IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




3Beğeni(ler)
  • 1 Post By Adelya
  • 1 Post By Feronia
  • 1 Post By juju

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 03 Mayıs 2017, 01:39   #1
Çevrimdışı
Diyetler Neden Başarısız Olur ?


sohbet


Çok sıkı diyetler ruh halinin çalkantılı olmasına, baş ağrısına, fiziksel ve zihinsel yorgunluğa, asabiyete, sindirim sistemi rahatsızlığına yol açabilir. Diyeti değiştirerek daha enerjik, mutlu ve zihinsel olarak berrak olmak mümkündür.

Çözümü için diyet geçmişinize bakın ve aynı hataları tekrarlamayın. Vücudunuzu en iyi siz tanırsınız. Genellikle problem çok az kalori veya çok az karbonhidrat alınmasıdır. Fazladan bir atıştırmalıkla, porsiyonları biraz artırarak veya biraz meyve yiyerek problem çözülebilir. Belki aldığınız kalori biraz artacaktır ama diyeti sürdürmenize yardımcı olacaksa uzun vadede yine karlı çıkan siz olursunuz. Ne çok fazla yiyin, ne de çok az.


Açlık

Kilo vermek için illa saatlerce açlık hissetmeniz gerekmez. Hatta kronik açlık genellikle diyetinizin dengesiz veya yetersiz olduğu anlamına gelir. Bu da vücudun enerjiyi saklaması ve kilo kaybına direnmesi ile sonuçlanır.

Çözümü için sizi uzun süre tok tutacak sağlıklı gıdalar tüketin. Bunların arasında yağsız proteinler (yumurta, tavuk, balık, fasulye, mercimek gibi), lifli gıdalar (meyve, sebze, tam tahıllar, fasulye, mercimek) ve iyi yağlar (avokado, yemişler, çekirdekler, sızma zeytinyağı ve Hindistan cevizi yağı) yer alır. Bir başka strateji ise fazla kalori almadan çok miktarda yiyebileceğiniz gıdalar tüketmektir. Su içeriği yüksek meyve ve sebzeler, patlamış mısır ve tam tahıllar bu gibi gıdalardandır.

Belirli Yiyeceklere Duyulan İştah

Diyete başlarken kişinin vazgeçemeyeceğinden emin olduğu gıdaları belirlemesi çok önemlidir. Çünkü kilo kontrolü hayat boyu süren bir şeydir. Diyeti bu gıdaları kayıracak şeklinde belirlememek birçok kişinin sürekli kilo verip almasına yol açmaktadır. Haftalar boyunca mükemmel olmaya çalışmak zamanla yorgunluk, kızgınlık ve depresyona yol açabilir. Sonunda diyet terk edilir.

Çözümü için "ya hep ya hiç” mantığını bırakmak gerekir. Diyette zaman zaman kaçamak yapmak bütün emeği heba etmeyi gerektirmez. Haftada bir restoranda biriyle tatlı paylaşabilir veya eve bir kutu kurabiye almaktansa pastaneden bir tane alıp iştahınızı köreltebilirsiniz. Ayrıca kaçamak gibi görünen fakat aslında kilo kaybına dost olan bitter çikolata, badem ezmesi, avokado gibi gıdaları da yiyebilirsiniz.

Sosyal Baskı

Birçok diyet yapan kişiye arkadaşları veya ailesi kilo vermesi gerekmediğini söyleyerek yemesi için baskı yapar. Kişi de suçluluk veya mecburiyet hissiyle önerilen gıdayı yer. Bu araştırmalarla da desteklenen bir sonuçtur. Arkadaşlar birbirinin gereğinden fazla yemesine göz yummaktadır. Arkadaşlarıyla beraber yemek yiyen kişilerin, bir yabancıyla eşleştirildiğinde daha az yediği görülmüştür.

Çözümü için yemeği bir eğlence aracı olarak görmeyin. Arkadaşlarınızla yemekte geçireceğiniz vakti tiyatroya veya dansa giderek değerlendirin. Yemeye zorlandığınızda diyetinizin sağlığınıza olan faydalarından (uyku düzeniniz, işteki performansınız, reflü, migren gibi) bahsedin. Arkadaşınız sorumsuz yeme konusunda suç ortağını kaybetmiş olabilir ama sizi önemsiyorsa beraber geçirdiğiniz zamanı buna göre ayarlamayı kabul edecektir.


