IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 28 Ocak 2010, 11:59   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
İzmir (ßeLgeseLi)




konak meydanı (belgesel tadında)


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

KONAK / 1930’LAR

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

KONAK / 1940’LAR

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

1960’LAR

KONAK / 1970'LER





1988’de İzmir’e yerleştiğimde Konak Meydanı, bu kadar geniş değildi. Meydan gibi bir meydandı. Sınırları belliydi. Her şeyden önce denizle daha bir barışıktı. Saat Kulesi’nin hemen yanı başındaki iskelesi, denizin doldurulmasıyla kazanılan yeni alanın ucuna, yani yaklaşık 100 m uzağa yeni taşınmış sayılırdı. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nın Konak üzerinden geçen Alsancak bağlantısı henüz tamamlanmamıştı. Mithatpaşa’dan gelen yol meydanın tam ortasından geçer, Cumhuriyet Bulvarı’na öyle bağlanırdı. Evet, alanın büyük bir kısmı belediye otobüslerine tahsis edilmişti belki. Çünkü İzmir’in bütün otobüslerinin kalkış ve varış noktası Konak’tı. Ama Tarla olarak adlandırılan bu alan, Konak Meydanı’nın her daim canlı ve hareketli olmasını sağlardı. Belki bunun etkisiyle Saat Kulesi de tüm İzmirliler için bir buluşma noktasıydı.


Kısacası, bugünkü sahil yolunun yanından transit geçip gittiği bir meydan değildi o zamanlar Konak. Yaşam ve enerji doluydu. Bu canlılık Kemeraltı’na da yansır, esnafın yüzünde güller açardı.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

KONAK / 1980’LER


1989’da mevcut belediye, seçim vaadi olarak Konak Meydanı’nı boydan boya kaplayacak bir alışveriş merkezi yapacağını, adını Galleria Konak koyacağını, bu amaçla daha yeni hizmete giren Vapur İskelesi’nin birazcık daha ileriye alınacağını ve elbette denizin de bir miktar daha doldurulacağını açıkladı. İzmirliler, bu vaadi pek tutmadı… Ama aynı belediyecilik anlayışı ve onun muhterem başkanı, başka bir partiden seçimi kazanıp beş yıl sonra tekrar göreve geldiğinde; 1.Kordon’u dolduracak, bu alana otoyol yapmak isteyecek ve İzmirliler bir kez daha tarihi, estetiği, planlamayı hiçe sayan bu anlayışla sandıkta hesaplaşacaktı.



Ama bu hesaplaşma öncesi kanunsuzca yapımına başlanıp mahkeme kararıyla durdurulan ve uzun yıllar bir hayalet gibi yükselip sonunda “kamu yararı” gereği tamamlanmasına izin verilen Konak’taki viyadüğün de o dönemden bizlere miras kaldığını belirtmeliyim.




Yine de 1989’dan sonra Konak’ta hızlı değişimler yaşandı. Tarla boşaltıldı. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nın Konak geçişi tamamlandı. Meydanı bölen yol kapatıldı. Ve Konak giderek ıssızlaşıp Kemeraltı esnafı siftah bile yapamadan akşamı ederken, İzmir’in simgesi Saat Kulesi de aynı oranda yalnızlaştı.



1954’de bir gecede seferden kaldırılan İzmir’in pembe renkli tramvayları gibi, aynı yıl onun yerine gelen troleybüsler de 1992’de benzer bir kaderi paylaştı. Hatta bazıları, balık yuvası olsunlar diye Körfez açıklarına bırakıldı. Sırtındaki arşları yani “boynuzları” sürekli yerinden çıkan bu araçlardan iki tanesi, simgesel olarak birkaç ay daha Üçkuyular Fahrettin Altay Meydanı ile Konak arasında gidip geldi gerçi. Ama ne yazık ki İzmir halkı, troleybüslerin gidişini genelde hoş karşıladı. Oysa ki onlar, Türkiye’nin ilk troleybüsleriydi

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

ALSANCAK GARI'NDA BİR TROLEYBÜS




İzmir’in efsane başkanı Piriştina, 2002’de açtığı ulusal bir yarışma sonucunda Konak Meydanı’nı yeniden düzenleyerek (2003) günümüzdeki görünümünü almasını sağladı. Meydanı İzmirliler ile tekrar buluşturmak ve Kemeraltı’nı canlandırmak içindi tüm çabası. Bugün eni konu ortaya çıkan Havra Sokağı, Agora ve Kadifekale’deki çalışmalar da aynı dönemde başlatıldı.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

KONAK, 2003 / Henüz viyadük yarım...

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

KONAK / BUGÜN



Tüm bu projelerin ne kadar yeterli ya da doğru olup olmadığını zaman gösterecek elbette. Çünkü yıllardır sistematik bir şekilde erozyona uğrayan bir bölgeyi kurtarmak kolay olmasa gerek…



Yine de ben, bugünkü halini uçsuz bucaksız bir “park” olarak gördüğüm Konak’ın eski günlerini özlüyorum.



Ve denizin, şıpır şıpır salınarak Saat Kulesi’nin yanına kadar geldiği, Sarı Kışla’nın (1829-1955) ise tüm heybetiyle yerli yerinde olduğu günlere yetişemediğim için çok üzülüyorum

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

KONAK 1920’LER / KULE'NİN SAĞINDAKİ BİNA SARI KIŞLA


Konu JosephiNe tarafından (28 Ocak 2010 Saat 12:34 ) değiştirilmiştir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 28 Ocak 2010, 12:27   #2
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: İzmir (ßebLgeseLi)




varmı böyle bir kent :}

 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
izmir, İzmir, ßeblgeseli


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İzmir'de Yaşamak ( İzmir Tanıtım Rehberi) Nava Serbest Kürsü 14 18 Nisan 2023 00:16
İzmir Türk Amerikan Derneği İzmir AftieL Sanat Galerileri 0 17 Eylül 2014 03:04
İzmir / Tanay İzmir piknik alanları piknik yerleri Ecrin Ege Bölgesi 0 15 Eylül 2011 22:06
İzmir / Bayraklı - Tepekule (Eski İzmir) Ecrin Ege Bölgesi 0 15 Eylül 2011 21:47
İzmir Sır İl ve İlçelerimizin Tarihçesi 0 29 Ocak 2011 18:31