Öyleyse deneyüstü ve mutlak gerçekleri araştıran metafizik mümkün değil midir? Bütün bilgiler[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] deneyin sağladığı maddeden (muhtevadan) ve anlayışgücünün bu maddeleri işlemesinden elde edildiğine göre[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] deneyde verilmemiş yani deneyin bize bildirmediği nesneler hakkında bilgi edinemeyiz. Bundan ötürü[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] evrenin[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] tanrının ve ruhun mahiyeti gibi deney - üstü nesneleri inceleyen metafizik alanında bilgi edinmemiz mümkün değildir. Kant[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] metafiziği eleştirirken[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] akılgücünü ele alır. Anlayışgücünün kategorileri (kavramları) gibi aklın da ideleri vardır. Ama aklın ideleri[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] deney - üstü nesnelere çevrilmiştir. Yani incelediği nesneler[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] deneylerimizde verilmemiştir. Demek ki[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] burada bilginin ortaya çıkması için gerekli olan zorunlu bir şart yani deneyin sağladığı madde (muhteva) mevcut değildir. Bundan ötürü akıl[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hayalî ve aldatıcı çözümler getirir. Metafizik alanında[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] deneyin üstüne yükselmeye çalışan akıl[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] çelişmelere düşer. Akıl[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] aynı problem hakkında ileri sürdüğü bir tezin hem kendisini hem de bu teze taban tabana karşıt olan iddiayı aynı kesinlikle savunabilir. Ama bir problem hakkında[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] taban tabana karşıt iki tezi aynı kolaylıkla savunmak[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu probleme gerçek bir çözüm getirmemek demektir. Yani bu konuda sağlam bilgimiz yok demektir. Meselâ «evrenin başlangıcı ve sınırı vardır» tezini[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] «evrenin başlangıcı ve sınırı yoktur» tezi kadar kesinlikle savunabiliriz; nitekim ikinci tezi de birincisi kadar kesinlikle savunabiliriz. Ama bunlardan sadece birinin doğru olması gerekir. Bu durum metafizikte[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] gerçek bilginin söz konusu olmadığını açıkça göstermektedir. |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 3
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO
Copyright ©2004 - 2024 IRCForumlari.Net