Duygusal Sebepler

Neredeyse doğduğumuzdan beri duygusal yemeye programlanmış durumdayız. Çoğu kutlama ve bir araya gelme yemekle yapılır, kötü zamanlarda birbirine yemek götürülür ve yemek bir rahatlama aracı olarak kullanılır. Bir gün kötü veya mükemmel geçtiyse aşırı yemeyi tetikleyebilir. Kilo kaybına en çok yardımcı olan şey duygusal yemeyi aşmaktır.

Güçlü duygular, mantıklı düşünceleri gölgeler ve ani yapılan şeylerin sonuçlarını düşünmemizi engeller. Yani mutsuz veya kızgın hissedince tatlılara saldırmak o anda mutlu olmayı sağlayabilir ve sonradan gelecek pişmanlığı düşünmeyi erteler. Bu gibi alışkanlıkları değiştirmek zor olsa da mümkündür. Çoğunlukla duygusal sebeplerle yemeseniz bile bu değişim kilonuzda ciddi fark görmenizi sağlayabilir. Duygusal yemeye karşı koyarken zorlanırsanız başarı hikayeleriyle, meditasyon veya yogayla kendinizi motive edebilir, asıl hedeflerinize odaklanabilirsiniz.
Çok sıkı diyetler ruh halinin çalkantılı olmasına, baş ağrısına, fiziksel ve zihinsel yorgunluğa, asabiyete, sindirim sistemi rahatsızlığına yol açabilir. Diyeti değiştirerek daha enerjik, mutlu ve zihinsel olarak berrak olmak mümkündür.

Çözümü için diyet geçmişinize bakın ve aynı hataları tekrarlamayın. Vücudunuzu en iyi siz tanırsınız. Genellikle problem çok az kalori veya çok az karbonhidrat alınmasıdır. Fazladan bir atıştırmalıkla, porsiyonları biraz artırarak veya biraz meyve yiyerek problem çözülebilir. Belki aldığınız kalori biraz artacaktır ama diyeti sürdürmenize yardımcı olacaksa uzun vadede yine karlı çıkan siz olursunuz. Ne çok fazla yiyin, ne de çok az.


Açlık

Kilo vermek için illa saatlerce açlık hissetmeniz gerekmez. Hatta kronik açlık genellikle diyetinizin dengesiz veya yetersiz olduğu anlamına gelir. Bu da vücudun enerjiyi saklaması ve kilo kaybına direnmesi ile sonuçlanır.

Çözümü için sizi uzun süre tok tutacak sağlıklı gıdalar tüketin. Bunların arasında yağsız proteinler (yumurta, tavuk, balık, fasulye, mercimek gibi), lifli gıdalar (meyve, sebze, tam tahıllar, fasulye, mercimek) ve iyi yağlar (avokado, yemişler, çekirdekler, sızma zeytinyağı ve Hindistan cevizi yağı) yer alır. Bir başka strateji ise fazla kalori almadan çok miktarda yiyebileceğiniz gıdalar tüketmektir. Su içeriği yüksek meyve ve sebzeler, patlamış mısır ve tam tahıllar bu gibi gıdalardandır.

Belirli Yiyeceklere Duyulan İştah

Diyete başlarken kişinin vazgeçemeyeceğinden emin olduğu gıdaları belirlemesi çok önemlidir. Çünkü kilo kontrolü hayat boyu süren bir şeydir. Diyeti bu gıdaları kayıracak şeklinde belirlememek birçok kişinin sürekli kilo verip almasına yol açmaktadır. Haftalar boyunca mükemmel olmaya çalışmak zamanla yorgunluk, kızgınlık ve depresyona yol açabilir. Sonunda diyet terk edilir.

Çözümü için "ya hep ya hiç” mantığını bırakmak gerekir. Diyette zaman zaman kaçamak yapmak bütün emeği heba etmeyi gerektirmez. Haftada bir restoranda biriyle tatlı paylaşabilir veya eve bir kutu kurabiye almaktansa pastaneden bir tane alıp iştahınızı köreltebilirsiniz. Ayrıca kaçamak gibi görünen fakat aslında kilo kaybına dost olan bitter çikolata, badem ezmesi, avokado gibi gıdaları da yiyebilirsiniz.

Sosyal Baskı

Birçok diyet yapan kişiye arkadaşları veya ailesi kilo vermesi gerekmediğini söyleyerek yemesi için baskı yapar. Kişi de suçluluk veya mecburiyet hissiyle önerilen gıdayı yer. Bu araştırmalarla da desteklenen bir sonuçtur. Arkadaşlar birbirinin gereğinden fazla yemesine göz yummaktadır. Arkadaşlarıyla beraber yemek yiyen kişilerin, bir yabancıyla eşleştirildiğinde daha az yediği görülmüştür.

