette grafikler kusursuz değil. Frame rate’de yaşanan rahatsız edici düşüşler The Mercenaries 3D’nin en büyük problemi olurken; iç içe geçen düşmanlar, düşmanların çatışma esnasında ortadan kaybolup tekrar belirmesi gibi görselliği baltalayan teknik aksaklıklar mevcut. Yapay zekâ ise kimi zaman zekâ pırıltısından uzak hareketler yapıyor; düşmanlarınız sizi görmezden geliyor, burnunuzun dibinde olsalar dahi size saldırmıyor veya size karşı herhangi bir strateji uygulamıyorlar. MT Framework motoru bir kez daha karşımızda Peki, ama bu nasıl bir menü tasarımıdır? Sanki oyunu yapan, bu sektörde yıllardır varlığını sürdüren Capcom değil. Sanki birisi yine renkliler ve beyazları aynı anda yıkamış veya sinir bozucu bir şekilde kışlık ve yazlık kıyafetleriniz aynı dolapta birbirine girmiş gibi. Benzetmelerim size tuhaf mı geliyor? Emin olun oyunun menüsü de bir o kadar tuhaf. Öyle ki uzun bir süre oyunu tek başıma oynayamamış olmamın altında bu andaval menü tasarımı yatıyor.

Oyunu olumlu olarak etkileyen faktörlerden belki de en önemlisi kontroller. Nintendo 3DS’in circle pad’i üzerine düşen görevi başarıyla yapıyor ve nişanlamada büyük kolaylık sağlıyor. Üstelik Resident Evil: Outbreak File 2’nin ardından nişanlayarak ilerleme ve şarjör doldurma özelliği nihayet geri getirilmiş. Gerçi nişanlayarak ilerlerken hedefinizi değiştiremiyorsunuz ama buna da şükür. Böylelikle Capcom, oyunda uzun süredir tartışılan hantal kontroller üzerine güzel bir tedavi yöntemi bulmuş. Ancak tüm bu yenilemelere rağmen, kontroller halen ağır bir vasıta kontrol ediyormuşsunuz hissi vermekten kendini alamıyor.

__________________
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
3d, evil, mercenaries, resident


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Resident Evil 4 Julw Bilgisayar Oyunları 4 17 Aralık 2007 10:17