IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 26 Ekim 2020, 15:23   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Resmi Amaçları Nedir? Ne Değildir?





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Eğitim Felsefesinde Eğitimin Resmi Amaçları Nedir? Ne Değildir?

Günümüzde eğitim ve öğretim kurumları önceden resmî olarak hazırlanmış yazılı eğitim programlarını uygularlar. Bu programlar, eğitimin genel ve özel amaçlarını içerir. Faaliyetler bu programlara göre yürütülür ve sonunda başarılı olan öğrenciler mezun edilirler. Ancak öğrenci sadece bu resmî, planlı ve yazılı programdan değil, aynı zamanda planlanmamış ve yazılı olmayan başka bir programdan da etkilenmektedirler. İnformel olarak ortaya çıkan, açık şekilde belirli ve yazılı olmayan programa, örtük program denmektedir. Resmî programlar ne kadar iyi hazırlanırsa hazırlansın, program öğrencilere kazandırılırken, okul ve öğretmenler ile toplumdaki görüş ve değerlere göre şekillendiği de bir gerçektir. Farklı disiplinlere ilişkin kavramlar, ilkeler ve genellemeler programlarda belirtilirken, duyuşsal boyutu olan saygı, görgü ve iletişim kuralları, toplumsal norm ve değerler, çoğunlukla programlarda ifade edilmeden örtük programla öğrencilere kazandırılmaya çalışılır.

Öğretmenlerin önemli olduklarına inandıkları bilgiyi mi öğrettikleri yoksa okul müdürünün, eğitimle ilgili diğer yetkililerin talimatları mı yerine getirdikleri, öğrencilerin gözünden kaçmamaktadır. Bu durum, eğitim amaçlarının, öğretmenin kişiliğinden ve hayat felsefesinden etkilendiğini gösterir. Kurumun amaçları, öğretmenin amaçları ve öğrencinin amaçlarının örtüşmesi etkililiği, verimliliği olumlu yönde etkiler. Aksi durum, eğitimi amaçlarından uzaklaştırır. Resmî öğretim programlarındaki amaçlar ile ölçme ve değerlendirme sisteminin amaçları uyuşmadığında, ölçme ve değerlendirme işlemini yapan kurum tarafından amaçlar yeniden belirlenebilmektedir. Bu durumda, programda belirtilen amaçlar yerine, ölçme sisteminin belirlediği örtük amaçlar öne çıkmaktadır.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


__________________

English Preparatory Department
School of Foreign Languages
Assistant English Teacher
Ankara Baskent University
2017-18

“Benim, senden öncem ve senden sonram yok, yalnızca sen varsın...”
C.A - 31.12.2010 - ∞

English Language and Literature
Faculty of Humanities and Letters
Ankara Bilkent University
2010-15
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
felsefe


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Eğitim ve Öğretim Amacı Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Amaçlarının İşlevleri Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Temel İhtiyaç Amacı Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Felsefi Amacı Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23