Çözümü için yemeği bir eğlence aracı olarak görmeyin. Arkadaşlarınızla yemekte geçireceğiniz vakti tiyatroya veya dansa giderek değerlendirin. Yemeye zorlandığınızda diyetinizin sağlığınıza olan faydalarından (uyku düzeniniz, işteki performansınız, reflü, migren gibi) bahsedin. Arkadaşınız sorumsuz yeme konusunda suç ortağını kaybetmiş olabilir ama sizi önemsiyorsa beraber geçirdiğiniz zamanı buna göre ayarlamayı kabul edecektir.


Duygusal Sebepler

Neredeyse doğduğumuzdan beri duygusal yemeye programlanmış durumdayız. Çoğu kutlama ve bir araya gelme yemekle yapılır, kötü zamanlarda birbirine yemek götürülür ve yemek bir rahatlama aracı olarak kullanılır. Bir gün kötü veya mükemmel geçtiyse aşırı yemeyi tetikleyebilir. Kilo kaybına en çok yardımcı olan şey duygusal yemeyi aşmaktır.

Güçlü duygular, mantıklı düşünceleri gölgeler ve ani yapılan şeylerin sonuçlarını düşünmemizi engeller. Yani mutsuz veya kızgın hissedince tatlılara saldırmak o anda mutlu olmayı sağlayabilir ve sonradan gelecek pişmanlığı düşünmeyi erteler. Bu gibi alışkanlıkları değiştirmek zor olsa da mümkündür. Çoğunlukla duygusal sebeplerle yemeseniz bile bu değişim kilonuzda ciddi fark görmenizi sağlayabilir. Duygusal yemeye karşı koyarken zorlanırsanız başarı hikayeleriyle, meditasyon veya yogayla kendinizi motive edebilir, asıl hedeflerinize odaklanabilirsiniz.
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Alt 03 Mayıs 2017, 05:17   #2
Çevrimiçi
Cevap: Diyetler Neden Başarısız Olur ?




Haftalarca suren iyi giden diyet ve spordan sonra, canini sIKcak bir olay..
ve al cikolatayi ye
Yada bir misafirlige gittiginde karsina gelen bir cikilatali pasta.. ye ye diye israr eden ev sahibi..
Gitti guzelim diyet
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

__________________
Ey Türk Bayrağım,Vatanımın sembolu,Namusum !
Korkma yılma senin yanında bizler varız Vatanımızın sembolü. Bayragim. Bizler Osmanli Torunlariyiz. Senin yanındayiz asla yılma korkma.
Sen daima dalgalanacaksın




Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
  Alıntı ile Cevapla

Alt 03 Mayıs 2017, 22:32   #3
Çevrimdışı
Cevap: Diyetler Neden Başarısız Olur ?




Açılın her sene 6-7 kere diyete giren bir arkadaşınız var. Ben! Şimdi pek sevgili kullanıcılar ya da bunu okuyan sevgili kullanıcılar, okuyan olmazsa sevgili forum, malum diyete başladık. 1-2 gün uyduk diyelim. Tabi sonra nefis başlıyor. Şu pastadan yesek ne güzel olurdu. Şimdi 2 dürüm olsaydı da gömseydik falan. Durdurabilirseniz helal olsun. Ama bir kere diyeti ihmal edince diyelim ki öğlen, akşama hemen ''ya zaten öğlen bozduk ye gitsin'' moduna giriyoruz. Oysa yemesek o öğlenki açığı kapatabiliriz. Ama nerde. Zaten sonra önümüzdeki diyetlere bakacağız mantığıyla iptal oluyor o diyet. Bu arada ben diyetisyene *00 lira para basıp (nasıl içime oturdu anlatamayacağım) diyeti öyle de denedim. Ve başardım. Para verince insanda ister istemez '' ya yeme lanet olsun o kadar para verdik'' diyorsun. Fazla kilomu öyle verdim de sonra geri aldım yani. Olan paraya oldu. Neyse bu bahsi kapatalım kuzum. Gözlerim doluyor. -yemektenağlayamayansmile-

  Alıntı ile Cevapla

Alt 04 Mayıs 2017, 15:47   #4
Çevrimiçi
Cevap: Diyetler Neden Başarısız Olur ?




Bilincsizlikten dolayi. Diyet diye bir sey yok, saglikli beslenme var. Her sey denge aslinda, gel gor ki insanlar hicbir sey yemeyerek kendilerine iskence ediyorlar ve vucut kisa surede tepkisini koyuyor, sonra da ben diyet yapamiyorum-olmuyor-basaramiyorumlar basliyor🤔

  Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
başarısız, diyetler, neden, olur ?

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık