IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Etiketlenen Kullanıcılar

1Beğeni(ler)
  • 1 Post By She

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17 Eylül 2013, 20:35   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Sosyal Medyada Geniş Kitlelerin Yönetimi




Sosyal medya ajanslarının sunduğu hizmetleri incelediğimiz bu serinin üçüncü bölümünde Topluluk Yönetimi inceleyeceğiz. Topluluk Yönetimine dair detaylar haberimizde.

Topluluk Tasarımı başlığımız altında online bir topluluk oluşturmanın stratejisini geliştirmiştik. Topluluk Yönetimi işlemi ise bu stratejinin gerçekleştiriliş kısmıdır. Çizilen yol haritasından sapmadan devam etmek burada çok önemli. Çünkü yapmış olduğunuz bir paylaşım bile bazen müşteride büyük bir etki bırakır. Yol haritanızda küçük güncellemeler yapılabilir ancak stratejiyi tamamen değiştirecek ya da etkileyecek adımlar için iki kez düşünmelisiniz.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Topluluk Tasarımınızın ardından sıra geldi bu topluluğu oluşturup yönetmeye. Ben sizlere hitap ediyorum demenizle bir topluluk oluşturamazsınız. O topluluğa bir şeyler vermelisiniz ki sizin topluluğunuz olsunlar. Bunun içinde akla ilk gelen şey ilgi çekici içerik olmakta. Topluluğunuzun neleri sevebileceğini, neleri sevmeyeceklerini, nelere güleceklerini düşünüp buna uygun içerikler üretmelisiniz. İçerikleriniz mecralara göre farklılıklar göstereceklerdir. Bu değişikliklere ayak uydurabilecek içerikler üretmekte oldukça önemli. Bir blog yazısının tamamını Twitter’da paylaşamazsınız, Facebook’ta teknik olarak paylaşabilirsiniz ancak kimse okumaz. Bunun gibi durumlarda içerikleriniz esnek olabilecek türde hazırlanmalı.

Ajanslar bu işi Topluluk Tasarımı sırasında oluşturulan Sosyal Medya Prosedürlerine uyarak ve neredeyse her adımda onay alarak gerçekleştirirler. Tabii ki sosyal medya anlık gelişmelerin sıkça yaşandığı bir yer olduğundan bazen inisiyatifi ajansta alır. Ancak içeriklerin çoğu en azından bir ay öncesinden içerik takvimine bağlı olarak müşteri tarafından onaylanır. Anlık durumlarda ise prosedürlere uygun ise ajans gerekli paylaşımı gerçekleştirecektir.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Algıyı da geliştirmek gerekiyor
Oluşturmuş olduğunuz içerikler için tek kriter ilgi çekici olması değil tabii ki. Önemli olan şey algıyı geliştirmektir. Bunu kimi zaman bir karikatürle kimi zaman sizinle hiç ilgisi olmayan trend olmuş bir video ile yapabilirsiniz. Örneğin Gangnam Style dansı yapan kurumsal şirketlerin ofis çalışanlarının amaçları soğuk bir şirket yerine “insan”lardan oluşan bir şirket görünümü vermekti.

Topluluğunuzu genişletirken önem vermeniz gereken noktalardan biri de marka avukatları oluşturmak. Belki çeşitli ödüllerle belki de VIP hizmet sayesinde sizi çok seven müşterileri online topluluğunuza dahil edip diğer müşterilerinizin size aktarmış olduğu sıkıntıları bırakın onlar cevaplasınlar. Bunu sağlayabilmek için bir diğer kriteri de unutmamak gerekiyor. O da müşteriyi eğitmek. Hizmetiniz ya da ürününüzün kullanımı ile ilgili mini eğitimler topluluğunuzu sadece sayı yönüyle değil nitelik yönüyle de büyütecektir.
Topluluk Yönetimi alanında sosyal medya ajansları ile müşteriler arasında en sık yaşanan sorun aslında Topluluk Tasarımı kısmındaki boşluklar ve anlaşmazlıklar üzerinde yaşanmakta. Strateji ve işin işleyiş şekli önceden belirlenmiş olduğundan yönetim sırasında çok sorun çıkması beklenmez iken en çok sorun bu alanda çıkmakta. Bu da ya ajansların tecrübesizliğinden ya da müşterinin anlaşmanın dışında şeyler beklemesinden kaynaklanmakta.

Sosyal medya ajanslarının sunduğu hizmetleri incelediğimiz serimizin gelecek bölümünde biraz daha derinlere inerek İçerik Yönetimi’ni inceleyeceğiz.

Alıntı

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 17 Eylül 2013, 20:37   #2
Çevrimdışı
She
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Sosyal Medyada Geniş Kitlelerin Yönetimi




4sq <3

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 17 Eylül 2013, 23:10   #3
Luthien
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Sosyal Medyada Geniş Kitlelerin Yönetimi




Instagram'dan yanayim ben.

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 17 Eylül 2013, 23:10   #4
Çevrimdışı
She
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Sosyal Medyada Geniş Kitlelerin Yönetimi




Onun için mi akşama kadar check-in yapıyorsun?!

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 17 Eylül 2013, 23:14   #5
Luthien
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Sosyal Medyada Geniş Kitlelerin Yönetimi




Hayat paylasinca guzeel

 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
geniş, kitlelerin, medyada, sosyal, yönetimi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Sosyal Medyada Korunmanın 10 Yolu Zen Diğer Sosyal Ağlardan Haberler 0 13 Mayıs 2013 13:35
Sosyal Medyada Mutsuz Adam Zen Fotoğraf Kulübü 1 06 Mart 2013 16:30
Sosyal medyada dolandırıcılara dikkat! Deep Diğer Sosyal Ağlardan Haberler 0 25 Şubat 2012 20:40
Sosyal Medyada Bedelli Geyikleri.. Düş Haber Arşivi 2 18 Kasım 2011 19:36
Sosyal medyada sahte mesajlar Ashriel Haber Arşivi 0 29 Ekim 2011 12:02